Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Läst igenom manuset nu, det är visserligen inte min favoritschanger, men jag tycker det var skitbra. Du har verkligen lyckats!

Men, det här med sprinterbanan kände man ju igen från en film. Vad var det den hette nu... Någonting "Mating Habits of the Earthbound Humans" med Carmen Electra.

Aja, lycka till med filmen!

Postad

Marcus här..tidigare känd som UvenEye! iaf..tappat lösen till förra användarnamnet...så va tvungen att starta ny..NU! haha

jaja.-.iaf..blev glad när jag såg att KÅT..kommit upp sig här igen på forumet..skoj att ni verkar tycka det är ett skoj manus!

skickade det till manusbanken! o de svarade..! en tjej har skrivit ett liknande..eller ja..nästan liknande..fast ur en tjejs synvinkel..o undrar nu om vi kan sammanfläta de på nåt sätt...jag har små idéer till hur man ska göra det..men funderar ändå på om jag ska låta det vara som det är...

elleeer?

Postad

Mycket bra manus. Du har hittat en rytm som funkar och alla dessa (v.o) funkar bra. Gillar scenen på löparbanan och dom andra scenerna som är med och bygger upp denna stämning.

Ett förslag på slut scenen kan vara att vi ser honom vända på huvudet mot kameran och blinkar med det ena ögat och ett lite smil på läpparna....

Jag ser fram i mot att få titta på denna film

Postad

hehe..satt o tänkte på hur kul det va att folk tycker det jag skrivit är skoj...så kom jag på att jag faktiskt inte läst manuset sen jag skrev klart det..så har inte läst igenom det i sin helhet än..haha..kanske vore en bra idé..

jaja...jag hoppas verkligen att det kommer bli nåt av det här...har ju som sagt skickat det till manusbanken..o hoppas det ska utvecklas till något. någon som vet vart man mer kan skicka manuset o idén, så man kanske kan få någon som vill hjälpa till att göra en film av detta?

Postad

Glömde säga, The Coral är grymma, men användes inte den låten i typ ett Scrubs avsnitt med en liknande scen? Och sedan svarade du inte på om du hade fått det här med löpningen från "The Mating Habits of The Earthbound Humans" för det påminner väldigt mkt om det. Aja

Postad

jo från scrubs...va typ där jag fick idén ifrån..men ja...som sagt..måste läsa igenom manuset nu hehe...fan ett halvår sen man skrev d hihi.

har inte sett The Mating Habits... så kan inte vara därifrån jag fått det

såg the aviator precis...yeah dicaprio...härligt att folk äntligen inser hur briljant han är!

Postad

[citat=maaac]jo från scrubs...va typ där jag fick idén ifrån..men ja...som sagt..måste läsa igenom manuset nu hehe...fan ett halvår sen man skrev d hihi.

har inte sett The Mating Habits... så kan inte vara därifrån jag fått det

såg the aviator precis...yeah dicaprio...härligt att folk äntligen inser hur briljant han är![/citat]

Är inte den regisserad av Martin Scorcese?

Postad

jo..precis..vår egna lille Martin :) hehe...nä men en bra film...snygg för det första..skådespelet oklanderligt..o berättandet..lugnt, intressant och givande :)

Postad

vill göra nåt utav manuset........typ...NU..haha..!

har ni nån idé på nån som hade passat i rollen? asså..vad e det för typ av kille ni ser framför er?

Postad

haha, jag är på ifall du behöver hjälp med kamerafolk :)

Om du nu ska ha en professionell skådespelare så lär ju killen som spelade Daniel i Den bästa sommaren vara ett lämpligt alternativ.

Postad

Jag var lite skeptisk till själva temat till en början. Tonårs-sex-bli-av-med-oskulden-a-la´-Berts dagok-stilen.. Men manuset var faktiskt riktigt bra.

Jag tycker du ska vara lite försiktig med klyschor bara, ja menar, en ung mans sexualitet innehåller ganska mycket klyschor. Du har för det mesta en egen stil att berätta på men var försiktig med klyschorna.

Det är bra att scenerna är skriva på ett humoristiskt sätt men jag tycker att det blev lite för mycket upprepning av pinsamheter i första halvan av manuset. Kändes lite orealistiskt. Alla scener behöver inte sluta med att han skamset går därifrån.

Det första jag tänkte på när det kom till "förlora okulden"-scenen var filmen "Adam och Eva" men du har verkligen lyckats undvika en ripoff, du har igen en egen vinkel, bra jobbat!

Vad jag tyckte var lite orealistiskt, och faktiskt inte bidrog med något, var scenen med gympaläraren. En klyschig (tysk!) gympalärare som skriker och vrålar utan direkt anledning.. kändes bara orealistiskt. Hade den scenen något syfte som jag missade? Jag sträckläste manuset och kan lätt ha missat någon detalj.

Rent tekniskt tycker jag att det var lite FÖR mycket V.O, det blir lite övertydligt på vissa ställen. Tex;

JONATHAN (V.O)

Adam, var en sån där som alltid gjorde saker som vi andra inte vågade.

13. INT. DANSGOLV

Det är ett mellanstadiedisco av nåt slag, det står killar i ena sidan av rummet, tjejer på andra sidan. Mitt på golvet står Adam och dansar tryckare med en tjej.

JONATHAN (V.O)

Som t ex dansa tryckare med tjejer.

Ovan behövs det ingen V.O. Det framgår ändå tydligt vad det är som händer.

Jag tycker det blir bättre om man bara ser bilderna, helt utan V.O och kanske avslutar med:

JONATHAN (V.O)

Ja, och så vågade han visa sig naken hur som helst.

Men som sagt, det är en kul idé och ett välskrivet manus.

Lycka till med filmen!

• 5 månader senare...
Postad

Första ståndet låter verkligen som något man borde komma ihåg, men det var så länge sedan att det känns som något helt naturligt genom uppvästen. Hm...

Aja, manuset är iaf skitbra och jag skulle lugnt vilja se det som en teveproduktion. Slutet förstår jag ju dock inte riktigt, vet inte om det passar in i filmen överlag.

Postad

[citat=UvenEye]HÄR menar jag..herregud..inte bra att vara vaken länge..[/citat]

...Någon mer än jag som inte kan se filen? Var är länken till filen? Var är det tänkt att jag ska klicka någonstans...?

Postad

nu har jag också läst manuset och måste säga att jag fick lust att filma den!

har egentligen ingenting att klaga på men tror att de kan bli svårt att få tag i skådespelare (adam å björn t.ex. när dom ligger i sängen)

men ser fram emot att se den filmad iaf

• 1 år senare...
Postad

underbart. skulle gärna vilja se detta på film =D. så fruktansvärt äkta och obekvämt på ett skönt sätt. denna halvtimme det tog att läsa var bästa halvtimmen på detta dygnet.

Keep it up.

Postad

Ah, jag hittade det. Och läste! Det var lika bra som jag minns det. Skrattade högt vid flera tillfällen. Och nu kan jag tänka tillbaka på min uppväxt och relatera till flera saker. Det kunde jag inte sist, för då var jag typ lika gammal som Jonathan.

Grymt manus i alla fall. Skulle gärna se en ny version där stavfel är fixade och sånt. Och så skulle jag vilja se manuset som film!

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...