Gå till innehåll

"Kåt"


UvenEye

Recommended Posts

värsta spöket, eller osynliga som ser något denna egentligen inte borde. Jag menar, fan vad SJUKT! - har ni killar runkhögar? På riktigt liksom? Det känns helt grymt att få veta sådant.

 

Det här behövs. Det är bara tjejer som pratar om tampongångest och "varför ringer han inte?" - förstår ni hur TRÖTT man är på att höra om det som tjej?

Skitkul. Skitbra. Skitgrymt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Tycker det är HELT ok att ha med runkande killar i en bastu. Hoppas skådespelarna - som är UNGA - kommer att klara det bara...

 

Det är inte tillnärmelsevis lika kontroversiellt som om det var fyra TJEJER som satt och onanerade tillsammans! Har DET någonsin förekommit i film som inte är av p-rullekaraktär?

 

JAG skrev en scen en gång om en 50-årig kvinna (Hallå 50-åringar idag ser inte UT som mormor med katt och gungstol!) som onanerade och så gick det för henne just som telefonen ringde och hon kunde inte svara. Rätt kul tyckte jag. Vad producenten tyckte? Äckligt. Jätteäckligt, en kvinna på 50 får fan inte ha sex! Vare med sig själv eller nån annan. Så ser det ut.

 

Med 12-åriga grabbar går det säkert bra. Fast du kanske ska göra filmen själv? Då får man ju göra precis som man vill... Tänja lite gränser är svårt när man har nån som "förbjuder" en att skriva vissa saker. Som kräver att man ska ta bort scener. Inte undra på att många filmer känns så... fega. Manusförfattaren vill, men får inte. Detta i den kommersiella långfilmsvärlden alltså.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Såjja! Har ändrat lite smått nu och börjat skriva igen på nytt.

 

Har i princip hela "paketet" färdigtänkt nu, så ska försöka skriva så mycke i dagarna nu. Dock trist att Sverige drabbats av sol just nu när jag börjat bli skrivsugen!

Länk till kommentar
Share on other sites

Såja! Nu är manuset klart, första utkastet iaf! Snälla läs och tyck! Måste och vill veta. Mos som ros..eller va man nu säger? Speciellt slutet behöver jag lite feedback på. Vill att det ska sluta på nåt sånt, komiskt sätt. Asså..ja...vill ha en viss "åh nä" effekt där med det allra sista. Ja..läs själva..vill ju inte förstöra det roliga :D

 

mvh

 

marcus

Kåt_firstdraft.zip

Länk till kommentar
Share on other sites

har inte ens läst manuset men fan vad jag är trött på SEX SEX SEX SEX hela jävla tiden..kom med nått bra istället för att visa killar som mastar i bastun bara rent löjligt ju ..efter sett filmer som ken park där småglin sitter och mastar vafan snart blir jag homo.Film e film det är ju det som är det roliga..inte vissa riktiga saker för då kan vi ju skippa smink och blodeffekter med vem vill se när dom bryter armar och ben på riktigt eller så kan vi ju lika bra börja skära folk på riktigt i film med. finns gott om skådisar som säkert skulle gå med på det..varför alltid autentiskt sex????? less på det känns som det står still i utvecklingen med sånt..

 

sex är nog det enklaste medlet i filmer..och varför alltid killar??? tror ni inte tjejer mastat lika mycket eller mer? ta Gör nått nytt ..fan på tiden..Mvh Tom..

Länk till kommentar
Share on other sites

tycker det e ganska nytt. du beskriver ken park..vilket var/är en ganska så "ny slags" film. men ja, ska vi snacka om att göra nåt "nytt" är det nog inte direkt så värst många filmer som klarar av att nå den ribban.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...
  • 2 veckor senare...

Jag måste säga att jag är helfrälst. Jag är på sida 10, och hittils så har jag skrattat okontrollerat i stort sätt hela tiden. När jag skriver det här så är jag på skolan, så som ni kanske förstår så är det lite smått pinsamt att skratta till en datorskärm. Bäst hittils är: "Ingent. Jag trodde jag såg en haj..." Gör film av den här och kontakta SVT. De kommer inte att tveka visa filmen om du gjort den bra.

 

Eller så kontakta Filmlance International, eller Sonet Film, vad som helst, och få det på vita duken. Som jag nämnde förut så ogillar jag svensk komedi, men det här går faktiskt hem, även hos mig. Jag är riktigt imponerad. Vissa kanske tycker jag överdriver, men jag tycker han har gjort ett bra jobb med att göra det humoristiskt.

 

_____________________________________

 

Jag har en sak att säga, nu när jag har läst, och det är Genialt! Det var roligt exakt varenda sida av manuset. Riktigt bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

jag tycker manuset är riktigt bra.. som sagt.. väldigt pinsamt.

Bastu-scenen och det där med bullen är lite överdrivet tycker jag, men filmen kanske inte blir "komplett" utan det.

 

De enda replikerna som jag inte gillade var:

 

"Shit, deras film slutade visst tidigare!"

Sen när slutar en film tidigare? Jag vet att det är möjligt att man kanske säger så ändå men jag tycker det låter konstigt.

 

Huh?!

Filmens sista replik. Ett uttryck som inte funkar. Prova själv att säga det. Det låter mer som ett stön. Kör med "Va?", "eh?" eller kanske "känner!?" som svar på Emmas fråga "Vad känner du för mig?". Nåt annat iallafall.

 

Slutet lyckades du mycket bra med tycker jag.

Länk till kommentar
Share on other sites

va skoj att ni tycker det är..skoj! haha!

 

ska försöka läsa igenom det..inte gjort det sen jag skrev det. o putsa lite. skicka det nånstans o se om man kan göra nåt av det.

 

men great att det finns de som fick sig ett gott skratt iaf hehe!

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu har jag äntligen hunnit läsa den senaste versionen och jag är imponerad. Visserligen håller jag med Tom G och är också trött på SEX SEX SEX hela jävla tiden, men den här historien har i alla fall ett lite annorlunda tema, och de flesta killar känner nog igen sig i det mesta.

 

En scen jag tyckte kändes onödig var den på tåget eftersom den är så extrem och samtidigt väldigt lik scenerna precis innan. Den känns överflödig.

 

De delar jag inte känner igen mig i är de där killarna runkar tillsammans. Det kanske är vanligt, men det är något jag "missade" under min egen pubertet tydligen. :-) "Runka bulle" hoppas jag verkligen att ingen har gjort på riktigt... Men det är kul att killen som är mest för sådana saker visar sig vara bög i slutet - eller i alla fall experimentell... :-)

 

Slutet är bra eftersom det är öppet. Han har uppnått sitt mål, att bli av med oskulden och är nöjd, men det visar sig att det finns nya komplikationer och mål här i livet. Det finns nya problem: att finna den rätta, kärlek, sammanboende, separation, barn, otrohet... Och det kanske visar sig att sex är den enkla biten...

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...