Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Haha, gjorde du!? sett detta spel förut.. skitkul ju, kolla på youtube om detta. När de har lurat folk spela det och sedan när det klara lvl3 fy fan vad de blir skrämda!

Postad

åfifan, då har man vaknat denhär morgonen. Vi lurade en gång en jättelättskrämd kille att göra en sånhär grej och han flippa ur helt! Han bara kastade sig på marken och låg där och skakade - ganska obehagligt egentligen men han klarade sig och har fått höra mkt om de efteråt :)

Postad

Har för mig att det åtminstånde fanns en sida som hette Sabotage! där det fanns massor av sånna här koncentrations-minispel som alla slutade med en "äklig" bild och skrik... vis av skadan så tar jag alltid av ljudet när jag stöter på spel som ens det minsta liknar konceptet;) Verkar vara spårlöst försvunnen nu dock...

• 2 veckor senare...
Postad

FAN! Ja det var lite uppigande! Skulle vilja köra det på en tjejpolare som blir rädd av att bara peta på henne. Men jag är rädd att hon skulle dö.

Postad
Men jag är rädd att hon skulle dö.

Haha, testa. Och filma det.

Min sambo är extremt galen i såna här små löjliga spel. Så jag satt ner och låtsades spela, och gick hela tiden in i väggen med flit.

Jag: Faaan, de är skitsvårt de här

Hon: Haha, ge mig den, jag ska visa hur man gör.

Sen satt hon sig tillrätta, extremt koncentrerad.

Resten är historia.

Postad
FAN! Ja det var lite uppigande! Skulle vilja köra det på en tjejpolare som blir rädd av att bara peta på henne. Men jag är rädd att hon skulle dö.

Jag tror jag vet vem vi pratar om här^^

Jag håller med Nemo, filma det!

Postad
Jag tror jag vet vem vi pratar om här^^

Jag håller med Nemo, filma det!

Det finns en miljard såna här klipp på youtube där folk skrämmer småbarn, ofta i femårsåldern. Ska erkänna att första gången jag såg ett sånt klipp tyckte jag det var kul, men såhär i efterhand måste jag säga att trenden med att skrämma småbarn med sånt här av ren sadism är hemskare än skrikbilderna.

här är originalet förresten som startade vågen för 5-6 år sen.

Postad
... men såhär i efterhand måste jag säga att trenden med att skrämma småbarn med sånt här av ren sadism är hemskare än skrikbilderna.

Håller med. Grymt respektlöst. Tragiskt hur vuxna glömmer hur det var att vara barn.

Postad
Jo...

Jo hon skulle faktiskt dö^^

Kan hålla med om att det är rätt oeftertänksamt och elakt att köra detta på femåringar, dom blir ju märkta för livet.

Det är tur att man har jämnåriga kamrater som man kan lura hur mycket man vill med gott samvete!

Postad
femåringar, dom blir ju märkta för livet.

Som liten blev jag skrämd tusen gånger, både av min egen fantasi och av andra. Inte tusan gav det mig några men för livet. Skrämsel får man sällan några trauman av, tvärt om är det sådant man skrattar åt i efterhand.

Jag minns fortfarande klart och tydligt när jag som ung låg sjuk i feber och blev övertygad om att hela min familj utplånats av en okänd kraft (fast jag var övertygad om att jag kunde få dem tillbaka om jag bara skapade ett visst ljud). Det var nog det jävligaste jag varit med om när jag gled omkring i villan som var underligt tom och försökte återskapa det speciella ljudet genom att dra i blixtlås och ha mig. Till slut hittade jag min syster och insåg att allt varit en dröm, men det tog ett tag.

Så här i efterhand är jag bara glad att få ha upplevt det, för det är en sådan där känsla som aldrig kan uppstå utan att man har en feberstekt hjärna.

Eh, jag kanske flummade ut där lite grann, men kontentan är ändå att jag inte tror att man behöver vara rädd för att små barn skall traumatiseras av enstaka händelser. Då skall det vara något riktigt jävla överjävligt.

/Jakob

Postad
Som liten blev jag skrämd tusen gånger, både av min egen fantasi och av andra. Inte tusan gav det mig några men för livet. Skrämsel får man sällan några trauman av, tvärt om är det sådant man skrattar åt i efterhand.

Jag minns fortfarande klart och tydligt när jag som ung låg sjuk i feber och blev övertygad om att hela min familj utplånats av en okänd kraft (fast jag var övertygad om att jag kunde få dem tillbaka om jag bara skapade ett visst ljud). Det var nog det jävligaste jag varit med om när jag gled omkring i villan som var underligt tom och försökte återskapa det speciella ljudet genom att dra i blixtlås och ha mig. Till slut hittade jag min syster och insåg att allt varit en dröm, men det tog ett tag.

Så här i efterhand är jag bara glad att få ha upplevt det, för det är en sådan där känsla som aldrig kan uppstå utan att man har en feberstekt hjärna.

Eh, jag kanske flummade ut där lite grann, men kontentan är ändå att jag inte tror att man behöver vara rädd för att små barn skall traumatiseras av enstaka händelser. Då skall det vara något riktigt jävla överjävligt.

/Jakob

Att få men för livet behöver ju inte betyda att om en storebror visar sin femåriga lillebror ett sånt där klipp och femåringen blir skitskraj och storebrorn garvar med polarna och lägger upp det på youtube, så kommer femåringen att vara rädd för internet eller flashspel.

Det kan ju också betyda att han får svårt att lita på sin storebror och andra personer han ser upp till resten av livet.

Postad

Barn ska respekteras, inte skrämmas grovt. De kanske inte blir "traumatiserade" av händelsen i sig, men kanske av att en närstående låg bakom det, och dessutom hånskrattar efteråt. Tilltron kan få en törn. Och det är skillnad på en femåring och en sjuåring. En sjuåring tål mer än en femåring, och vissa femåringar tål mer än andra femåringar. Så låt bli att skrämma dom alls på såna här sadistiska, själviska sätt.

Barn har nog att vara rädda för.

Postad
Det kan ju också betyda att han får svårt att lita på sin storebror och andra personer han ser upp till resten av livet.

Äh, det var en jäkla massa jävulskap mellan mig, min bror och min syster när vi var små, men vi är alla goda vänner idag. Barn skall inte klättra i farliga klippor heller, men det gjorde vi i alla fall. Barn skall inte leka med tändstickor, men det gjorde vi i alla fall. Et cetera in absurdum.

Tror ni att barn är gjorda av porslin?

/Jakob

Postad
Äh, det var en jäkla massa jävulskap mellan mig, min bror och min syster när vi var små, men vi är alla goda vänner idag. Barn skall inte klättra i farliga klippor heller, men det gjorde vi i alla fall. Barn skall inte leka med tändstickor, men det gjorde vi i alla fall. Et cetera in absurdum.

Tror ni att barn är gjorda av porslin?

/Jakob

Dåså. Se då till att skrämma dina egna barn riktigt rejält, i tid och otid. Deras gråt är bara på skoj.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...