Gå till innehåll

Årets bästa film - Voodoo Film Awards 2006


Pace

Vilken är årets bästa film?  

62 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken är årets bästa film?

    • [thread=7148]"Knark är Kul"[/thread] (5 min) av _nemo_
      2
    • [thread=7976]"Dear Hunter"[/thread] (9 min) av maxv
      1
    • [thread=8631]"Den eviga skyddsängeln"[/thread] (1 min) av Kenjin
      4
    • [thread=8815]"Svart Städhjälp"[/thread] (14 min) av maxv
      2
    • [thread=9996]"Idag gör jag ingenting"[/thread] (4 min) av Tor nilsson
      3
    • [thread=10126]"Regissörerna"[/thread] (7 min) av _nemo_
      14
    • [thread=11160]"Ni kan kalla mig för Kröpper"[/thread] (8 min) av KF.ent
      19
    • [thread=11387]"Stopmotion på whiteboard"[/thread] (4 min) av ljudbilden
      15
    • [thread=11567]"Blossa Glögg Reklam"[/thread] (1 min) av Bärz
      2


Recommended Posts

Jag får väl försöka komma med ett bra svar nu då. Så får någon annan fylla i sen om det fattas information.

 

Han som nominerade din film har samma IP-adress som dig.

 

De som röstat på din film är de flesta nyregistrerade på forumet. Många har även angett dig som referens. Alltså kan man ju misstänka att DU har bett de att registrera sig enbart för att rösta på din film......

 

Misstanken förvandlas till fakta när man läser detta på din hemsida.

 

[citat=davidfilm.se]Men om ni vill att Kampen om skivan skall vinna så bli medlem på Voodoo Film och rösta på filmen här. Det vore väldigt kul om vi vann det. Ni kan rösta fram till 1 februari 2007. Wie! [/citat]

 

Meningen med tävlingen är ju att den som förtjänat utmärkelsen ska få den.

 

Vi andra som är nominerade skulle utan problem kunna be massa kompisar att registrera sig och rösta på våran film, men vart finns nöjet i att vinna på det sättet? Därför blev din film tyvärr diskad.

 

Det finns fortfarande ingen bra anledning. Tänk om någon i min familj röstade på mig, för att vara snäll mot mig. Eller om jag registrerade mig från min skola och någon annan i min skola (430 elever) nominerade mig.

Och på hemsidan: Jag har väl rätt att säga att det är tillåtet att rösta på mig. Jag har ju aldrig sagt att man måste göra det.

Jag kräver absolut inte att min film kommer med igen, för det bryr jag mig inte om. Jag vill däremot att Pace, lilla_farbrorn och _nemo_ skall erkänna att de tog bort den utan tillräckliga bevis.

Länk till kommentar
Share on other sites

En till sak: Jag vet vem som nominerat min film, och det är inte jag. Men han/hon sa det till mig innan han/hon gjort det och då har jag inte nominerat någon, bett någon att göra det m.m.

Och: Jag vill inte att ni tar bort mitt konto längre, jag erkänner att jag varit dum här på forumet och skall försöka förbättra mig. Nu säger jag förlåt till alla.

 

FÖRLÅT

 

Jag hoppas att ni kan ta emot denna ursäkt och inte betrakta mig som en idiot i fortsättningen.

 

Men jag står fortfarande fast vid att jag aldrig nominerade min film själv eller bröt mot reglerna.

Länk till kommentar
Share on other sites

Eh...

Jag hade faktiskt ingen aning att min film blivit nominerad, det är sant.

En till sak: Jag vet vem som nominerat min film, och det är inte jag. Men han/hon sa det till mig innan han/hon gjort det och då har jag inte nominerat någon, bett någon att göra det m.m.

Det verkar som att du förstått att du är busted och försöker komma så lindrigt ur som möjligt. Bevisligen har du ju uppmanat andra att rösta på din film via hemsidan.

 

Hursomhelst bröt du och de kompisar som röstade på dig mot regel 2* i tävlingen.

 

[citat=*]2. De medlemmar du nominerar ska vara de som är värda utmärkelsen, så nominera inte någon bara för att du blir ombedd att göra det.

[/citat]

Helt oskyldig är du nog inte:

Wow, är min film nominerad?

Haha, vad kul!

Ja, tydligen. Jag vet inte varför men jag tycker att det är otroligt kul! :)

Så falskt.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=carbe]Wow, är min film nominerad?

Haha, vad kul!

 

Ja, tydligen. Jag vet inte varför men jag tycker att det är otroligt kul!

 

Jag hade faktiskt ingen aning att min film blivit nominerad, det är sant. Jag tycker att ni borde kontaktat mig och frågat ut mig först, men jag bryr mig inte.

