Gå till innehåll

Favorit vapen?


Recommended Posts

Jag är en stor vapen nörd och är bara lite nyfiken på om det finns flera här, och isåfall vilket vapen ni gillar mäst?

 

Sj föredrar jag H&K G36C, PSG-1, och så klart den häftigaste pistolen i världshistorien Beretta M92.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har funderat på detta själv och måste så klart säga:

 

Beretta M92 AKA M9... då helst i dubbelt utförande, i slow motion:p

 

för att citera mästaren:

 

http://www.contactmusic.com/new/interviews.nsf/reviews/johnwoo

 

"I feel the Beretta is a great character," he says seriously. "It's so strong and elegant. The other guns look dumb to me."

 

Och det ligger mycket i det.

 

efter det då? tja... då blir det lite svårare... men...

 

.44 Magnum Revolver (osäker på fabrikör) För vem kan ignorera en replik som:

 

Harry Callahan: "I know what you're thinking. 'Did he fire six shots or only five?' Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?"

 

...

 

Och efter det kommer

 

Desert Eagle, i princip av samma anledning, en stor jävla pistol med största ammot möjligt för en halvautomatisk pistol (för att inte räkna med de där enkel-skottarna som har lite tyngre kulor;))

 

---

 

Sedan har vi ju Beretta M93 R... För att den ser så sjuk ut. Någon har kallat den "a M9 on steroids", förlängd pipa, utökat magasin, semi, 3-shot burst, och full auto, plus ett utfällbart handtag för att försöka tämja besten. (blev också ombyggd till AUTO9 åt Robocop och syns även i Jackie Chans City Hunter)

 

---

 

Som ni ser så diggar jag pistoler. Men i andra kategorier:

 

Prickskytte/sniper:

 

AG 90: användbar räckvidd mot sprängämnen 400meter, mot människor: 1400 meter, need I say more?:p Nu har jag ju läst väldigt lite om psg-1 och M21 (inte plastlappen M21 då;)) så jag kanske kan ändra mig på den punkten...

 

---

 

Assault Rifles:

 

AK47/74 Kalashnikov: byggd på motsvarande traktordelar, fungerar alltid och kräver minimal service. Finns en anledning till att det är världens mest tillverkade vapen.

 

vassa vapen:

 

Katana i alla dess utföranden. Det är något i dess enkelhet som jag alltid gillat. plus allt jag läst om när det gäller vad den står för.

 

...

 

Det är väl dom vapen som jag föredrar, det ultimata vore ju att gå in i en strid med dubbla berettas och en katana för närstrid;) Är jag vapenfantast? nja... har inte skjutit sedan lumpen och där sköt jag bara ak5 och ksp58 som alla andra, magnum 45 revolver provade jag 4 skott med på skjutbana och det var skoj. Jag är väl som alla andra pojkar: jag ler brett när det säger PANG! :e

Länk till kommentar
Share on other sites

kanske förstör din tråd lite men ids inte starta en ny nästan likadan tråd bara för en fråga:)

 

Jag och en vän hade en diskussion om knivar igår, vi båda tyckte att det är extremt svårt att hitta en bra "pyskopat" kniv alltå en kniv som passar bra i psykopat filmer, vilken tycker ni passar bäst? Mora? krokodile dunde?;) brödkniv? osv

Länk till kommentar
Share on other sites

kanske förstör din tråd lite men ids inte starta en ny nästan likadan tråd bara för en fråga:)

 

Jag och en vän hade en diskussion om knivar igår, vi båda tyckte att det är extremt svårt att hitta en bra "pyskopat" kniv alltå en kniv som passar bra i psykopat filmer, vilken tycker ni passar bäst? Mora? krokodile dunde?;) brödkniv? osv

 

 

Vad är det för fel på vanlig köttyxa nu för tiden?

