Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sam och Rai besöker en djurpark. (3:29)

Regissörerna Sam och Rai tar en paus ifrån sitt filmarbete och besöker en djurpark. Men Sam tycker inte att det är så jävla roligt.

Tänkte bara testa att lägga upp en av alla filmer med Sam och Rai i detta forum för att se om man kan få mer kommentarer då =)

Filmen är inspelad så amatöraktigt som möjligt, eftersom Sam och Rai är två amatörer som tror att de är bättre än alla andra i hela världen. Ville få lite turister-i-en-djurpark-som-filmar-familjefilmer-känsla.

http://img512.imageshack.us/img512/8450/grabbedframe1jq4.th.jpg http://img210.imageshack.us/img210/2781/grabbedframe2aj5.th.jpg http://img407.imageshack.us/img407/6669/grabbedframe3yw2.th.jpg

Format: MPEG

Längd: 3 min, 29 sek

Storlek: 66 MB

Postad

riktigt roligt med fikusponnyn, kaninungarna, och kommentaren " du låter dum i huvvet"

och svaret " det är så dom låter" riktigt kul. skulle dock vari ännu mera stöddiga kommentarer och sånt.

Postad
riktigt roligt med fikusponnyn, kaninungarna, och kommentaren " du låter dum i huvvet"

och svaret " det är så dom låter" riktigt kul. skulle dock vari ännu mera stöddiga kommentarer och sånt.

De stöddiga kommentarerna lyser med sin frånvaro eftersom jag inte kan vara stöddig utan att bli vulgär. Och blir jag för vulgär så länkar inte aftonbladet filmerna från deras första sida = mycket mindre tittare.

Men jag kanske kommer att fortsätta med dessa karaktärer (troligen) efter arbetet med en novellfilm jag håller på med. Och då blir det egen hemsida, då kan jag vara hur vulgär jag vill =)

Postad
Sam o Rai är roliga :)

Men lite uppad produktionskvalitet och ljud, bara lite lite till skulle multiplicera kvalisorten.

/jon

Det vettefan alltså...

Vi har ju spelat in en pilot för tv-serien. Och det jag är minst nöjd med är (hur konstigt det än låter) att den är FÖR snygg.

Snyggt filmad, riktigt bra ljussatt och bra ljud. När jag sedan kollade på det färdiga resultatet försvann en del av den charmiga amatör-känslan.

Alla delar vi har gjort för internet (ca 15 stycken) har kostat oss max 1000 kronor. Piloten kostade 70 000.

Fast jag håller nog med dig angående ljudet, man skulle kunna lägga ner mer tid på det. Nu har vi bara ett headset som vi spelar in rösterna på och något enstaka tramp-ljud.

Postad
När får man se piloten?

Ber om ursäkt i förväg om du skrivit det tidigare i annan tråd

Vet fan inte. Förmodligen när vi startar upp deras officiella hemsida. Men det kan dröja ett tag tack vare novellfilmen jag jobbar med.

Postad
Nåt jag saknar lite är en kort sam & rai-vinjett. Kanske nåt som de sjunger till? Nåt Piff & Puff / itchy & scratchy-aktigt?

bara en tanke som slog mig.

jag är lite kluven i åsikten om din idé, skulle det bli bra eller skulle det bli barnsligt,

ena delen av mig gillar förslaget andra inte, så jag antar att skaparen själv får avgöra.

appropå det så har historprogram en skön vinjett! en sån vinjett skulle passa bra till sam & rai, med små klipp från andra episoder tex.

Postad

Vi har en vinjett till den "riktiga" serien om Sam och Rai.

Men till de här "webisoderna" så kör vi utan. Men man skulle ändå kunna ha något litet till de delar som inte har något med deras filmarbete att göra. Sen till de som ska vara som "bakom-kulisserna-delar" kör man utan. Då kan man bara köra någon text ibörjan. Som vi haft på några.

Postad
jaha? och det hade med saken att göra?... ok så ni har en vinjett redan? då vet vi det :P

Det är ett klipp (inklusive vinjett) från Nisse & Klara, ett barnprogram som SVT sände på 80-talet. Tror säkert _nemo_ minns det.

Jag länkade till den så han skulle förstå ungefär vilken stil jag syftade på, det har ingenting med något jag har gjort att göra.

Postad
Det är ett klipp (inklusive vinjett) från Nisse & Klara, ett barnprogram som SVT sände på 80-talet. Tror säkert _nemo_ minns det.

Jag länkade till den så han skulle förstå ungefär vilken stil jag syftade på, det har ingenting med något jag har gjort att göra.

ok, det var den stilen jag personligen inte syftade på, tror det skulle bli för barsligt men om man gör det lite ironiskt blir det en kul grej, precis som i ditt exempel itchy and scratchy

men _nemo_ verkar ju redan ha en vinjett så :S

Postad

Itchy and Scratchy var faktiskt den vi tänkte på. Även Tom och Jerry.

Tecknat, snabbt, barnsligt, cirkusmusik, blandat med t.ex sex, droger och annat smått och gott.

Vi har inte den inspelad ännu dock, enbart musiken. Samma musik (ungefär) som vi använde i början av "Bikten".

Postad
Itchy and Scratchy var faktiskt den vi tänkte på. Även Tom och Jerry.

Tecknat, snabbt, barnsligt, cirkusmusik, blandat med t.ex sex, droger och annat smått och gott.

Vi har inte den inspelad ännu dock, enbart musiken. Samma musik (ungefär) som vi använde i början av "Bikten".

precis den blandningen som gör såna vinjetter riktigt kul! precis som itchy and scratchy, som blir roligt för att man vet att det är vinjetten till en väldigt blodig cartoon, askönt!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...