Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Det tror jag inte. Skälet till att man inte skall titta på en bågsljustråle är att UV-ljus skadar ögat, typ solbränna. UV-ljus tränger inte genom glas.

Postad

jag har haft lektioner i svets i 3 år. har även filmat info filmer till min skola.. och jag märkt inga skador på kameran efter det.

Ja kolla inte in i lågan... sventsblänk kallars det. de är som att hälla en sandlåda i ögonen dagen efter..

Postad
Svärdsén:]/b] Det är inte särskilt smart av dig att registrera dig på 1 april! ;)

Tror inte det är något direkt Aprilskämt.

Ne men jag tror det går lungt att filma en svetsare. Uv filter skulle jag också tipsa om faktiskt..

Postad
Ett tips är att alltid (oavsett vad man gör) ha ett UV filter på för att skydda linsen.

Varför då? (bortsett från fingeravtryck och liknande)

Postad
Varför då? (bortsett från fingeravtryck och liknande)

En repad lins vill man inte ha, men ett repat uv-filter är lätt att byta. Och så får man blåare himmel, förstås.

/Jakob

Postad
En repad lins vill man inte ha, men ett repat uv-filter är lätt att byta. Och så får man blåare himmel, förstås.

/Jakob

Helt OT

Det här är nog ett av de mest underskattade tillbehören till kameran men samtidigt det som kan vara den sundaste invensteringen.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...