Djablo Postad 19 mars 2007 Postad 19 mars 2007 Det här är historien om en liten spinking demon med det väldigt odemoniska namnet Rupert. Rupert älskar att dansa och det är ett stort problem. Demoner ska inte dansa, dom ska ta mänskliga själar, skapa kaos. Detta i alla fall enligt Ruperts pappa, den mäktiga och stolta demonen Belphemon. Del 1 av 2. http://www.temperamento.net/rupert http://www.temperamento.net/myspace/rup1.png http://www.temperamento.net/myspace/rup2.png http://www.temperamento.net/myspace/rup3.png Format: Quicktime 7 H.264 codec Längd: 2 min, 17 sek Storlek: 24 MB All karaktärerna är ritade och animerade med Anime Studio Pro, post produktionen är gjord i Autodesk Combustion, ljudet mixat i Logic Pro, bakgrunderna är gjorda med Photoshop och musiken är gjord med en MPC1000 kopplad till Logic Pro. 0 Citera
Djablo Postad 21 mars 2007 Författare Postad 21 mars 2007 hääpårrää... ingen där?? haaaallååååååå? feedback tack..... :) 0 Citera
_nemo_ Postad 21 mars 2007 Postad 21 mars 2007 Jag tycker den var riktigt snygg. Skön stämning. MEN, den lider av samma problem som många andra kortfilmer. För kort för det första, och för tunn story. Storyn om lilla demonen/spöket/lejonet/monstret etc, som inte är som sin pappa, har vi sett många ggr förr. Nu ska ju en del 2 komma så förhoppningsvis gör det att del 1 lyfts. Men hursomhelst, hoppas detta kan hjälpa dig på något sätt. Skruva gärna till storyn ordentligt, visa oss något helknasigt. =) Grymt jobbat! 0 Citera
Team_fagott Postad 21 mars 2007 Postad 21 mars 2007 Mycket snygg! Ser nästan ut som om du har bakgrund från demoscenen? Har du det. 0 Citera
Tomtebo Postad 21 mars 2007 Postad 21 mars 2007 Håller med vad nemo skrev. Fint gjort och stämmningen har du fått in perfekt. Speciellt med musiken och rösten. Men storyn är rätt tunn.Hoppas du fixar det i del två :) 0 Citera
_nemo_ Postad 21 mars 2007 Postad 21 mars 2007 Nu när tomtebo nämnde det. Rösten! Håller med om att den ligger i rätt tonläge och allt. Skön röst, stämningsgivande. MEN, svengelska....... 0 Citera
Djablo Postad 21 mars 2007 Författare Postad 21 mars 2007 Tack för all feedback den uppskattas verkligen. Vill bara klargöra ett par saker så att ni fattar vad detta kommer ifrån : 1. Tunn historia? Hmm, jo kanske det. Men det kommer mera :) Detta är mitt slutarbete i visuella effekter och post produktion så jag har inte direkt lagt ner mkt tid på just själva storyn. Jag har lagt allt mitt krut på det visuella, själva designen, skapa stämning, animationen, musiken, att vara originell på det sättet, skapa ngt konstnärligt, inte att skriva ihop ett intressant djupt manus. 2. Rösten. Jag älskar rösten. Svengelska visst men so what? Vad har perfekt engelska med känsla att göra ? Ingenting om ni frågar mig. :) 3. Pågrund av tidspress så hann jag inte klar med del två, så jag kunde inte ge historien ett semiavslut som jag hade tänkt från början. Men det kommer, att göra den här typen av kortfilm tar väldigt lång tid för er som inte har animerat förr :) tack ändå för både positiva och negativa ord, dom behövs ! och nej, jag kommer inte från demoscenen, snarare grafittiscenen :) 0 Citera
Norbert Postad 22 mars 2007 Postad 22 mars 2007 Riktigt bra gjort och engelskan lät bra tycker jag. Slutet var dock oväntat. 0 Citera
Djablo Postad 23 mars 2007 Författare Postad 23 mars 2007 Riktigt bra gjort och engelskan lät bra tycker jag. Slutet var dock oväntat. Tack Norbert ! Ja vet, slutet är... inte slutet :) Det kommer mera, del två har ett mer normalt slut, fast det är inte heller ett slut utan allt detta är mer som ett intro till vad som skulle kunna bli en liten animerad serie för barn, kanske 12 st 5 minuters avsnitt? Man kan alltid drömma :) 0 Citera
Djablo Postad 23 mars 2007 Författare Postad 23 mars 2007 … Så sen när del två är klar är det bara att sätta igång och pitcha den :) planerar även att göra en svensk version, alltså med samma röst fast på svenska (han är ändå svenne) och en på spanska, fast det blir nog subtitlar på den versionen, har lite svårt att hitta bra manliga spanska berättarröster just nu hehehehe..... 0 Citera