 

En till sak: Jag vet vem som nominerat min film, och det är inte jag. Men han/hon sa det till mig innan han/hon gjort det och då har jag inte nominerat någon, bett någon att göra det m.m.[/citat]

 

Hmmmm.....

 

EDIT: Såg att lilla_farbrorn tagit upp samma sak samtidigt :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det finns fortfarande ingen bra anledning. Tänk om någon i min familj röstade på mig, för att vara snäll mot mig. Eller om jag registrerade mig från min skola och någon annan i min skola (430 elever) nominerade mig.

Tror du på det där själv?

 

Någon i din skola råkade hitta voodoofilm och råkade tycka din film var den bästa och bestämde sig för att nominera den. Alltså, det händer inte.

 

Om det var någon i din skola eller i din familj (det förstår jag inte riktigt) så har dom ändå nominerat för att du bett dom?

 

IP är ett bra bevis... Varför kan du inte bara stå för det.

 

Jaså, du visste vem som nominerat din film? Låt höra då!

Länk till kommentar
Share on other sites

Tror du på det där själv?

 

Någon i din skola råkade hitta voodoofilm och råkade tycka din film var den bästa och bestämde sig för att nominera den. Alltså, det händer inte.

 

Om det var någon i din skola eller i din familj (det förstår jag inte riktigt) så har dom ändå nominerat för att du bett dom?

 

IP är ett bra bevis... Varför kan du inte bara stå för det.

 

Jaså, du visste vem som nominerat din film? Låt höra då!

 

Eh, jag har väl berättar om Voodoo Film för många. Jag tyckte att det var en väldigt bra hemsida att lära sig att skapa film på bättre, tills nu då självklart. Jag tror att min kompis nominerade min film, med SAMMA ip-nummer som jag på en lektion i skolan. Men jag är inte säker.

Länk till kommentar
Share on other sites

Det verkar som att du förstått att du är busted och försöker komma så lindrigt ur som möjligt. Bevisligen har du ju uppmanat andra att rösta på din film via hemsidan.

 

Hursomhelst bröt du och de kompisar som röstade på dig mot regel 2* i tävlingen.

 

[citat=*]2. De medlemmar du nominerar ska vara de som är värda utmärkelsen, så nominera inte någon bara för att du blir ombedd att göra det.

[/citat]

Helt oskyldig är du nog inte:

 

 

Så falskt.

 

Vadå, det verkar som om att jag förstått att jag är busted? Jag försöker bara lindra mig ur det här för att jag vet att någon nära mig nominerade den utan att jag visste det och därför försöker jag lindra mig ut att det var jag, eftersom det inte var det.

 

Och, nej. Helt oskyldig är jag nog inte. Jag kunde erkänt att han nominerat min film men istället lät jag det gå eftersom jag inte gjort det själv.

 

Och det var usel stil av mig att inte göra någonting åt mig. Jag har verkligen haft dåligt samvete för det här sedan jag såg detta då jag kom hem från skidsemestern och försöker säga förlåt...

 

Men alla vill ju ändå säga massa skit om mig fortfarande även om jag redan sagt förlåt en gång till.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=carbe]Jag vill däremot att Pace, lilla_farbrorn och _nemo_ skall erkänna att de tog bort den utan tillräckliga bevis.[/citat]

 

Först av allt vill jag klargöra att jag är huvudansvarig för borttagningen. Alla spörsmål hänvisas till mig. lilla_farbrorn och _nemo_:s skarpsynthet var däremot det som gjorde att vi började undersöka fallet.

 

För det andra: Bara för att man fuska lite grann.....

 

IP-adressen går till carbes hem, inte skolan. Det går att urskilja genom inläggshistorik. Det som är intressant är hur det helt plötsligt dyker upp nyregistrerade medlemmar strax efter att tävlingen påbörjats som väljer att lägga sin röst på carbes bidrag.

 

Det var ju inte tillåtet enligt reglerna, som lilla_farbrorn påpekat:

 

%2$s skrev:
2. De medlemmar du nominerar ska vara de som är värda utmärkelsen, så nominera inte någon bara för att du blir ombedd att göra det.

 

Det gäller särskilt uppmaningar till andra om att rösta på din film.

 

Oavsett om en närstående har nominerat dig eller inte, har du fortfarande brutit mot fler än en regel (eller rättare sagt på flera olika sätt) och därför är en diskvalificering helt på sin plats.

