Jump to content

Recommended Posts

Posted

Beror ju säkert på vad du/ni har gjort - kör ni om en snubbe i 112 km/h på motorväg och räcker fingret är ju det ett lagbrott. Men det är ju tveksamt om ngn orkar bry sig. Men att lägga upp en film där man jävlas med någon ordentligt och där man dessutom kan se ansiktet på denna någon är ingen bra idé (för övrigt ingen bra idé att göra detta "jävliga" överhuvudtaget och filma det)...

/Max

Posted

Finns en del puckon som har filmat sej själva när dom vandaliser i T-banan i Stockholm. Filmen har sen kommit ut till allmänheten och polis, t.o.m i SVT visades filmen. Sönderslagna vagnar alltså, inte de snygga målningar som andra gör. Detta väckte åtal. Verkar ju mest att gänget ville skryta om sin fantastiska filmproduktion. Jag tror det närmaste de kunde komma en uppmärksamhet för dom själva när det gäller film. Dryga böter blev det, tror jag.

Torrone-"busat med folk" låter snällt?

/nils

Posted

har ju länge tänkt på de där "Getaway in (stad)" filmerna. Där kör dom tydligen "lite" för fort, har filmat det, säljer det och går fria... det är bara lösa rykten berättad i andra/tredjehand, så ta det med en nypa salt och gör egna efterforskningar innan...

Men jag har för mig att så som angiverilagarna inte finns så måste inte distributörerna berätta vem som filmat händelserna...

Däremot att filma när polarna gör brott och tydligt visar vem dom är och att dom gör brottet och ni blir tagen av polisen så är det ju självklart att det kommer att användas som bevis.

Att sälja filmen verkar gå bra, men att göra brottet är ju som sagt ett brott ;)

"and everything you say can and will be used against you in the court of law" Säger ju polisen i staterna. Själva filmandet är tillåtet, men dumt eftersom det lätt blir ett bevis mot dig.

Stay out of trouble now, you digg?

Posted

Vad jag vet så blev

film ganska uppmärksammad. Det är nog som jmalmsten säger att det är "föraren" som begår brottet. Filmning av brottet är jag tveksam om det är helt lagligt, men fuelmedia.org som gjort filmen lyckades i rätten och gick fria.
Posted

rätt vad det är står det ju i tidningarna om nån som tokkört i stockholm och kraschat in i någon eller något. Sen var det ju den där idioten häromåret som mejade ner en massa folk längst västerlånggatan och sen skyllde på röster i skallen.

det får mej i alla fall hela tiden att tänka på getaway och att nån tappat kontrollen över bilen men sen har det hållits undan i pressen att de gjort det för att filma. för dom där artiklarna kom lite väl ofta ett tag.

• 2 months later...
Posted

det beror om filmen är som dolda kameran då kan man inte bli det inte heller om filmen är som jackas då är det ingen fara:)

Posted
det beror om filmen är som dolda kameran då kan man inte bli det inte heller om filmen är som jackas då är det ingen fara:)

Ordet du söker är fiktion.