Gå till innehåll

var kan man bli sponsrad?


the_looop

Recommended Posts

Hej. Behöver lite pengar till en upp kommande film jag ska göra men behöver pengar:P

Så jag undrar var man kan söka efter pengar (är inte så erfaren bland film och vet inte många ställen).

Det ända stället jag vet som man kan söka pengar på är Film Öst.

Tack:D

 

P.S. Jag bor i östergötland.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

om det nu inte gör något att ha med i filmen så kan man ju ha smygreklam.

Ha med produkter med tillverkarens logo på. Behöver ju inte vara extreminzoomning

som i I, Robot och den där JVC spelaren. Ta produkter som gör nytta i filmen och

ring upp tillverkarna och fråga om de vill sponsra med en slant för att du visar deras

produkt i filmen. Sen måste du ju förstås få ut filmen till fler tittaren. Men det är ju

bara att skicka det till en massa filmfestivaler. Vet förstås inte om det är förbjudet

med reklam i filmer på festivaler, men om något vet får ni gärna säga till.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...

Jag söker också lite stöd, till ett konstprojekt som involverar film. Då jag och min kompis är 18 respektive 17 år gamla så verkar detta rätt svårt. Vi kontaktade filminstitutet men dom krävde producent osv. Jag tror lava har stöd till unga konstnärer och ungas projekt. Ska försöka med dem, samt FilmCentrum i Stockholm. Är det någon som har några andra förslag?

Länk till kommentar
Share on other sites

Man kan söka till Studiefrämjandet om man är ung och behöver utrustning. Dessvärre inget ekonomiskt stöd.

 

Fast detta kan man som tråden tidigare påpekat få från resurscentrum, men då måste man nog vara lite erfaren, samt ha en välplanerad plan över projektet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...