Gå till innehåll

Nästa generations filmmedia (BlueDisk HD-DVD)


tomgrejs

Recommended Posts

[citat=tomgrejs;71523]däremot spel ska...hålla i ibland upp emot 20-30 timmar och fortfarande ha en handling. .[/citat]

Måste nog säga att jag blir besviken om det inte håller åtminstonde närmare en vecka av hård spelande ;-)

 

Men mer seriöst, när man säger att de nya maskinerna inte vinner jack shit på att spelas via SD så tycker jag man ser sig blind på upplösningen. Den betyder inte hälften så mycket som vad man gör med dom pixels man har.

Något jag personligen märkt förbättrats genom åren sen Jaguaren har framför allt varit kvalitéen på ljuset & texturhanteringen. Även nya former av Anti-Aliasing, polygonhanteringen generellt & interacting tar för det mesta imponerande älg-kliv för varje ny konsol dom krystar ur sig!

& då har jag inte ens börjat skrapa på ljudet under samma tid.

Även om det givetvis inte blir lika högupplöst på en SD-skärm som om man hade HD, så lär det kännas en bra fet skilnad mot tidigare :-)

 

Själv skulle jag dock hellre göra bort mig i Fame Factory eller Big Brother än att lägga över sex jävla tusen på en maskin som kommer droppa till två inom nåt år med den ekonomin jag har nu. (för jämförelse: jag skulle hellre äta bajs morron-midda-kväll en hel vecka än att visa mig offentligt i något av dom programmen)

Kan iof förstå & respektera att dom som verkligen lever för spel faktiskt är villiga att lägga dom pengarna. Kan tänka mig att jämförelsen för dom inte är långt efter att beställa en färsk dagens räkbaguette kontra djupfryst ostfralla från förra veckan, men för mig som inte kunde bry mig mindre & absolut inte är en gamer så är det inte ekonomisk försvarbart :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

allt handlar om prioriteringar. :)

jag har vart seriös tvspelare bra många år. skillnaden mellan förra genrationens xbox oxh dagens xbox360 är grymt stor. även om grafiken inte syns så mycket, är det stor skillnad. hdtv gör det ännu bättre, men inget nödvändigt. nej långt ifrån. det är så mycket mer som blivit bättre från förra generationen att det lätt är värt 4000:- som x360 kostar.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 7 månader senare...

känns som bluray tar hem segern. de har flest filmbolag bakom sig, bättre "teknik" på sina skivor och så kommer playstation 3 att slå stort. tror det tar kanske 1 år eller 2 innan man märker av den nya dvd eran. allt är för jävla dyrt just nu.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ok! dags att återuppliva denna tråd nu, hur har det gått? Är blueray på väg att sopa mattan med HDDVD nu när sony fått ut sin nextgen på marknaden. Ligger xbox 360 spelen på flera dvd:er som befarat?

 

Blureay är på påväg att "vinna", Walmart i USA har till utförsäljning på alla sina HD-DVD spelare och filmer. Blureray säljer dessutom mycket mer än HD-DVD.

 

Jag ska dock säga att jag är lite förvånad över att fler spel inte har kommit på mer än en dvd, är såvitt jag vet bara ett som har gjort det. Men tror fortfarande att 360 spelen kommer att lida av sitt "gammla" format.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...