Swe__ Postad 11 juni 2007 Postad 11 juni 2007 Jag håller på att utveckla en ide till en kärlekshistoria i ett manus och jag har två ganska speciella karaktärer. Nu behöver jag hitta ett smart sätt för dem att träffas, och jag undrar då om ni har något smart sätt, något som inte gjorts 10000 gånger förut. Till exempel, (i min mening) Amelie från Montmartre och Garden State (som är mina stora inspirationsfilmer). Så, ideer? Tacksam för hjälp. Johan 0 Citera
Simon W Postad 11 juni 2007 Postad 11 juni 2007 Ska en av dem känna till den andre innan de träffas, som i Amelie? Eller ska det vara första mötet för båda, styrt av slumpen?... "slumpen", som folk naivt kallar det. ;) 0 Citera
Swe__ Postad 11 juni 2007 Författare Postad 11 juni 2007 hmmm, bra fråga. Just nu är jag öppen för alla förslag. Huvudkaraktären från början kommer i alla fall att vara killen som är lite speciell, går mot strömmen. Så helst skulle det nog vara så att det "slumpen", men har du någon bra ide kan den alltid komma till nytta hursomhelst:) 0 Citera
Simon W Postad 12 juni 2007 Postad 12 juni 2007 Ja, det finns nog tusen sätt som slumpen kan föra samman två människor. Att känna till tonen, känslan, i manuset skulle nog vara till hjälp. 0 Citera
Team_fagott Postad 12 juni 2007 Postad 12 juni 2007 Jag håller på att utveckla en ide till en kärlekshistoria i ett manus och jag har två ganska speciella karaktärer. Nu behöver jag hitta ett smart sätt för dem att träffas, och jag undrar då om ni har något smart sätt, något som inte gjorts 10000 gånger förut. Till exempel, (i min mening) Amelie från Montmartre och Garden State (som är mina stora inspirationsfilmer). Så, ideer? Tacksam för hjälp. Johan På tarmsköljningen I bergo och dalbana Häktet Bingohallen arbetsintervju 0 Citera
Swe__ Postad 12 juni 2007 Författare Postad 12 juni 2007 Ja, det finns nog tusen sätt som slumpen kan föra samman två människor. Att känna till tonen, känslan, i manuset skulle nog vara till hjälp. Känslan ska vara lite melankolisk, tänk Garden State, tänk speciell person möter annan speciell person. 0 Citera
Anhool Postad 12 juni 2007 Postad 12 juni 2007 På tarmsköljningen Klockrent! Jag ser framför mig en intro med massa closeups på diverse "verktyg" och slangar, kanske Barry White i bakgrunden. Mysbelysning. 0 Citera
Swe__ Postad 12 juni 2007 Författare Postad 12 juni 2007 Tarmsköljning skulle kunna funka, ska kolla på det iaf:) 0 Citera
Team_fagott Postad 12 juni 2007 Postad 12 juni 2007 Tarmsköljning skulle kunna funka, ska kolla på det iaf:) Glöm inte att ordentlig reserch är viktigt när man skriver manus ;) 0 Citera
megawatti Postad 13 juni 2007 Postad 13 juni 2007 Hundtricket blev ju en ganska stor hit, rätt simpelt men endå blev de "inte gjort" förut. Kanske nått i den stilen? 0 Citera
yooonis Postad 13 juni 2007 Postad 13 juni 2007 Killen skulle kunna vara en sån där som jobbar med att driva in saker från skatten eller nåt sånt. Och hon kan va en sån som får alla sina saker bortförda av honom. Kanske dålig ide, vet inte... //yonis 0 Citera
Delta one Postad 14 juni 2007 Postad 14 juni 2007 Jag kan se framför mej ett gäng olika människor sitta i ett väntrum till t.ex en jobbintervju och någon av de pratar väldigt högt i mobilen och stör allla andra och de möts på det sättet...svårt att förklara men hoppas du fattar :) 0 Citera
securicor Postad 18 juni 2007 Postad 18 juni 2007 killen kan vara transvestit och träffar tjejen inne på damtoaletten på en klubb. 0 Citera
Tolkana Postad 20 juni 2007 Postad 20 juni 2007 Det bästa är inte det mest utfreakade förslaget, útan det mest enkla och intelligenta. 0 Citera
Hägglöv Postad 23 juni 2007 Postad 23 juni 2007 dom är på en hockeymatch och sen gör hemmalaget mål eller säg att de går upp en division (slutet av säsongen) kanske SMguld? och de jublar vilt (i sådana situationer bryr man sig inte vem man råkar hålla om när man skriker ut sin glädje) och sedan när det har som lugnat ner sig så kanske de står brevid varandra och de börjar prata? eller något sådant? 0 Citera
Jonyverse Postad 23 juni 2007 Postad 23 juni 2007 ...eller i väntrummet till venhälsan. Då måste man ju ha något gemensamt. 0 Citera
Octavianus Postad 30 juni 2007 Postad 30 juni 2007 han kan ju vara ute en sen kväll på väg hem från krogen, råkar av en slump in mitt i bland ngt. Hon kan vara polisen som tokspöar skiten ur honom, fast han igentligen är oskyldig. Eller att hon är en av dom som begår brottet, dom springer när polisen kommer och sen när polisen är bortvirrad så e det bara dom kvar, aldeles för sig själv i en mörk gränd, osv osv. 0 Citera
Biljetten Postad 3 juli 2007 Postad 3 juli 2007 Har suttit i bilkö, hatar bilköer! Så mitt förlsag e bilkö, bara därför... typ båda sjunger till samma sång på radio (helst nån dålig svensk idoldeltagare) och kollar generat på varandra etc etc.. 0 Citera
Team_fagott Postad 3 juli 2007 Postad 3 juli 2007 Den ena ber den andre om lite växel till "mat". 0 Citera
Biljetten Postad 3 juli 2007 Postad 3 juli 2007 Den ena ber den andre om lite växel till "mat". Närdå?? tjejen kanske är uteliggare?? lr snackar vi makedonken? 0 Citera
Team_fagott Postad 4 juli 2007 Postad 4 juli 2007 Närdå?? tjejen kanske är uteliggare?? lr snackar vi makedonken? Brukar du ofta fråga okända mäniskor om pengar till mat? ;) 0 Citera
Biljetten Postad 4 juli 2007 Postad 4 juli 2007 okända mäniskor Haha, inte vad jag kan minnas... men man får väl inte vara för dömande, snart kanske vi ser det på film:) 0 Citera
markuz81 Postad 5 juli 2007 Postad 5 juli 2007 Säkert hänt förut..säkert nån som nämt det tidigare..och så är det lite inspirerat från det som skrev det tidigare här. Men kanske tjejen blir jagad av kriminella...killen av polisen...de springer in i nåt ställe som har en toalett..båda springer in samtidig i toaletten och båda försöker trycka sig för att sen inse vad som hänt..båda tittar flåsande på varandra medans man hör hur polisen och de kriminella springer förbi och tappar bort dom =) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.