jakethesnake Postad 20 maj 2007 Författare Postad 20 maj 2007 Var det någon mer än jag som tyckte att det senaste avsnittet "greatest hits" var otroligt fåning regisserat? Kändes som en b-actionrulle. 0 Citera
Ivan Postad 20 maj 2007 Postad 20 maj 2007 Nej det var riktigt bra, dock så gör de en tabbe man ser en kameraman när Charlie springer fram och kramar Hurley 0 Citera
Selin Postad 21 maj 2007 Postad 21 maj 2007 Var det någon mer än jag som tyckte att det senaste avsnittet "greatest hits" var otroligt fåning regisserat? Kändes som en b-actionrulle. Var det något speciellt du tänkte på? Jag tror inte jag märkte nått speciellt! 0 Citera
Selin Postad 21 maj 2007 Postad 21 maj 2007 Nej det var riktigt bra, dock så gör de en tabbe man ser en kameraman när Charlie springer fram och kramar Hurley Nej vad pinsamt, hade inte märkt det så jag kollade nyss. Det var en riktigt dålig miss av dom! 0 Citera
Pipan Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 Orkar inte leta hela tråden ifall någon postat detta innan. Men det verkar som någon löst mysteriet Lost. Kort sagt så... ...handlar allt om en tidsmaskin där man använder sig av sk. maskhål alt. svarta hål. Tidsresor är i verkligheten teoretiskt möjliga men det går åt enorma mängder energi vilket gör det praktiskt omöjligt i dagsläget. Googla spacetime och wormhole. Men med kvantumfysik eller liknande kan svarta hål skapas och det kanske kan vara något sådant som bedrivs på ön. I sådana experiment behövs elektromagnetism för att accelerera partiklar. Iaf...för att tidsresor ska vara möjliga behövs två portaler, och enligt denna teori ska den ena portalen ligga på ön. Den andra portalen finns på institutet Mittelos (lostintime) som värvade Juliet till ön. Denna portal följer den normala tidslinjen medans den på ön blir kvar i det förflutna genom att den återställs tillbaka det antal minuter som skillnaden vid skapandet var, dvs 108 minuter. (Lite osäker på varför det är just 108 min). Men genom att portlen på ön återställs ökar tidsglappet mellan de båda portelerna. Frågan är alltså inte var ön befinner sig, utan när. Planet kraschade in i tidsbubblan som gjorde att de kom in i det förflutna men samtidigt kraschade i "nutiden". Förklarar en hel del händelser, tex: * Naomi berättade att de hade hittat planet och alla var döda. Planet kraschade alltså i nutiden men samtidigt reste de tillbaks i det förflutna. *En känd teori med tidsresor är en paradox om vad som skulle hända om man reste tillbaka i tiden och dödade sin egen far. Det kanske förklarar en hel del händelser och konflikter med fäder i serien. *Barn som reser tillbaks i tiden innan de var födda och dör blir en omöjlighet och den kraften som symboliserar universums metod att undvika sådant symboliseras av smokie. Och förklarar också varför the others kidnappar barn så att inte något sådant inträffar. *Att the others vet precis allt om passagerarna beror på att de gör researchen i nutiden och har alltså haft ca 20 år på sig att researcha. *Ön helar inte. Att Locke kan gå beror helt enkelt på att han på ön ännu inte har fallit från fönstret. Kanske han också vet detta och därför inte vill ta sig från ön tillbaka till nutiden? *I ett avsnitt ser man desmond i nutiden minnas tillbaka ö-tiden som flashbacks. Och känner även igen Charlie när han ser honom. *Det förklarar varför en del (Alpert) inte tycks åldrats något alls sedan Ben kom till ön som ung. Eftersom tiden återsätts står de i stort sett stilla i tiden. Fram tills dess att the swan förstördes. (Vilket inte verkar gälla Ben men Alpert var där innan honom) *Desmonds förmåga att se in i framtiden kan kanske ha med återställandet av tiden att göra. Han verkar se framåt ca någon timme vilket stämmer med återställandet på 108 min. Allt han ser har alltså hänt innan tiden ställdes tillbaka med knappen. Även om det inte är hela sanningen borde ön vara det förflutna eller någon alternativ tidslinje/universum. Ska bli mkt intressant i natt när säsongsavslutningen dyker upp. Inte omöjligt att portalen ligger i anslutning till "The Looking glass" som anspelar på Alice i underlandet med namnet och logotypen, som förutom en vit kanin innehåller ett svart hål. (Om nu teorin stämmer...) Kan tillägga att om så är fallet är det mycket likt Langoljärerna som är en filmatisering (och tv-serie) från en bok av Stephen King. Ett plan flyger in i det förflutna och upplever varelser som "städar upp det förflutna". Damon är som bekant ett stephen king-fan. Detta var en liten kortfattning från teorin... ...som finns att läsa här: http://lost-theories.com/theories/2007/may/07/great-gedanken-experiment-tale/ 0 Citera
