Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag håller på att utveckla en ide till en kärlekshistoria i ett manus och jag har två ganska speciella karaktärer. Nu behöver jag hitta ett smart sätt för dem att träffas, och jag undrar då om ni har något smart sätt, något som inte gjorts 10000 gånger förut. Till exempel, (i min mening) Amelie från Montmartre och Garden State (som är mina stora inspirationsfilmer).

Så, ideer?

Tacksam för hjälp.

Johan

Postad

Ska en av dem känna till den andre innan de träffas, som i Amelie? Eller ska det vara första mötet för båda, styrt av slumpen?... "slumpen", som folk naivt kallar det. ;)

Postad

hmmm, bra fråga. Just nu är jag öppen för alla förslag.

Huvudkaraktären från början kommer i alla fall att vara killen som är lite speciell, går mot strömmen. Så helst skulle det nog vara så att det "slumpen", men har du någon bra ide kan den alltid komma till nytta hursomhelst:)

Postad
Jag håller på att utveckla en ide till en kärlekshistoria i ett manus och jag har två ganska speciella karaktärer. Nu behöver jag hitta ett smart sätt för dem att träffas, och jag undrar då om ni har något smart sätt, något som inte gjorts 10000 gånger förut. Till exempel, (i min mening) Amelie från Montmartre och Garden State (som är mina stora inspirationsfilmer).

Så, ideer?

Tacksam för hjälp.

Johan

På tarmsköljningen

I bergo och dalbana

Häktet

Bingohallen

arbetsintervju

Postad
Ja, det finns nog tusen sätt som slumpen kan föra samman två människor. Att känna till tonen, känslan, i manuset skulle nog vara till hjälp.

Känslan ska vara lite melankolisk, tänk Garden State, tänk speciell person möter annan speciell person.

Postad
På tarmsköljningen

Klockrent! Jag ser framför mig en intro med massa closeups på diverse "verktyg" och slangar, kanske Barry White i bakgrunden. Mysbelysning.

Postad

Killen skulle kunna vara en sån där som jobbar med att driva in saker från skatten eller nåt sånt. Och hon kan va en sån som får alla sina saker bortförda av honom. Kanske dålig ide, vet inte...

//yonis

Postad

Jag kan se framför mej ett gäng olika människor sitta i ett väntrum till t.ex en jobbintervju och någon av de pratar väldigt högt i mobilen och stör allla andra och de möts på det sättet...svårt att förklara men hoppas du fattar :)

Postad

dom är på en hockeymatch och sen gör hemmalaget mål eller säg att de går upp en division (slutet av säsongen) kanske SMguld? och de jublar vilt (i sådana situationer bryr man sig inte vem man råkar hålla om när man skriker ut sin glädje) och sedan när det har som lugnat ner sig så kanske de står brevid varandra och de börjar prata? eller något sådant?

Postad

han kan ju vara ute en sen kväll på väg hem från krogen, råkar av en slump in mitt i bland ngt. Hon kan vara polisen som tokspöar skiten ur honom, fast han igentligen är oskyldig. Eller att hon är en av dom som begår brottet, dom springer när polisen kommer och sen när polisen är bortvirrad så e det bara dom kvar, aldeles för sig själv i en mörk gränd, osv osv.

Postad

Har suttit i bilkö, hatar bilköer!

Så mitt förlsag e bilkö, bara därför... typ båda sjunger till samma sång på radio (helst nån dålig svensk idoldeltagare) och kollar generat på varandra etc etc..

Postad

Säkert hänt förut..säkert nån som nämt det tidigare..och så är det lite inspirerat från det som skrev det tidigare här.

Men kanske tjejen blir jagad av kriminella...killen av polisen...de springer in i nåt ställe som har en toalett..båda springer in samtidig i toaletten och båda försöker trycka sig för att sen inse vad som hänt..båda tittar flåsande på varandra medans man hör hur polisen och de kriminella springer förbi och tappar bort dom =)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...