Gå till innehåll

Guldbaggegalan 2007


larsson12

Recommended Posts

Vad verkar jag vara?

 

Jag var inte ute efter att provocera i tråden utan jag syftade till användarnamnet. Och ja, vi tänkte på blåsinstrumentet (ävenkallat orkesterns clown) och inget annat.

 

Att du tänkte på slanget faggot (bög), annars får du verkligen förklara vad i en fagott som är provocerande, som du nu nämnde i tidigare inlägg att du var ute efter när du valde användarnamn.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kan försäkra anna_dea att den mesta inspirationen till våra provokationer är hämtade från oss själva, och vårat umgänge Det finns nog inga värre pretto dramaqueens än oss.

 

När vi antog namnet hade vi ingen som hellst tanke på att det kunde tolkas som teamgay, utan det var som sagt meningen att det skulle 1. låta så fånigt som möjligt

2. associera till några av våra kära (där vi har fler goda vänner) små fria-konst och teater föreningar.

 

Resten är bara en bonus

 

Provkation=Utmana,

Länk till kommentar
Share on other sites

Varför skulle jag vilja göra folk illa?? Är provokation samma sak som att göra andra illa enligt dig?

 

Att hävda sig själv kanske...

 

Lägg av nu Anna_Dea. Provokation är ju bland de bästa som finns om det görs på rätt sätt. De kan till o me bli roligt när det blir fel. Som i Team_blåsinstruments fall

 

Inte i min värld då. Detta har utvecklads till en sandlåda så jag drar mig ur. Och jag är ganska så säker att han är aldrig i hela mitt liv runt 25/26 år. Mer som 15-17 år.

Länk till kommentar
Share on other sites

Att hävda sig själv kanske...

 

 

 

Inte i min värld då. Detta har utvecklads till en sandlåda så jag drar mig ur. Och jag är ganska så säker att han är aldrig i hela mitt liv runt 25/26 år. Mer som 15-17 år.

 

Varför är du så åldersfixerad? Jag kan försäkra dig att jag inte är15-17, vad som nu skulle vara fel med det. Vår äldsta medlem är för övrigt 35 år. Den yngsta fyllde 25 igår.

 

Provokation är för mig det samma som att utmana. Att väcka tankar och debatt. Sedan år du gärna förklara vad det är som är sandlådenivå, och exakt vad det är som gör dig så upprörd.

Länk till kommentar
Share on other sites

Någon som sett Alice och jag? "Villka fler är nominerade i doku?

Bästa dokumentärfilm

 

Alice och jag

Regi: Rebecka Rasmusson

 

Jag minns Håkan Alexandersson

Regi: Carl Johan De Geer

 

Vikarien

Regi: Åsa Blanck och Johan Palmgren

 

Inte sett någon av de.

Länk till kommentar
Share on other sites

MEN VA FAAAAAN! Storm nominerat till publikens pris... vad är det för FEEEEEL!?!?!?

 

Sen var iofs Sök också nominerad för skådisar, säger också massa där...

 

Till den som nämnde Storms foto: Jo, det var grymt bra foto, men tycker ändå det känns fel att ge den cred för det för filmen är överlag så otroligt dålig och undrar ifall fotot inte hade något med det att göra(att man skriver om scener bara för fotot).

Länk till kommentar
Share on other sites

MEN VA FAAAAAN! Storm nominerat till publikens pris... vad är det för FEEEEEL!?!?!?

 

Sen var iofs Sök också nominerad för skådisar, säger också massa där...

 

Till den som nämnde Storms foto: Jo, det var grymt bra foto, men tycker ändå det känns fel att ge den cred för det för filmen är överlag så otroligt dålig och undrar ifall fotot inte hade något med det att göra(att man skriver om scener bara för fotot).

 

Folk är som flugor. Dras till skit. Var glad att inte Göta kanal var nominerad.

Länk till kommentar
Share on other sites

Dubbel-pju! Storm vann inte publikens pris heller... en bra dag med andra ord.

 

Är det förresten bara jag som tycker att Guldbaggegalan med sin layed-back humor och självdistans piskar den pretantiösa och träiga Oscargalan flera gånger om? Filmerna må vara mediokra, men galan är grymt bra!

 

Peace

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...