Selin Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 Orkar inte leta hela tråden ifall någon postat detta innan. Men det verkar som någon löst mysteriet Lost. Kort sagt så... ...handlar allt om en tidsmaskin där man använder sig av sk. maskhål alt. svarta hål. Tidsresor är i verkligheten teoretiskt möjliga men det går åt enorma mängder energi vilket gör det praktiskt omöjligt i dagsläget. Googla spacetime och wormhole. Men med kvantumfysik eller liknande kan svarta hål skapas och det kanske kan vara något sådant som bedrivs på ön. I sådana experiment behövs elektromagnetism för att accelerera partiklar. Iaf...för att tidsresor ska vara möjliga behövs två portaler, och enligt denna teori ska den ena portalen ligga på ön. Den andra portalen finns på institutet Mittelos (lostintime) som värvade Juliet till ön. Denna portal följer den normala tidslinjen medans den på ön blir kvar i det förflutna genom att den återställs tillbaka det antal minuter som skillnaden vid skapandet var, dvs 108 minuter. (Lite osäker på varför det är just 108 min). Men genom att portlen på ön återställs ökar tidsglappet mellan de båda portelerna. Frågan är alltså inte var ön befinner sig, utan när. Planet kraschade in i tidsbubblan som gjorde att de kom in i det förflutna men samtidigt kraschade i "nutiden". Förklarar en hel del händelser, tex: * Naomi berättade att de hade hittat planet och alla var döda. Planet kraschade alltså i nutiden men samtidigt reste de tillbaks i det förflutna. *En känd teori med tidsresor är en paradox om vad som skulle hända om man reste tillbaka i tiden och dödade sin egen far. Det kanske förklarar en hel del händelser och konflikter med fäder i serien. *Barn som reser tillbaks i tiden innan de var födda och dör blir en omöjlighet och den kraften som symboliserar universums metod att undvika sådant symboliseras av smokie. Och förklarar också varför the others kidnappar barn så att inte något sådant inträffar. *Att the others vet precis allt om passagerarna beror på att de gör researchen i nutiden och har alltså haft ca 20 år på sig att researcha. *Ön helar inte. Att Locke kan gå beror helt enkelt på att han på ön ännu inte har fallit från fönstret. Kanske han också vet detta och därför inte vill ta sig från ön tillbaka till nutiden? *I ett avsnitt ser man desmond i nutiden minnas tillbaka ö-tiden som flashbacks. Och känner även igen Charlie när han ser honom. *Det förklarar varför en del (Alpert) inte tycks åldrats något alls sedan Ben kom till ön som ung. Eftersom tiden återsätts står de i stort sett stilla i tiden. Fram tills dess att the swan förstördes. (Vilket inte verkar gälla Ben men Alpert var där innan honom) *Desmonds förmåga att se in i framtiden kan kanske ha med återställandet av tiden att göra. Han verkar se framåt ca någon timme vilket stämmer med återställandet på 108 min. Allt han ser har alltså hänt innan tiden ställdes tillbaka med knappen. Även om det inte är hela sanningen borde ön vara det förflutna eller någon alternativ tidslinje/universum. Ska bli mkt intressant i natt när säsongsavslutningen dyker upp. Inte omöjligt att portalen ligger i anslutning till "The Looking glass" som anspelar på Alice i underlandet med namnet och logotypen, som förutom en vit kanin innehåller ett svart hål. (Om nu teorin stämmer...) Kan tillägga att om så är fallet är det mycket likt Langoljärerna som är en filmatisering (och tv-serie) från en bok av Stephen King. Ett plan flyger in i det förflutna och upplever varelser som "städar upp det förflutna". Damon är som bekant ett stephen king-fan. Detta var en liten kortfattning från teorin... ...som finns att läsa här: http://lost-theories.com/theories/2007/may/07/great-gedanken-experiment-tale/ Mycket intressant teori! Har haft lite liknande teorier själv om det här emd olika tidslinjer medn den här var som mer "realistisk" än det jag har trott på. Den svarta röken på ön som tod död på Mr Eco. Den passar också in i pipans teori. Eftersom den svarta röken scannar människor som vi såg att det gjorde på Mr Eco i s02. Då ser vi bilder från vad vi tror är Mr Ecos förflutna. Men det kan altså vara vad h an gör efter han varit på ön eller liknande. 0 Citera