Länk till kommentar
Share on other sites

Köttyxa/machete passar bra om det är en lite "tokig" psykopat, men om det ska vara mer som en subtil/finslipad eller åt det hållet så passar inte köttyxa/machete. Tycker det är super svårt att välja rätt kniv till mördare, ja det kanske ser snyggt och skrämmande ut med en viss sak, men passar det hans karaktär?:)

 

Om det handlar om en tokig fjortis psykopat så funkar butterfly;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag gillar när vapen används realistiskt i filmer. Annars gillar jag designen på ryska vapen, speciellt med rödpunktssikte och liknande på. Ogillar när dom använder lasersikten, alltid lika fånigt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Har funderat på detta själv och måste så klart säga:

 

Beretta M92 AKA M9... då helst i dubbelt utförande, i slow motion:p

 

för att citera mästaren:

 

http://www.contactmusic.com/new/interviews.nsf/reviews/johnwoo

 

"I feel the Beretta is a great character," he says seriously. "It's so strong and elegant. The other guns look dumb to me."

 

Och det ligger mycket i det.

 

efter det då? tja... då blir det lite svårare... men...

 

.44 Magnum Revolver (osäker på fabrikör) För vem kan ignorera en replik som:

 

Harry Callahan: "I know what you're thinking. 'Did he fire six shots or only five?' Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?"

 

...

 

Och efter det kommer

 

Desert Eagle, i princip av samma anledning, en stor jävla pistol med största ammot möjligt för en halvautomatisk pistol (för att inte räkna med de där enkel-skottarna som har lite tyngre kulor;))

 

---

 

Sedan har vi ju Beretta M93 R... För att den ser så sjuk ut. Någon har kallat den "a M9 on steroids", förlängd pipa, utökat magasin, semi, 3-shot burst, och full auto, plus ett utfällbart handtag för att försöka tämja besten. (blev också ombyggd till AUTO9 åt Robocop och syns även i Jackie Chans City Hunter)

 

---

 

Som ni ser så diggar jag pistoler. Men i andra kategorier:

 

Prickskytte/sniper:

 

AG 90: användbar räckvidd mot sprängämnen 400meter, mot människor: 1400 meter, need I say more?:p Nu har jag ju läst väldigt lite om psg-1 och M21 (inte plastlappen M21 då;)) så jag kanske kan ändra mig på den punkten...

 

---

 

Assault Rifles:

 

AK47/74 Kalashnikov: byggd på motsvarande traktordelar, fungerar alltid och kräver minimal service. Finns en anledning till att det är världens mest tillverkade vapen.

 

vassa vapen:

 

Katana i alla dess utföranden. Det är något i dess enkelhet som jag alltid gillat. plus allt jag läst om när det gäller vad den står för.

 

...

 

Det är väl dom vapen som jag föredrar, det ultimata vore ju att gå in i en strid med dubbla berettas och en katana för närstrid;) Är jag vapenfantast? nja... har inte skjutit sedan lumpen och där sköt jag bara ak5 och ksp58 som alla andra, magnum 45 revolver provade jag 4 skott med på skjutbana och det var skoj. Jag är väl som alla andra pojkar: jag ler brett när det säger PANG! :e

 

 

Jag tycker inte så mycket om stora pistoler som t.ex Desert eagle, tycker bara att det ser onödigt ut med en pistol som är större än en själv :P

Länk till kommentar
Share on other sites

Roligt att det finns flera vapen fantaster :D ( nej jag är inte galen o tycker det är kul o skjuta folk :P)

 

jag föredrar nog tyskarnas Mp40 . Mkt karaktärisk.

 

fast när det ska vara commando

nånting föredrar jag Den brittiska Sterling L2A3. ( i tex badtaste så passar den så otroligt sjukt bra in så det inte är sant enligt mig )

 

Fast pricken över i´et måste ändå vara den svenska m/45 kpisten.

Där snackar vi karaktär ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

vet inte vad baterra är för vapen men jag tror du menar beretta? jag gillar oxå alla sorters glock speciellt G21 Railed Frame den gillar jag mest inom glock sen på tal om AMT så har jag faktiskt en 44 Automag (Replika) liggande hemma som jag inte riktigt vet varför jag köpte :p för jag gillar ju som sagt inte "Stora pistoler" och 44:an är ju i största laget :p

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
Annars är det ju rätt många psykopater som går runt på stan med butterfly kniv. Iaf här i trakterna.

 

Ha, ha! Finns det trakter där busiga människor fortfarande springer omkring med sånt? På 80-talet var det rätt inne i Sthlm. Alla som höll på med dom gick att känna igen på alla plåster och halvläkta ärr på händer och fingrar. Otroligt komiskt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...