Gå till innehåll

Tintin


Max_H

Recommended Posts

Kanske det, vi får se. Nu är ju faktiskt inte kläderna så viktiga för mig egentligen. De kan ha på sig vad som helst, så länge filmerna lyckas fånga "tintinkänslan". Haddock ska vara Haddock, och Tintin, Tintin.

Kläderna är ju bara karaktärernas trademark, inte en förutsättning.

 

Jag hoppas också att filmerna utspelar sig på 50-60-70talet, som det är tänkt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Nä, men om vi tänker typ spindelmannen som också hade samma kläder jämt, har jag iallafall ett svagt minne av. I filmen skulle det ju kännas sjukt om han peter sprang omkring i samma tröja jämt. Men Tintin kanske blir en helt annan typ av film?

 

Peter Parker har väl inte samma kläder på sig i serien? Han går ju igenom massor av utvecklingsfaser och har bytt yrken och liknande genom åren.

 

Tintin ändrar faktiskt också kläder i serien. Äppelknyckarbyxorna är tex ersätta av vanliga herrbyxor i sjuttiotalsserierna. Och i några album har han kostym istället för sin traditionella blå tröja med vit skjorta.

Länk till kommentar
Share on other sites

Kanske det, vi får se. Nu är ju faktiskt inte kläderna så viktiga för mig egentligen. De kan ha på sig vad som helst, så länge filmerna lyckas fånga "tintinkänslan". Haddock ska vara Haddock, och Tintin, Tintin.

Kläderna är ju bara karaktärernas trademark, inte en förutsättning.

 

Jag hoppas också att filmerna utspelar sig på 50-60talet, som det är tänkt.

 

Jag hoppas att filmerna utspelar sig i någonslags Tintin-land som inte riktigt är tidsbunden. Där det finns Bordurer och Moldaver.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag läste att Spielberg och Jacksom ska regissera de två första, och därefter ska de bestämma vem av dom två som ska ta hand om trean. Så jag tippar Jackson, eller Spielberg...

 

 

Vilka tre album hoppas ni ska filmatiseras?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tror att informationen Dreamworks gick ut med var att Kathleen Kennedy skulle producera de tre filmerna och spielberg och jackson skulle regissera en var. De har inte kommenterat vem som ska regissera den tredje. Empire skrev att den tredje inte var vald ännu, men det kan ju lika gärna vara en misstolkning från deras sida iofs.

Länk till kommentar
Share on other sites

Titin brukar väl byta kläder? I bland har ju arabkläder, eller rymddräkt.

Allvarligt talat, tror jag att kläderna är ett sätt att sätta karaktär på figuren och då skall det vara samma kläder och man byter kläder för att markera en förändring. Jga vet inte om ni tänkte på det, men Peter Parker fick en ny hårklippning och kammade håret väldigt annolunda när han blev "svart". Jag såg inte att han gick till frisören.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

Nu är jag lycklig ägare av Tintin i piraternas våld och Tintin och Mysteriet med den blå apelsinen. Jag vann båda två för sammanlagt 40 spänn på tradera. Jag får hålla med Martin att Piraternas våld är grymt bra. Det är verkligen som att läsa seriealbumen. Och Tintin gör sig riktigt bra på franska och på något sätt gör sig karaktärerna mer rättvisa på detta för mig knepiga språk. Hadocks vokabulär brillierar. Synd att textremsan är lite tam med översättningen, men jag fattade ändå. Filmen har några år på nacken och vid nått enstaka tillfälle tyckte jag mig ana lite Pippi-långstrump-stil. Föresten, det har aldrig slagit mig in att tintin heter ju "Teng-teng"? Kanske av samma skäl jag fortfarande säger Man-drak-e och Lo-is Laa-ne?

 

Nu när jag sovit på saken. Varför spelar man in Tintin i usa över huvud taget föresten? Det är väl inte en kotte som vet vem det är? Det kommer gå på två sätt. Filmfiasko utan dess like, eller så kommer amerikaner äntligen börja läsa europeiska serier. Eller ännu värre; Upphovsrätten till Tintin kommer på ett eller annat sätt att beslagtagas av Hollywood och om 10 år hävdar medelamerikanen att Tintin är amerikan uppfunnen av en amerikansk författare bosatt i california.

Länk till kommentar
Share on other sites

Är liiite skeptiskt till dethär ändå. Visst, det verkar spännande, men skulle vilja se något EGET från PJ nu. Varför ska han bara göra remakes och böcker?

 

Men det kommer bli sjukt spännande vad de två kan hitta på i en helt datoranimerad värld. O sedan se hur snyggt WETA kan få det!

 

Simon Pegg. Självklart val ju!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 9 månader senare...

Vad tycker ni om Tintin då?

 

http://www.aintitcool.com/images2007/ThomasSangster.jpg

 

Jag googlade lite för att se om Tintin verkligen var 6 år i serien, tydligen var han 17. Jag som jämt trott att han åtminstonde var 30.

 

HURSOMHELST!

 

Jag tycker den här killen ser alldeles för ung ut, vem ska spela Haddock? Dakota Fanning med fejkskägg?

Länk till kommentar
Share on other sites

Vad tycker ni om Tintin då?

Jag tycker den här killen ser alldeles för ung ut, vem ska spela Haddock? Dakota Fanning med fejkskägg?

 

Håller med. Blev lite kär i min egen idé att ha Simon Pegg... men jaja.

Han ser ut som en spoling. Tintin är en man (med måhända pojkaktigt utseende).

 

Andy Serkis som Haddock. Nån som är förvånad? Hans roll som Lumpy i King Kong plogade vägen ganska bra för honom, känns det som.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...