Ivan Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 wow....Det var den bästa teorin jag hört och jag gillar den, låter trovärdig. 0 Citera
Selin Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 A men det är som synd de flesta teorier man läser så dröjer det bara ett par avsnitt så blir dom utesluta på nått nytt som kommer fram i serien. Har hänt med väldigt många teorier som jag har läst. Men vi får vell se i natt vad som händer :) 0 Citera
maxv Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 Jag gillar den teorin men problemet är bara om den stämmer. Ifall den gör det så måste dom förklara allting väldigt bra så att folk fattar för jag är inte säker på att jag fattade äns det där. Men det finns fortfarnda väldigt mycket som teorin lämnar obesvarat. ´Tillexempel hur alla har nån conection till varandra... 0 Citera
Andreas Sjoeberg Postad 23 maj 2007 Postad 23 maj 2007 Spoiler för er som inte sett senaste avsnittet på tvn. Det är intressant att lost har börjat köra på temat att dem skulle vara döda så brutalt hårt i det senaste avsnittet på tv. Jag är rätt övertygad om att så inte är fallet eftersom lost i annat fall inte avslöjar något. Tror dessutom inte att de kommer komma från ön någonsin heller. 0 Citera
maxv Postad 24 maj 2007 Postad 24 maj 2007 skulle väll också kunna vara nått sånt att någon har fått dom till ön och sedan iscensatt att dom hittats döda, nån riktig badguy som har nått syfte med att få alla dessa personer till ön. 0 Citera
Selin Postad 24 maj 2007 Postad 24 maj 2007 A jag blev nästan lite besviken på säsongsavslutningen. Kändes som man inte kom sig så mycket längra fram i historien från det förra avsnitt "Greatest Hits". Som till exempel nere i undervattenstationen så fick vi som inte veta så hemst mycket. Det enda som hände var att Charliea blev torterad och att Desmond och Mikhail DÖK upp :P . (dåligt skämt ja vet) Samma sak med Jack och co som är påväg till radiotornet. Dom kom sig inte så långt under avsnittet. Där det hände något var nog bara hos Ben där man fick se hans reaktioner på att han får reda på att han har ett par svikare runt omkring sig. Men med Locke så fick vi bara se han ligga där som vi redan visste att han gjorde sedan två avsnitt. Men däremot var det riktigt intressant att Walt stod bredvid honom "we have some work to do" sedan fick vi itne veta mer om det. Fast det var en bra cliffhanger. På något sätt känns det som om vi står och trampar på samma ställe som vi gjorde förra avsnittet. Allt som hände i e22 visste vi skulle hända, och vi var nyfikna på om det skulle lyckas, vad det skulle leda tilll om de lyckas eller inte, radiotornet, undervattensstationen. Det ända vi fick var ett stort till mysterium om Walt. Så jag blev som besviken på avsnittet jag hade hoppads på ett högre tempo med mer spänning. 0 Citera
maxv Postad 24 maj 2007 Postad 24 maj 2007 A jag blev nästan lite besviken på säsongsavslutningen. Kändes som man inte kom sig så mycket längra fram i historien från det förra avsnitt "Greatest Hits". Som till exempel nere i undervattenstationen så fick vi som inte veta så hemst mycket. Det enda som hände var att Charliea blev torterad och att Desmond och Mikhail DÖK upp :P . (dåligt skämt ja vet) Samma sak med Jack och co som är påväg till radiotornet. Dom kom sig inte så långt under avsnittet. Där det hände något var nog bara hos Ben där man fick se hans reaktioner på att han får reda på att han har ett par svikare runt omkring sig. Men med Locke så fick vi bara se han ligga där som vi redan visste att han gjorde sedan två avsnitt. Men däremot var det riktigt intressant att Walt stod bredvid honom "we have some work to do" sedan fick vi itne veta mer om det. Fast det var en bra cliffhanger. På något sätt känns det som om vi står och trampar på samma ställe som vi gjorde förra avsnittet. Allt som hände i e22 visste vi skulle hända, och vi var nyfikna på om det skulle lyckas, vad det skulle leda tilll om de lyckas eller inte, radiotornet, undervattensstationen. Det ända vi fick var ett stort till mysterium om Walt. Så jag blev som besviken på avsnittet jag hade hoppads på ett högre tempo med mer spänning. Asså jag hoppas att du driver med mej. Det här var det avsnittet nånsin som man fick reda på mest. Jag tror att du bara sett första delen av det där avsnittet för det är nämligen ett dubbelavsnitt. Kolla andra delen så får vi se om du fortfarande tyckte att Walt var det mest intressanta av allt. Asså se andra halvan av avsnittet så kan vi snacka sen, det var lätt det bästa Lost avsnitt jag nånsin sett. 0 Citera
