Jokop Postad 23 augusti 2007 Postad 23 augusti 2007 En dogma/lynch-inspirerad kortfilm, inspelad i Österrike, som handlar om tre killar som råkar ut för mystiska omständigheter på ett hotell. Filmen är uppdelad i två ca 9 minuter långa klipp. Del 1: Del 2: http://img251.imageshack.us/img251/7663/dokdokz15ii0.jpg http://img511.imageshack.us/img511/8183/ddz6an8.th.jpg http://img511.imageshack.us/img511/7285/ddz8lz1.th.jpg Format: flash Längd: Del 1: 9 min, 44 sek Del 2: 9 min, 47 sek Storlek: Utrustning: Sony HC17E, Adobe Premiere Pro 0 Citera
Radioman Postad 23 augusti 2007 Postad 23 augusti 2007 Näe, detta är inget för mig... Ingen kommentar. Jag är för dum eller så passar denna film inte just MIG. Ett bättre sätt att säga ...ORKA recensera? Cheers // Ove Tegnér alias Radioman Jag lovar att komma med ett alster innan septembers utgång, så ni kan döda mig där om ni vill :D 0 Citera
Gäst bollyn Postad 24 augusti 2007 Postad 24 augusti 2007 Jag tycker inte den var speciellt bra, den var väldigt seg och den var väldigt dåligt klippt och det förstörde filmen. Öva på klippningen så kommer dina filmer bli mycket bättre. 0 Citera
Jokop Postad 24 augusti 2007 Författare Postad 24 augusti 2007 Tack, men jag känner att jag behöver inte öva på klippningen, just denna film var meningen att se ut på detta sättet. 0 Citera
Nicke_92 Postad 24 augusti 2007 Postad 24 augusti 2007 När jag förstod att jag hade ett klipp till att se så drog mina muskler ihop sig av lidande, man måste vara masochist för att njuta av att se på detta. En film med två nördar som springer runt, klippt extremt dåligt inget vidare filmat heller. Egentligen så vill jag inte vara taskig men... detta sög så hårt! sämsta filmen på voodoo!! bäst var när nörden dog haha! 0 Citera
Anhool Postad 24 augusti 2007 Postad 24 augusti 2007 Tyckte början var lite intressant men jag orkade inte se de två andra delarna. Främst för att det var för mycket semestervideo-känsla. Dogma i alla ära men jag fick bara ont i huvudet. Klippningen var väl inte så farlig som några fick det att låta som. 0 Citera
Jokop Postad 25 augusti 2007 Författare Postad 25 augusti 2007 Tyckte början var lite intressant men jag orkade inte se de två andra delarna. Främst för att det var för mycket semestervideo-känsla. Dogma i alla ära men jag fick bara ont i huvudet. Klippningen var väl inte så farlig som några fick det att låta som. Dock bara två delar, inte tre. 0 Citera
Tomtebo Postad 25 augusti 2007 Postad 25 augusti 2007 Dogma i all ära. men detta var väldigt segt och handlingslös.. Bra försök dock att köra något annat koncept. Ps: Dock var inledningen bra enligt mig. Innan ni kom till hotellet. 0 Citera
Jokop Postad 25 augusti 2007 Författare Postad 25 augusti 2007 När jag förstod att jag hade ett klipp till att se så drog mina muskler ihop sig av lidande, man måste vara masochist för att njuta av att se på detta. En film med två nördar som springer runt, klippt extremt dåligt inget vidare filmat heller. Egentligen så vill jag inte vara taskig men... detta sög så hårt! sämsta filmen på voodoo!! bäst var när nörden dog haha! Kan tyvärr inte ta din kommentar på allvar. Din visningsbild bidrar i viss mån till det. 0 Citera
Gäst bollyn Postad 25 augusti 2007 Postad 25 augusti 2007 Kan tyvärr inte ta din kommentar på allvar. Din visningsbild bidrar i viss mån till det. Du måste förstå att din film inte var bra. 0 Citera
Team_fagott Postad 25 augusti 2007 Postad 25 augusti 2007 Bitvis intressant och skön stämmning. Killen med glasögon och den konstiga frisyren var sjukt läskig på på någåt sätt (fram tills han började skratta, låta konstigt och låtsas vara läskig). Han gjorde en stor del av intrycket. Jag gillade faktiskt autenisteteni klippning, kamera arbete och tempo. Lite prettovarning dock. Jag tycker att den var ett intresant expriment men lite väl tunn historia som inte riktigt drev. Man får alltid en massa skit när man försöker bryta konventioner, speciellt från harrypotter fans...... 0 Citera
Team_fagott Postad 25 augusti 2007 Postad 25 augusti 2007 När jag förstod att jag hade ett klipp till att se så drog mina muskler ihop sig av lidande, man måste vara masochist för att njuta av att se på detta. En film med två nördar som springer runt, klippt extremt dåligt inget vidare filmat heller. Egentligen så vill jag inte vara taskig men... detta sög så hårt! sämsta filmen på voodoo!! bäst var när nörden dog haha! Hahaha du är för härlig du. P.s Hälsa Jerry 0 Citera
