Gå till innehåll

Sorglig musik


burner

Recommended Posts

Hej!

 

Jag håller på med ett projekt. I detta ska det läggas in sorglig musik.

 

Jag har ingen sådan musik hemma i Cd hyllan eller på datorn och därför undrar jag om någon har några tips?

 

En kvinnlig röst som typ "jojkar" eller nåt är rätt effektfullt, kom med alla förslag ni vet.

 

Tack på förhand!

 

Emil

Länk till kommentar
Share on other sites

Hmmm nu har jag kollat upp några av de ni föreslog och den jag gillade mest var en i Gladiator. Låten hette Sorrow och det var en kvinna som sjöng.

 

Det var precis så jag ville ha det men... den var för kort och det blir flummigt att loopa den. Har ni några liknande fast längre, någon?

 

Tack på förhand

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=burner]Hmmm nu har jag kollat upp några av de ni föreslog och den jag gillade mest var en i Gladiator. Låten hette Sorrow och det var en kvinna som sjöng.

 

Det var precis så jag ville ha det men... den var för kort och det blir flummigt att loopa den. Har ni några liknande fast längre, någon?

 

Tack på förhand[/citat]

 

Du kan kolla se om den finns i någon längre version på skivan "More Music from the Motion Picture Gladiator". Sångerskan heter Lisa Gerrard.

Länk till kommentar
Share on other sites

"Hanging" av Craig Armstrong (från filmen "Plunkett & MacLeane" - den snabbare "Escape" har nog många hört i trailers).

 

Även "Hymn" från samma skiva är också bra...

 

(eller så skulle jag göra något själv ;) , även om körer är lite kenpigt att få bra hemma)

 

/Rico

Länk till kommentar
Share on other sites

Titanic: Rose, Unwilling to leave unable to stay, Never an absolution

 

Braveheart: The princess pleads for wallace´s life

 

Final Fantasy VII Advent children: The promised land

 

The Da vinci Code: Kyrie for the magdalene

 

Väldigt bra låtar som använder den mänskliga rösten bra.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...
  • 3 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...