Jump to content

Hur har dom gjort detta??

swempa

Recommended Posts

Ja, kanske är bäst att ge sig... alla som vet att det inte heter "dem" och "data" är mina vänner.

Men den websidan/videon som tråden handlar om var faktiskt rätt fint gjord...

Vi hadde långt framskridna planer för många år sedan att använda timelaps i ett klipp till en "gore-metal" -video.

Själva schenen skulle i uppsnabbad fart visa ett köttstycke som ruttnar och möglar. Jag är glad att vi inte gjorde det... Men tekniskt sett var det bara att koppla en timer till filmkameran (16 mm) och exponera en ruta/minut eller timme. (vi tänkte förvara köttet i ett akvarium under filmningen). Förmodligen skulle det stunkit rejält och blivit fullt med flugor.

På Super-8 tiden lekte man också mer med sånt där, det var ju så lätt att göra korta timelapsar.

(Nu kanske man måste ha en data eller nåt) :O

Det är bara omodern film som görs med kamera.

All modern film görs digitalt med en data, eller en Mac...

och det stavas "jord" om vi fortfarande pratar om introt med växterna som växer neråt....

:)

Ja verkligen. Vem behöver 35mm film när man har data. Själv gör jag allt i MS-paint och i ms-dos promt.

Det som är roligt är att Team Faggot är en av de personer jag hört senaste tiden klaga EXTREMT mycket på spammare.

Men han har ju åtminstonde gett dig det svar du behöver också. [citat=team faggot]Timelapse troligen. Sått frön i jord. och stält in kameran på att ta bilder under en viss tidintervall (typ 1/minut) och sedan kört det baklänges.[/citat]

Dock är det nog inte så ofta som ett kort i minuten.