Nicke_92 Postad 25 augusti 2007 Postad 25 augusti 2007 Hahaha du är för härlig du. P.s Hälsa Jerry Hehe ja jag ska hälsa :P 0 Citera
Jokop Postad 25 augusti 2007 Författare Postad 25 augusti 2007 Bitvis intressant och skön stämmning. Killen med glasögon och den konstiga frisyren var sjukt läskig på på någåt sätt (fram tills han började skratta, låta konstigt och låtsas vara läskig). Han gjorde en stor del av intrycket. Jag gillade faktiskt autenisteteni klippning, kamera arbete och tempo. Lite prettovarning dock. Jag tycker att den var ett intresant expriment men lite väl tunn historia som inte riktigt drev. Man får alltid en massa skit när man försöker bryta konventioner, speciellt från harrypotter fans...... Jag håller med om det mesta du skriver faktiskt. Filmen är inte alls genomtänkt, vi hade inget manus eller ens en story att gå efter innan. Det hela var mest på skoj, för att exprimentera lite. De flesta scenerna gjorde vi för att vi tyckte de var roliga, t.ex. de i badrummet. Kommer snart tillbaka med en film som är baserad på ett manus. 0 Citera
Jokop Postad 25 augusti 2007 Författare Postad 25 augusti 2007 Du måste förstå att din film i inte var bra. Du måste förstå att inget du skriver spelar någon roll, inte ens om du slänger in ett "i" för mycket. 0 Citera
Java ex Machina Postad 26 augusti 2007 Postad 26 augusti 2007 Nicke_92, bolly... Skärp er nu. Ingen anledning till att vara taskig. Jokop, det är bättre att rapportera inlägget med utropstecken-knappen under deras profilnamn än att käfta tillbaka, tro mej. Vad gäller själva filmen, jag gillar faktiskt inledningen. Bilderna och musiken är en bra kombination som fungerar. Resten är svagare för det är väldigt mycket stil men väldigt lite innehåll. Det känns som att det är konst för konstens skull, vilket egentligen är lika illa som att göra mainstreamfilm bara för att det ska vara mainstreamfilm. Det som saknas i Dok Dok Zedok är en "vanlig" berättelse man kan följa, att kontrastera med det "ovanliga" sättet den är inspelad på. En "ovanlig" berättelse, berättad på ett "ovanligt" sätt är kaka på kaka och blir för mycket för folk att följa. Alternativet är att filma en mer "ovanlig" berättelse på ett mer "vanligt" sätt så folk hänger med. Det är viktigt också att tittarna känner att filmen är riktad främst till dem, och finns till främst för dem, mer än den finns till för er. 0 Citera
Nicke_92 Postad 26 augusti 2007 Postad 26 augusti 2007 Nicke_92, bolly... Skärp er nu. Ingen anledning till att vara taskig. Jokop, det är bättre att rapportera inlägget med utropstecken-knappen under deras profilnamn än att käfta tillbaka, tro mej. Vad gäller själva filmen, jag gillar faktiskt inledningen. Bilderna och musiken är en bra kombination som fungerar. Resten är svagare för det är väldigt mycket stil men väldigt lite innehåll. Det känns som att det är konst för konstens skull, vilket egentligen är lika illa som att göra mainstreamfilm bara för att det ska vara mainstreamfilm. Det som saknas i Dok Dok Zedok är en "vanlig" berättelse man kan följa, att kontrastera med det "ovanliga" sättet den är inspelad på. En "ovanlig" berättelse, berättad på ett "ovanligt" sätt är kaka på kaka och blir för mycket för folk att följa. Alternativet är att filma en mer "ovanlig" berättelse på ett mer "vanligt" sätt så folk hänger med. Det är viktigt också att tittarna känner att filmen är riktad främst till dem, och finns till främst för dem, mer än den finns till för er. Jag och bollyn vill inte vara taskiga, men vi säger vad vi tycker och jokop går in i försvarsläge och vägrar ta åt sig våran kritik. Filmen är dålig, ENOUGH SAID! 0 Citera
Team_fagott Postad 26 augusti 2007 Postad 26 augusti 2007 Jag och bollyn vill inte vara taskiga, men vi säger vad vi tycker och jokop går in i försvarsläge och vägrar ta åt sig våran kritik. Filmen är dålig, ENOUGH SAID! Vad är poängen med sådan kritik? Vill inte du ha någon annan kritik änn att dina filmer suger apanus? Man får gärna säga vad man tycker, men man kan väll försöka vara lite konstruktiv åtminstone. 0 Citera
