nisse Postad 1 april 2007 Postad 1 april 2007 Peter Jackson filmatiserar Bilbo Extrakt ur Hollywood News: --------- Nu är det äntligen klart Peter Jackson ska filmatisera J.R.R. Tolkiens Bilbo – prologen till Sagan om Ringen trilogin. Det fansen inte vet är att Jackson redan håller på med efterproduktionen och filmen kommer tidigast ha premiär runt om i världen till sommaren. – Vi ville hålla det så hemligt som möjligt, sa Jackson till Hollywood News i torsdags. – Det var därför vi spred ut ryktet om att jag låg i ekonomisk tvist med New Line Cinema. Filmen går under arbetstiteln tillika fake-titeln: The Lovely Bones. Som enligt Jackson lite skämtsamt har sagt syftar till kycklingben, dels för att Bilbo i nästan varenda scen ses glupska i sig kyckling. Därför var det tidigt bestämt att Jackson själv skulle spela Bilbo. För att han älskar kyckling. Ian Holm som porträtterade Bilbo i Sagan om Ringen var väldigt upprörd över vad han trodde självklart var en roll för honom. Detta löste sig väldigt snabbt då han fick axla rollen som Gandalf den yngre (och lite kortare) eller Gandalf embryot som han heter i boken. Filmen sägs enligt säkra källor blir runt fem timmar lång och innehålla en stor mängd dvärgsex. I en väldigt kort scen ses Bilbo äta kyckling och enligt Jackson tog det en månad att filma scenen och över 400 grillade kycklingar gick åt. Något som Jackson menade hade med konstnärlig frihet att göra. ---------- 0 Citera
Coca Cola och Film Postad 1 april 2007 Postad 1 april 2007 Haha, kan verkligen detta stämma? Hoppas det! :P 0 Citera
Simon W Postad 1 april 2007 Postad 1 april 2007 Ja, JAG har i alla fall hört att han är i pre-production för Alien 5 - den 225e passageraren. Och därmed basta! 0 Citera
Norbert Postad 1 april 2007 Postad 1 april 2007 Han har ju tidigare sagt att han har för stor respekt för Tolkien för att filmatisera Bilbo. Han sa att han skulle bara göra den i samma stuk som han gjorde Sagan Om Ringen-filmerna och det stuket ska Bilbo helt enkelt inte ha sa han. Jag tror ju visserligen att han inte skulle ha några problem att göra Bilbo till en hit heller. 0 Citera
nisse Postad 1 april 2007 Författare Postad 1 april 2007 Den var ju så dålig :P Ack jag vet, riktigt dåligt aprilskämt på alla sätt och vis... hade liksom lite tråkigt när jag skrev den... å så var jag väldigt sugen på kyckling... ledsen :l 0 Citera
Norbert Postad 1 april 2007 Postad 1 april 2007 Det där med kycklingen avslöjade det hela. Skönt specifika rykten i alla fall. ;) 0 Citera
Christian van Caine Postad 1 april 2007 Postad 1 april 2007 ...dvärgsex i massor...*pust pez* 0 Citera
odinlundin Postad 1 april 2007 Postad 1 april 2007 Haha den va ju helt klockren! Det där med att den hade gått under namnet The Lovley Bones för att Bilbo älskar kyckling är ju bäst! 0 Citera
computer-nerd Postad 3 april 2007 Postad 3 april 2007 Kul aprilskämt, synd bara att jag läste det först nu. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.