Gå till innehåll

Valfri skådespelare i din film. Vem skulle du välja?


lilla_farbrorn

Recommended Posts

Snubblade över ett klipp på youtube nyss och kom på en skoj trådidé.

 

Om ni fick välja en skådespelare död eller levande att medverka i en film som du är med och skapar (inte nödvändigtvis regi), vem skulle du välja?

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ug9TLGAEjLY

Reklam för Postbanken. Ernst-Hugo Järegård. Fy fan va bra han var.

 

Han var väl mest berättarröst vad jag vet, men oj vad bra han är. Redan när jag var liten var han en röst man verkligen gillade och fick mig att älska kalle och chokladfabriken.

 

Vem skulle ni välja?

Länk till kommentar
Share on other sites

Snart kan du lägga in honom i din film med en enkel drag-and-drop-operation:

http://www.kungfucinema.com/news/2006/120401.html ;)

hemska tanke. Bruce Lee var en grym skådis med otrolig närvaro i bild. Sånt kan man inte återksapa digitalt.

 

Cohen is also planning to use the same technology to put a digital Bruce Lee into a new contemporary story, which at this point concerns the ghost of Lee mentoring a 15-year-old boy in Jeet Kune Do.

Är inte det exakt vad som hände i No Retreat, No Surrender 1?

Länk till kommentar
Share on other sites

Peter Stormare, Steve Buscemi

 

Jo, de ligger högt på min lista också. Sen kom jag på att Jack Nicholson måste hamna på listan efter att jag sett nya The Departed. Så grymt bra han är fortfarande. Övrigt, Edward Norton och Scarlett Johansson för att hon är så jävla snygg. Och duktig.

Göran Persson i Ringaren i Notre Dame 18, Quasimodo utan smink ;)

/nils

Haha, det vore rätt kul att se. Frågan är om Göran är mottaglig för regi...

Länk till kommentar
Share on other sites

hemska tanke. Bruce Lee var en grym skådis med otrolig närvaro i bild. Sånt kan man inte återksapa digitalt.

 

Jag håller med. Ändå är jag nyfiken på hur nära de kan komma. Hans stridstekniker kan man säkert få till hyfsat iallafall, med motion capture o annat fusk. Men uttryck och närvaro tror jag kommer bli pinsamt dåligt, precis som du skriver.

 

Är inte det exakt vad som hände i No Retreat, No Surrender 1?

 

Precis. De kan inte ens komma upp med en egen story. Pinsamt.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag håller med. Ändå är jag nyfiken på hur nära de kan komma. Hans stridstekniker kan man säkert få till hyfsat iallafall, med motion capture o annat fusk. Men uttryck och närvaro tror jag kommer bli pinsamt dåligt, precis som du skriver.

Problemet är ju att JKD var ju fortfarande under utveckling när Lee dog, så hade han fortsatt göra filmer hade hans stridsteckniker sett annorlunda ut också.

Det är ju därför hans personliga elever i Seattle, LA och San Diego har olika stilar också för att när de lärde sig av honom var JKD i olika stadier i sin utveckling.

Länk till kommentar
Share on other sites

Sant.

 

Jag kom på att en fördel med Virtual Bruce (gentemot en lönnfet lookalike ala 'Game of Death') är att man kan finslipa hans rörelser in i minsta detalj genom att matcha dem mot en fet databas av antropometriska mätningar från hans gamla filmer. Detta betyder INTE att jag är överdrivet förtjust i konceptet att digitalisera en av de största kung-fu-utövarna någonsin. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det här blir ju som en favoritskådis-tråd.

 

Allt beror ju på vilket slags projekt man håller på med och vilka roller som ska tillsättas.

 

Jag har en idé för en långfilm som kort och gott handlar om en konstnär med psykotiska besvär. Till den rollen skulle Viggo Mortensen, Johnny Depp eller Josh Holloway passa perfekt.

Länk till kommentar
Share on other sites

för att få lite ramar i det hela... i min agent-überaction som jag leker med så har jag 2 namn just nu... Arnold Schwarzenegger och Steve Buscemi. I varsin roll.

 

Andra som skulle vara skoj att ha är ju Toshiro Mifune som cameo, Jean Reno någonstans, och några till som jag just nu har glömt...

 

Som regissör till projektet, någonslags kombination mellan John Woo och Quentin Tarantino... åt det hållet lutar filmidén åt iallafall ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Har de spelat mot varann nån gång? DET hade varit mäktigt!

Frågan är bara om det inte hade blivit lite kontrastlöst, lite som Pacino och DeNiros scen i Heat.

 

Inget ont om Michael Mann, men det kändes litegrann som att hela poängen med den filmen var att få Pacino och DeNiro att spela en scen mot varandra, och allt annat var bara inslängt som kött på benen.

 

En riktigt bra Jätte-mot-Jätte scen är Walken och Hopper i True Romance, och det är mycket tack vare att de är två väldigt olika skådespelare.

 

Jag hade nog hellre sett Alan Rickman mot Rutger Hauer eller Gary Oldman mot Haley Joel Osment eller nåt istället.

 

 

 

 

 

 

 

oj vad pretto det blev. :D

back to work...

Länk till kommentar
Share on other sites

Frågan är bara om det inte hade blivit lite kontrastlöst, lite som Pacino och DeNiros scen i Heat.

 

Inget ont om Michael Mann, men det kändes litegrann som att hela poängen med den filmen var att få Pacino och DeNiro att spela en scen mot varandra, och allt annat var bara inslängt som kött på benen.

 

Jo, det mötet blev ju mer marknadsföring än bra film. :) Fast jag gillar ändå att man sitter och tänker "Ooooo, Al Pacino är nog lite coolare" Sen lägger De Niro pannan i 5000 veck och skjuter ut hakan och så håller man på honom igen. Fast rent generellt är det nog så att många jätte-mot-jätte-möten gör sig bäst i fantasin, typ "Aliens vs predator" (även om filmen har sina poänger).

 

oj vad pretto det blev. :D

back to work...

 

Det är väl inget fel i att vara lite pretto ibland? Våga fetdissa Jante-lagen!!! :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...