Bonecrusher Postad 15 juni 2007 Postad 15 juni 2007 Jo. Jag vet ju det. Just nu är det ju uppförsbacke som fan. Men det kommer ju en tid då det inte är lika hopplöst längre. Fan va jag känner att jag stulit tråden.. så för att sammanfatta det hela: spendera inte så mycket tid på döden, gör livet värt att leva! "Nu ska vi inte måla Fan på väggen" sa min far fastän han visste vart det bar hän. Han levde varje sekund till fullo. 0 Citera
Waryah Postad 16 juni 2007 Postad 16 juni 2007 Beklagar sorgen Bonecrusher. Sitter så här sent på jobbet och läser igenom era inlägg. Jag hade den oturen/turen att spendera mina barndomsår i krig och där såg jag sånt som jag önskar många inte får se. Jag har sett flera gg människoliv försvinna samtidig som några har varit nära att försvinna. Bara förra året dog två av mina grannar, både unga killar i min ålder, ena bodde över mig, den andra under. både min mor, mormor och bror mirakulöst överlevde efter träff av skott. Min kusin 5 åriga kusin som föll från tredje våningen. Som överlevde. Alla hade lika tur. Av den anledningen och många andra, gör att jag tror på gud. Gör som många tidigare skrivit. Lev ut ditt liv fullo. För om man inte finns imorn så ska du åtminstone tänka att du levde dan innan. 0 Citera
Tomtebo Postad 16 juni 2007 Författare Postad 16 juni 2007 Waryah: Du har ju upplevet något som vi aldrig kommer att fatta.. Jag är väldigt glad att jag har sluppit sådant. Jag borde uppskatta mitt liv mer. Alltså, jag gör ju det redan, men man ska se fördelar och leva livet till fullo som ni säger. Jag menar, jag har fortfarande mina mor och far i livet, samt min mormor. Sluppit krig och elände osv. Döden är något vi alla möter förr eller senare. När vi gör det ska vi stå med ryggen rak och visa den att man inte är rädd för den.. Men ärligt, visst skulle de vara najs ifall "döden" var som döden i family guy :D 0 Citera
jernby film Postad 22 juni 2007 Postad 22 juni 2007 Det låter som ett bra manus, men är det sant som du skriver, bör du träffa mej först. Manus till min långfilm. Adagio, om några liv i Stockholms 80-tal bl.a. mitt. Ingen av alla dom jag kände då lever idag, jo 2 st. Kan man hälsa på på plattan eller utanför systembolaget. /nils 0 Citera
jbergman Postad 22 juni 2007 Postad 22 juni 2007 Manus till min långfilm./nils Det finns garanterat inget spännande i den historien. Det är bara skit, och det vill du inte göra film av. Jakob - ännu vid liv 0 Citera
jernby film Postad 22 juni 2007 Postad 22 juni 2007 Jakob - ännu vid liv Ha, nu är du genast inne på trista dokumentärer om utslagna eller filmer som "dom kallar oss mods" Den här har sanna historier om svenska präster som gör profit på manlig kärlek till killar i utsatt läge. 80-talets innefolk och konsthögskolan inblandat i ett delat Stockholm. Innefotografer, tjejer och killar som gör allt för pengar. Lyckliga gatan, N Klara norra. Och alla jävla fyllefester med amfetamin. /nils 0 Citera
jbergman Postad 22 juni 2007 Postad 22 juni 2007 Exakt. Om jag bara fått uppleva fler fyllefester med amfetamin så hade jag åtminstone haft något mysigt att se tillbaka på. Men inget så spännande har jag att berätta om. (därmed inte sagt att jag enbart hållt mig till lagliga droger genom livet... Lagligt är tråkigt, som jag brukar säga.) /Jakob 0 Citera
jernby film Postad 22 juni 2007 Postad 22 juni 2007 Om vi skippar drogsnacket, som mest är kokain idag, har du nån gång varit så fattig att du måst suga av en gubbe för 200 kr? Med 200 kr kan man inhandla diverse ätbart. Ej knark men en himla massa kokt med bröd. /nils 0 Citera
jbergman Postad 22 juni 2007 Postad 22 juni 2007 Nej, så fattig har jag aldrig varit (förvisso tack vare lånade pengar), men jag har svårt att se poängen med att mäta fattigdom. Om det bara hade varit pengar det handlat om hade det ju varit skitenkelt. Vem som helst kan leva med att vara fattig ett tag. Inbrottet var bara droppen som fick bägaren att rinna över. /Jakob 0 Citera
