Gå till innehåll

Tintin


Max_H

Recommended Posts

haha... Stormare som Haddock? den hade varit guld... var ju länge sedan man såg honom i en stor film av Spielberg (minns ju både "Helvetes Jävlar" i Lost World och "Torka arslet nu för fan greta..." i Minority Report)...

 

Men jag tog inte riktigt den där spolingen på allvar som TinTin... Tintin ska ju för tusan spelas av Olle Sarri! Simon Pegg lät ju rolig han med, men lite osäker på om han passar i rollen med sin humor... och då är jag ju ändå stort Pegg-fan;)

 

Eller tänker jag på fel tintin? kanske ni snackar om RIN Tin Tin?:)

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/1/1c/Rintintin.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag läste det på aintitcool, enligt dom var de klart.....

 

Men men, något officiellt uttalande har nog inte gjorts.

 

Nej säg inte sådär. Nu kommer jag sova oroligt framöver...

 

Undrans varför det på imdb står "2009", och samtidigt är det väldigt vagt om vilka som spelar rollerna...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 veckor senare...

Thomas Sangster är ju alldesles för ung för att spela Tintin. Tintin är måhända ung men han är ju iallafall fullvuxen. Sangster är ju ett barn. Tintin försörjer sig som journalist och sist jag kollade så är barnarbete illegalt i Frankrike.

 

Andy Serkis tror jag däremot kan göra Haddock riktigt bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

Andy Serkis tror jag däremot kan göra Haddock riktigt bra.

 

Jo, säkert. Men tycker ändå att det hade varit 10 ggr roligare att se just Stormare i den rollen. Inte bara för att han är svensk, jag tror helt enkelt att han även hade gjort rollen bättre än Serkis =)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, säkert. Men tycker ändå att det hade varit 10 ggr roligare att se just Stormare i den rollen. Inte bara för att han är svensk, jag tror helt enkelt att han även hade gjort rollen bättre än Serkis =)

 

Nja. Serkis tycker jag inte passar heller, han är för ung.

Länk till kommentar
Share on other sites

Lite off-topic kanske... men läste lite nytt om Spielbergs planer. Som vanligt så ska han varva pop med seriositet (även om indy4 kom lite udda i den bemärkelsen), Denna gång ska det bli en Civil War Epic om ingen mindre en Lincoln himself... Han hoppas kunna starta upp produktionen tidigt nästa år, bra precis efter Tintins wrap-party... vilket var ungefär den enda tintin-kopplingen den här nyheten hade;)...

 

Och apropå skådis-spekulationer... jag vet inte... men en av dom mer troliga alternativen vore ju att ge Tintin-rollen till Spielberg-veteranen Shia Lebouf... Det skulle ju vara mer vettigt än den där snorhyveln som diskuteras nu. Tintin-lock-looken lär ju bli svår att sälja hos "ungdomsmedvetna" studio-execs... men Spielberg behöver ju inte direkt bry sig om sånt i sin position...

 

Det jag funderar över är vem som kommer spela Prof. Kalkyl och DuPointarna... Chris Lloyd känns ju lite fel även om han är veteran i halvtokig vetenskapsmansrollen. Och radarparet? ja... om dom inte hittar ett riktigt tvillingpar så måste det ju bli kloningsarbete och då krävs det jävlaranamma kvalitet på timingen för att humorn dom emellan ska gå hem... Tillochmed Multiplicity(I Flesta Laget)-filmen rämnar i fogarna när man ser den idag...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 10 månader senare...
Simon Pegg som Tintin vore inte helt fel. Skulle bli för roligt kanske...

 

Men han ska iaf spela en av bröderna Dupont, som det verkar (Nick Frost ska förstås spela den andre).

 

http://www.imdb.com/title/tt0983193/

 

 

Alla skådisar ska göra "voice". Det blir animerat alltså... Kanske bäst så.

 

Dessutom är det här Tintin

http://img2.timeinc.net/ew/dynamic/imgs/080226/Jamie-Bell_l.jpg

 

inte...

http://images.rottentomatoes.com/images/spotlights/2007/rtuk_feature_thomas_sangster_01.jpg

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...