Selin Postad 25 maj 2007 Postad 25 maj 2007 Asså jag hoppas att du driver med mej. Det här var det avsnittet nånsin som man fick reda på mest. Jag tror att du bara sett första delen av det där avsnittet för det är nämligen ett dubbelavsnitt. Kolla andra delen så får vi se om du fortfarande tyckte att Walt var det mest intressanta av allt. Asså se andra halvan av avsnittet så kan vi snacka sen, det var lätt det bästa Lost avsnitt jag nånsin sett. Som du sa har bara sett första delan. Fick för mig igår att det bara fanns första delen den var den enda jag hittade. Jag trodde det avr hela avsnittet. Men nu hittade jag e23 delan också tack så mycket :P :) . Tur att det inte bara fans första delen ska se den andra ikväll :P :P 0 Citera
Ivan Postad 25 maj 2007 Postad 25 maj 2007 När ni skriver spoiler skriv gärna innan vilket avsnitt ni spoilar ;) 0 Citera
Disco Volante Postad 25 maj 2007 Postad 25 maj 2007 Jag gjorde samma misstag, trodde e22 var sista, men tyckte det slutade för dåligt. Så, jag hittade 23 :p Så jäkla bra säsongsavslutning, säsong 3 är i stil med säsong 1. Senaste avsnitten hör till mina favoriter. Läs detta om ni sett sista Jacks flashback var inga flashbacks. Det var nutid. Allt på ön var flashbacks kan man säga. Skägg-jack är alltså efter dom kommit av ön. Det måste vara så. Kate, ny bil, ny mobil, tal om att "we have to go back". På något sätt har dom kommit av ön men Jack vill tillbaka av någon anledning. Jag tror mannen i kistan är Ben. Jag tror definitivt flashbacksen i själva verket var 'flashfuture' ;) 0 Citera
Rabies Postad 25 maj 2007 Postad 25 maj 2007 men vaffan e det här då. kom avsnitt 22 och 23 samtidigt eller? 0 Citera
Ivan Postad 25 maj 2007 Postad 25 maj 2007 Jag gjorde samma misstag, trodde e22 var sista, men tyckte det slutade för dåligt. Så, jag hittade 23 :p Så jäkla bra säsongsavslutning, säsong 3 är i stil med säsong 1. Senaste avsnitten hör till mina favoriter. Läs detta om ni sett sista Jacks flashback var inga flashbacks. Det var nutid. Allt på ön var flashbacks kan man säga. Skägg-jack är alltså efter dom kommit av ön. Det måste vara så. Kate, ny bil, ny mobil, tal om att "we have to go back". På något sätt har dom kommit av ön men Jack vill tillbaka av någon anledning. Jag tror mannen i kistan är Ben. Jag tror definitivt flashbacksen i själva verket var 'flashfuture' ;) Tro och tro det finns ju inget att tro, det framgår ju tydligt att det är "framtiden" 0 Citera
maxv Postad 25 maj 2007 Postad 25 maj 2007 När jag fattade att det handlade om efter dom kommit av ön så trodde jag direkt att det utspelade sig efter säsong 6, eller vilken som blir den sista. Men vissa verkar tro att de utspelade sig efter 3an och att Jack och Kate kom där ifrån efter detta avsnittet och att typ några är kvar. Men jag tror på min teori, vad tror ni? 0 Citera
Pipan Postad 25 maj 2007 Postad 25 maj 2007 Tidningsurklippet:: Los Angeles Man found dead in downtown loft "The body of Jo...[unreadable]...[a]ntham of New York was discovered shortly after 4 a.m. in the...[unreadable]...of Grand Avenue. Ted...[unreadable]...man at The Tower...[unreadable]...heard loud noises...[unreadable]...antham's loft. [unreadable]... [sa]fety, he [unreadable]...discovered the [unreadable]...a beam in the [unreadable]...[ac]cordin[g]...[unreadable]..." 0 Citera
Ivan Postad 25 maj 2007 Postad 25 maj 2007 Jag tror fortfarande på "time-travell" och att Ben försöker förhindra att den paradoxa regelna ska brytas och jag håller mig till teorin som länkades lite högre upp, Det ända som jag ser som inte stämmer är de där jävla golden tickets från Oceanic. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.