gorse Postad 23 mars 2007 Postad 23 mars 2007 Jag håller inte med om att det är svenskelska. Jag hörde inte några fel som jag direkt kunde säga, "Ha, what is he for one, I feel again him". Om det är så att man kan tycka sig höra svensk accent, så tycker jag inte det har någon som helst roll. Tvärt om, skönt att höra nått annat än bräkig amerikanska. Jag får nästan panik när folk verkar ha svenskkomplex. Hade rösten haft lite fransk accent hade nog ingen klagat. Hade det varit äcklig sydstatsaccent hade det bara varit tufft eller hur? Edit; nån som vet vad det är för tv-pjäs när fängelseinterner är skådespelare? De pratar engelska med mycket svår accent, solklart svenskar. Jag kommer ihåg att det är nästan ett kammarspel, och de är klädda i mycket enkla kläder. Jag erinrar mig svagt att det blev lite oro i tidningarna om uppsättningen. Går det att gissa på så lösa boliner? 0 Citera
Cjwk Postad 23 mars 2007 Postad 23 mars 2007 Instämmer helt med dig gorse, din engelska var riktigt bra, att vi svenskar stör oss på den är för att vi hör att du har svenska som modersmål. Men skulle du visa filmen för någon utanför sverige skulle dom inte nämna ett ord om engelskan. Jag gillar att folk vågar sig på engelska, själv försöker jag våga mig på svenska, tycker nästan det är värre. Ang. resten av filmen så tycker jag det sagts vad som behöver sägas. bra jobb /jacob 0 Citera
jonkanon Postad 23 mars 2007 Postad 23 mars 2007 Den lider av vad filmer generellt brukar lida av. Show don't tell ;) Så det är lite som en grafisk saga mer än film, och slutet är ju det man vill se också då :) Men dyker del 2 upp så tittar jag givet! /j ps. jo filmen serveras föredömligt, ingen perkele skitkomprimering som youtube. Sen gick det snabbt och lätt att se. tackar man för . 0 Citera
Djablo Postad 23 mars 2007 Författare Postad 23 mars 2007 Tack återigen för er feedback :) För att klargöra, rösten görs av min käre vän Carl Löfgren, tvättäkta svennish om än utvandrad för tillfället. Allt annat är gjort av mig, jag gillar inte min egen engelska, den låter mer som en latino new york snubbe, ville inte ha det i den här kortfilmen, strävade mer efter lite british-sago-gubbe och Calle har den i mina öron ;) Jonkanon : Du vet inte hur nära du är när du säger grafisk saga, min inspiration var ju dom här barnböckerna som jag som liten såg på teve med berättarröst, fast då med mer animation än vad dom hade... Ville återskapa den känslan och det tempot... Och jag uppskattar att du uppskattar komprimeringen, för den är verkligen medveten, youtube förstör mina filmer ngt fruktansvärt, jag vet inte om det har att göra med att jag använder rätt mkt grain, hur som helst, man vill ju presentera sina alster i så hög kvale som möjligt :) Hemligheten : Compressor ! ! 0 Citera
Djablo Postad 23 mars 2007 Författare Postad 23 mars 2007 Jag håller inte med om att det är svenskelska. Jag hörde inte några fel som jag direkt kunde säga, "Ha, what is he for one, I feel again him". Om det är så att man kan tycka sig höra svensk accent, så tycker jag inte det har någon som helst roll. Tvärt om, skönt att höra nått annat än bräkig amerikanska. Jag får nästan panik när folk verkar ha svenskkomplex. Hade rösten haft lite fransk accent hade nog ingen klagat. Hade det varit äcklig sydstatsaccent hade det bara varit tufft eller hur? Kan inte annat än hålla med :) 0 Citera
jonkanon Postad 23 mars 2007 Postad 23 mars 2007 Tjoa till ifall du vill ha manushjälp, för ser det ut så där och jag kanske får påpeka något så kan jag lugnt hoppa på och skriva lite :) Bara ifall du vill, jon 0 Citera
Djablo Postad 23 mars 2007 Författare Postad 23 mars 2007 Tjoa till ifall du vill ha manushjälp, för ser det ut så där och jag kanske får påpeka något så kan jag lugnt hoppa på och skriva lite :) Bara ifall du vill, jon Man tackar :) Det skulle definitivt vara väldigt intressant om jag gör fler avsnitt, alltså del 2 är redan färdigskriven, se detta som en introduktion till ngt som skulle kunna bli flera 5-minuters avsnitt. En pitch. I del två introducerar jag en till karaktär (han heter Oggi och han är en nomed, han skapar liv istället för att ta) och slutet öppnar helt klart upp för en vidareutveckling. Men jag kommer inte att ändra del 1 och inte del 2 (som tillsammans egentligen är en del)… Men blir det här en riktig serie, alltså om jag lyckas sälja in detta till ngn teve/internetkanal så kommer jag helt klart att behöva hjälp på den fronten :) Lovar att höra av mig om det börjar rulla i den riktningen :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.