Svärdsén Postad 1 april 2007 Postad 1 april 2007 jag behöver veta om jag behöver något speciellet filter när jag ska filma någon som svetsar för att inte förstöra kameran. någon som vet? 0 Citera
gorse Postad 1 april 2007 Postad 1 april 2007 Det tror jag inte. Skälet till att man inte skall titta på en bågsljustråle är att UV-ljus skadar ögat, typ solbränna. UV-ljus tränger inte genom glas. 0 Citera
carbe Postad 1 april 2007 Postad 1 april 2007 Svärdsén:]/b] Det är inte särskilt smart av dig att registrera dig på 1 april! ;) 0 Citera
Ayame Postad 1 april 2007 Postad 1 april 2007 Har filmat en svetslåga med min Canon XL 2:a utan några märkbara skador på kameran. 0 Citera
kvällensdebatt Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 jag har haft lektioner i svets i 3 år. har även filmat info filmer till min skola.. och jag märkt inga skador på kameran efter det. Ja kolla inte in i lågan... sventsblänk kallars det. de är som att hälla en sandlåda i ögonen dagen efter.. 0 Citera
Team_fagott Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 Ett tips är att alltid (oavsett vad man gör) ha ett UV filter på för att skydda linsen. 0 Citera
Tomtebo Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 Svärdsén:]/b] Det är inte särskilt smart av dig att registrera dig på 1 april! ;) Tror inte det är något direkt Aprilskämt. Ne men jag tror det går lungt att filma en svetsare. Uv filter skulle jag också tipsa om faktiskt.. 0 Citera
gorse Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 Ett tips är att alltid (oavsett vad man gör) ha ett UV filter på för att skydda linsen. Varför då? (bortsett från fingeravtryck och liknande) 0 Citera
jbergman Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 Varför då? (bortsett från fingeravtryck och liknande) En repad lins vill man inte ha, men ett repat uv-filter är lätt att byta. Och så får man blåare himmel, förstås. /Jakob 0 Citera
Team_fagott Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 Varför då? (bortsett från fingeravtryck och liknande) Svetloppor, grus, luftgevärskott,bara fantasin sätter gränser :) 0 Citera
barnholdt Postad 2 april 2007 Postad 2 april 2007 En repad lins vill man inte ha, men ett repat uv-filter är lätt att byta. Och så får man blåare himmel, förstås. /Jakob Helt OT Det här är nog ett av de mest underskattade tillbehören till kameran men samtidigt det som kan vara den sundaste invensteringen. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.