jernby film Postad 22 juni 2007 Postad 22 juni 2007 Inbrottet var bara droppen som fick bägaren att rinna över. /Jakob "inbrottet" menar du att du vara förbannat rent allmänt och sedan skrev ett inlägg, när du just skulle ta livet av dej, eller? Intressant inbrott i så fall. Lite ovanligt...som kan förgylla midsommarafton. Som du själv brukar säga, ta en oblat ;) /nils 0 Citera
jernby film Postad 23 juni 2007 Postad 23 juni 2007 *Dystergökssnack raderat* /Jakob Om du skriver ett långt intressant inlägg och senare tar bort efter eget ego, blir ju du bara ointressant för övriga läsare i fortsättningen. /nils 0 Citera
jbergman Postad 23 juni 2007 Postad 23 juni 2007 Om du skriver ett långt intressant inlägg och senare tar bort efter eget ego, blir ju du bara ointressant för övriga läsare i fortsättningen. Mm, det var liksom det som var meningen. Jag vill vara ointressant. Jag borde inte ha postat från början. I fortsättningen tänker jag bära mitt kors i tysthet, till dess jag slutligt krossas av dess vikt, och då blir det ännu tystare. Jag ber om ursäkt till alla som läser tråden i efterhand och inte fattar vad vi snackar om. /Jakob 0 Citera
Simon W Postad 23 juni 2007 Postad 23 juni 2007 jbergman Vad som än hände innan, så kan ju ett inbrott verkligen göra skit av tillvaron! Att prata om sina personliga problem är det bästa man kan göra!... Men man kanske inte bör göra det offentligt. Vill du PMa är det helt ok. 0 Citera
jbergman Postad 23 juni 2007 Postad 23 juni 2007 Men man kanske inte bör göra det offentligt. Nä, precis. Jag tänkte inte särskilt klart när jag skrev det. Och hade den här tråden om döden inte funnits så hade det garanterat aldrig postats. Tack för PM-erbjudandet, det är uppskattat, men för stunden är jag mer inställd på att försöka glömma och förtränga än att prata om det. Som du själv brukar säga, ta en oblat Det där uttalandet förstod jag till en början inte alls, tills jag drog mig till minnes att jag faktiskt använt uttrycket en gång på forumet. /Jakob 0 Citera
Simon W Postad 23 juni 2007 Postad 23 juni 2007 Btw, jag jobbade i går, och drog till en sommarstuga sedan, så jag har inte läst något annat än: *Dystergökssnack raderat* Bara så du vet. "Ta en oblat"? Vad menas? ;) 0 Citera
Biljetten Postad 23 juni 2007 Postad 23 juni 2007 Eller så gör man en riktigt schysst film så blir man odödlig iaf och slipper tänka på det. 0 Citera
jernby film Postad 23 juni 2007 Postad 23 juni 2007 "Ta en oblat"? Vad menas? ;) Om jag inte minns fel är väl oblat en smaklös papperbit som man tar till nattvardsvinet. Vinet är väl utspätt idag och oblatsmaken kanske tar en till gud, eller nåt, tror folk. Var tvingad käka detta vid konfirmationen men hamnade hos jävulen och hans kompisar. Är det rätt? /nils 0 Citera
Simon W Postad 23 juni 2007 Postad 23 juni 2007 Jag vet vad oblat är, men inte vad som menades med "ta en oblat"... 0 Citera
jernby film Postad 24 juni 2007 Postad 24 juni 2007 Jag vet vad oblat är, men inte vad som menades med "ta en oblat"... Jag tror Jakob menade "lugna ner dej" eller "gå i frid" /nils 0 Citera
Java ex Machina Postad 24 juni 2007 Postad 24 juni 2007 Om jag inte minns fel är väl oblat en smaklös papperbit Jag tror McDonalds säljer såna för 10 kr om jag inte minns fel. Eller 12 om man vill ha ost på. 0 Citera
Simon W Postad 24 juni 2007 Postad 24 juni 2007 Jag tror dom kommer från när dom stansar hålen i banankartonger. 0 Citera
jernby film Postad 24 juni 2007 Postad 24 juni 2007 Jag tror McDonalds säljer såna för 10 kr om jag inte minns fel. Eller 12 om man vill ha ost på. Jaha...fast dom är väl större än oblater. För att totalkrascha denna tråd tror jag föregående talare har helt rätt, utstansat ur pappkatong. Kyrkans lågpris. /nils För att återgå till det allvarliga med Jakobs raderade inlägg vill jag säga ingenting. Wyryahs inlägg om hur det är att växa upp i ett land i krig är en betydligt allvarligare händelse. 0 Citera
Tomtebo Postad 24 juni 2007 Författare Postad 24 juni 2007 Japp, känns som vi åkte iväg på en annan väg. visserligen allvarligt i sig men ändå. Jag fick reda på idag att min flickväns fars kusin dog under midsommar. Lite tragisk. han var 20år och hade hela livet framför sig. livet är kort som sagt.. väldigt kort. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.