 

(Den person som nominerat carbe har angett carbe som referens - det vill säga svar på frågan "Om du hänvisades hit av en annan medlem, ange i så fall vem" - och utgår från samma IP-adress. Det är fullt möjligt att det är någon närstående som nominerat, men jag anser nu att den sannolikheten är obefintlig med tanke på utvecklingen i den här tråden.)

 

[citat=carbe]Men alla vill ju ändå säga massa skit om mig fortfarande även om jag redan sagt förlåt en gång till.[/citat]

 

Ingen har sagt något olämpligt om dig, då skulle vi ha tagit om hand om det eftersom det bryter mot våra regler. Däremot finns det många luckor i ditt resonemang.

 

Du är härmed avstängd från all framtida tävlan. Fuskare undanbedes på Voodoo Film. Så enkelt är det.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo, nog talar bevisen mot dig Carbe.

 

Dessutom, att uppmana folk att registrera sig för att rösta är inte så väldigt lämpligt då jag tvivlar på att dessa ser på alla filmerna, och det behöver man ju göra för att kunna lägga en rättvis röst.

 

Sedan kan man också läsa på din hemsida:

Jag har faktiskt ingen aning om vem som nominerade den här filmen på Voodoo Film, och varje medlem kan bara rösta en gång så vi vinner inte genom fusk.

 

Kul

Länk till kommentar
Share on other sites

Eh, nu har jag ingen försvar längre. Det värsta är att alla bevis riktas mot mig fast jag inte är skyldig. Och så har någon moderat lagt till saker i mitt inlägg för att det skall verka som om jag är skyldig. Jag skriver väl aldrig med grön text i mina inlägg??????????

Jag är oskyldig, har ni tänkt ta bort mitt konto?

Dessutom: Såklart att folk registrerar sig bara för att rösta, jag har inte hänvisat någon. Jag har bara sagt att min film är nominerad, då får väl de göra som de vill.

Länk till kommentar
Share on other sites

Någon av dina moderater måste ha gjort det.

Hahaha! Blir det politisk debatt nu?

Eh, nu har jag ingen försvar längre. Det värsta är att alla bevis riktas mot mig fast jag inte är skyldig. Och så har någon moderat lagt till saker i mitt inlägg för att det skall verka som om jag är skyldig. Jag skriver väl aldrig med grön text i mina inlägg??????????

Jag är oskyldig, har ni tänkt ta bort mitt konto?

Ja jävlar va kul det här börjar bli. Värsta dokusåpakonflikterna!

Länk till kommentar
Share on other sites

Herregud.

 

Med tanke på att det är en "tävling där äran är det enda priset" och en "motivation, inspiration, sporre och en morot att visa upp sin film i ett medium där nytt snabbt blir gammalt" så blev det ett jävla ståhej bara för att nån liten kille som knappt kommit in i puberteten (absolut inte illa menat carbe, ta det inte så) bara ville ha lite ära åt sin film.

 

Big. Fucking. Deal.

 

I jämförelse kan väl alla ni som deltagit i den här "debatten" hittils läsa om allting som sagts mot honom och tala om för mig om ni inte är LITE VÄL hetsiga?

 

 

Jag menar, det är ju bara en "tävling där äran är det enda priset".

Länk till kommentar
Share on other sites

Japp, mitt rykte här på Voodoo Film har just flugit till Irak eller något och gett mig skuldkänslor och därför lagt ner min hemsida. Vet inte om anklagelserna är rätta eller felaktiga men sånt är livet. Från och med nu kommer jag lägga ner ännu mer tid på Voodoo Film åt att hjälpa andra istället...

Länk till kommentar
Share on other sites

Japp, mitt rykte här på Voodoo Film har just flugit till Irak eller något och gett mig skuldkänslor och därför lagt ner min hemsida. Vet inte om anklagelserna är rätta eller felaktiga men sånt är livet. Från och med nu kommer jag lägga ner ännu mer tid på Voodoo Film åt att hjälpa andra istället...

äh kom igen. det är väl en bra grej att folk uppmanas att besöka och registrera sig på voodoo. även om det är för att rösta på klubben för inbördes beundran så kanske någon blir kvar och börjar bidra till filmskapandet.

Länk till kommentar
Share on other sites

Moderatorer här har ändrat på dina inlägg, vilket är ytterst allvarligt i ett diskussionsforum.

du skulle besöka dvdforum.nu

där ändrar moderatorerna på inläggen så ofta och mycket att om det varit film hade moderatorerna fått co-write credit på hälften av alla inlägg...

 

så med tanke på vad som finns där ute har vi bra moderater ( :D ) här på voodoo.

Länk till kommentar
Share on other sites

Gäst
Detta ämne är nu stängt för inlägg.
×
×
  • Skapa nytt...