Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har hela tiden undrat enda sen jag såg ettan av spidermanfilmerna vilket program dem använder för att skapa Spiderman+ etc!

Jag har hört att det var MAYA i tvåan men vad var det i ettan och i trean?

Samma eller har någon ett annat förslag på vad det kan ha varit?

Postad

Det är väl inte skådisen som svingar sig i nät längst skyskrapor? Nä, kamera10 har rätt, spiderman animeras då. Vet dock inte med vilket program, men är det MAYA för ettan och tvåan borde det väl vara det för trean också elr?

Postad

Jag har nämligen bara hört att det är MAYA i tvåan men inte i trean eller ettan! Det är säkert möjligt förståss! Men jag har också hört (glömt vart) att dem använde Cinema 4D!

Postad

Spiderman finns i verkligheten, han är inte påhittad!!!!

(Cinema är ett rätt mysigt program men det tror jag inte att de använder... Maya är troligast.)

Postad

För Spider-man 2 använde de även Blender som är open-source till att göra storyboards i 3D. Fördelen var att man kunde få fram bilderna väldigt fort, dock så behövdes andra verktyg för själva filmen. Jag tyckte i alla fall att skisserna var snygga också.

Postad

själva spiderman är animerad när han har dräkten på sej o dom använde 3ds Max det står på nån hemsida glömt var.

Postad
Det är väl inte skådisen som svingar sig i nät längst skyskrapor? Nä, kamera10 har rätt, spiderman animeras då. Vet dock inte med vilket program, men är det MAYA för ettan och tvåan borde det väl vara det för trean också elr?

Jo, ibland använder de greenscreen när han svingar sig mellan skyskrapor, vilket jag har sett på extramaterial.

Postad
själva spiderman är animerad när han har dräkten på sej o dom använde 3ds Max det står på nån hemsida glömt var.

Nej, men Maya.

Postad

Jag är beredd att sätta mycket på att enroma prodktioner av det slaget använder en hel rad olika program. Säkert både Maya, 3DMAX, XSI och inte alls omöjligt även Cinema 4D. Programmen är ointressanta. det är bara resultatet som räknas - och normalt sett lägger man ut scener och sekvenser på mindre bolagen. Dom bolagen har ofta egna workflows för att uppnå önskad effekt. Det kan vara allt ifrån Lightwave till XSI.

Postad

Själv säger jag att det är en skådespelare, och jag skulle tro att de använder greenscreen OCH 3d progam så som maya 3ds max 4d cinema när han svingar sig. Det är vad jag tror...

Postad

Nu har jag sett Spiderman 3. Otroligt ojämna effekter måste jag säga. Särskilt Sandman känns som dom haft ett gäng olika bolag ansvariga och alla har levererat lite olika look. Från otroligt "plastig" animation och ljussättning till riktigt snyggt. Dom fula sakerna känns väldigt mycket Maya. Det är nåt visst med Maya och folk som dedikerar sig helt åt det programmet. Dom snöar in så mycket på Mayas organiska grejer att dom lätt tappar lite kontakten med verkligheten.

Postad
Venom har i filmen mycket mindre muskler tycker jag än i serien, han ser inte lika farlig ut!

Det är väldigt dåligt i filmen.

För tre dagar sedan var det där min replik och du tyckte att han var perfekt (do not copy)

Postad
Inte perfekt! Ingen är felfri!

??? Jag vet att ingen är felfri men bara för det så måsta man inte kopiera varann för att ha något att skriva, men i varjefall är det bara jag eller någon mer som tycker att sandstormarna ser lite halvdanna ut? Som Munthe sa: lite plastiga!

Jag tycker i varjefall att man ser ganska tydligt att det är animerat(inte verklighetstroget) t.ex. när han flyger runt i staden, eller?

• 2 veckor senare...
Postad
jag tyckte inte heller att sandstormarna var så bra, det såg lite "fattigt" ut. Men är inte den filmen väldigt gammal?

Nej, jag uppfattar det som att ni snackar om Spider-man 3 och den är helt ny.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...