Nicke_92 Postad 26 augusti 2007 Postad 26 augusti 2007 Vad är poängen med sådan kritik? Vill inte du ha någon annan kritik änn att dina filmer suger apanus? Man får gärna säga vad man tycker, men man kan väll försöka vara lite konstruktiv åtminstone. vad ska jag skriva då? tex i annan form : När jag förstod att jag hade ett klipp till att se så drog mina muskler ihop sig av lidande, för man måste vara masochist för att njuta av att se på detta. En film med två nördar som springer runt, fixa klippningen så inte filmen blir extremt dåligt klippt och filma bättre. Egentligen så vill jag inte vara taskig men... på grund av handlingen sög detta så hårt! och för att den var så dålig blev den till den sämsta filmen på voodoo!! bäst var när nörden dog haha! det hade kanske varit det sämsta om filmen var bra. är det bättre nu? och jokop, sluta käfta emot, det gör att vi andra tycker du är extremt irriterande och omogen. det är konstruktiv kritik det! 0 Citera
Markus Dykfilm Postad 26 augusti 2007 Postad 26 augusti 2007 det är konstruktiv kritik det! Nick_92. jag håller faktiskt med Team_fagott. varken ditt första ilägg eller dit nu ändrade är speciellt konstruktivt. att på olika sätt säga att en film suger är int ekonstruktivt... att säga att filmen är funkar för dig pga att manuset inte var genomarbetat tillräkligt, eller foto var för skakit, klippen var inte i rytm.. det är konstruktivt... 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 26 augusti 2007 Postad 26 augusti 2007 Jag vill ge en offentlig tillsägelse till alla som kommer med elaka och spydiga kommentarer om andra medlemmars filmer - något som har tilltagit de senaste månaderna. Alla medlemmar skall enligt forumets regler bemötas vänskapligt och kritik (speciellt negativ) bör alltid vara konstruktiv. Har du inget vettigt att säga, behöver du heller inte skriva någonting. mvh Daniel Moderator "Kolla min film!" 1 Citera
Nicke_92 Postad 27 augusti 2007 Postad 27 augusti 2007 Nick_92. jag håller faktiskt med Team_fagott. varken ditt första ilägg eller dit nu ändrade är speciellt konstruktivt. att på olika sätt säga att en film suger är int ekonstruktivt... att säga att filmen är funkar för dig pga att manuset inte var genomarbetat tillräkligt, eller foto var för skakit, klippen var inte i rytm.. det är konstruktivt... att skriva att manuset sög eller att manuset inte var nog genomarbetat betyder ungefär samma sak bara att det ena är i snällare ton. och jag skrev ju iallafall varför filmen var dålig. det som triggade igång mig i dethär sammanhanget ALLIHOPA LÄS DETHÄR---> var att jag blir sur på någon som käftar emot hela tiden och inte bryr sig i vad andra säger, vilket gjorde att jag vart jävligt stöddig. OKEJ ALLIHOPA! INGET MER GNÄLL OM ATT JAG HAR FEL OCH ATT JAG SKA SKÄRPA MIG!!! 0 Citera
Jokop Postad 27 augusti 2007 Författare Postad 27 augusti 2007 att skriva att manuset sög eller att manuset inte var nog genomarbetat betyder ungefär samma sak bara att det ena är i snällare ton. och jag skrev ju iallafall varför filmen var dålig. det som triggade igång mig i dethär sammanhanget ALLIHOPA LÄS DETHÄR---> var att jag blir sur på någon som käftar emot hela tiden och inte bryr sig i vad andra säger, vilket gjorde att jag vart jävligt stöddig. OKEJ ALLIHOPA! INGET MER GNÄLL OM ATT JAG HAR FEL OCH ATT JAG SKA SKÄRPA MIG!!! Jag försöker inte käfta emot, jag skriver bara vad jag tycker.. precis som du. När du dock skriver, som du gjorde i ett ovanstående inlägg, att filmen ÄR dålig tycker jag du använder helt fel ord. Du kan TYCKA att film är dålig, men aldrig påstå att filmen ÄR dålig. 0 Citera
Nicke_92 Postad 27 augusti 2007 Postad 27 augusti 2007 Jag försöker inte käfta emot, jag skriver bara vad jag tycker.. precis som du. När du dock skriver, som du gjorde i ett ovanstående inlägg, att filmen ÄR dålig tycker jag du använder helt fel ord. Du kan TYCKA att film är dålig, men aldrig påstå att filmen ÄR dålig. men hurvida påståendet är korrekt eller inte går ju att avgöra individuellt efter vad man själv tycker. jag kan iallafall säga att jag respekterar dig mer när du skriver inlägg utan att hacka på någons avatar felstavning etc. men ursäkten är godtagen... trots allt X( 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 27 augusti 2007 Postad 27 augusti 2007 Håll er till att kommentera filmen nu. Fortsatt tjafs kommer oavkortat bestraffas med varningar samt att jag låser tråden. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.