Gå till innehåll

Hur har ni gjort miljöer och rum för lerfilm?


joli91

Recommended Posts

Äh, Rabieshunds förklaring är förvisso sann, men lite missvisande. Exponeringen med en videokamera sköter du med slutarhastighet, bländaröppning och eventuella nd-filter. Att ställa exponeringen är bara att säga hur ljus bilden ska bli. Inget konstigare än så (och extremt basic).

 

/Jakob

Länk till kommentar
Share on other sites

beror på vad du har för kamera, men man brukar alltid kunna ställa in bländarvärdet oavsett om det är en semiproffesionell eller konsument. Dock kan det innebära pill i menyerna om det är en konsumentkamera. På de semiproffesionella brukar det finnas ett litet hjul på kameran. Kolla i instruktionsboken.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Himlen ärmålad för hand på en stor kartongbit. Typ grundad i en mörkare blåton och sen ärhighlights i målnen målade lager på lager med ljusare och ibland gråare toner av blått. När man ser den i verkligheten så syns det rätt tydligt att den är målad, men i och med att den inte är i fokus så blir resultatet i bild riktigt fint. Sen så är den belyst underifrån och med olika färgfilter för att justera tid på dygnet.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 4 veckor senare...

Nä nu har det stått still för mej. Projektet står i källaren och samlar damm och jag upptäckte att det var ett tiotal inlägg i denna tråd som jag inte har läst. Har inte varit här inne på länge Kaanske dags att fortsätta arbetet...

Länk till kommentar
Share on other sites

okej...vi väntar!

Alltid lika spännande när denna tråden har nya inlägg!

Vad gör ni andra som håller på med leranimationer just nu?

 

Själv står mitt nerpackat på ett lager, men är riktigt sugen på att ta upp allt igen, för nu har jag köpt nya saker som jag ska ha med i filmen!!!

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 månader senare...

Min "Billy and the Punkrock show" ligger på IS sedan ett bra tag.... men hoppas ja kan få ighång det hela snart, för just nu håller ja på med att fixa en hel del material så jag verkligen har allt hemma. Då menar jag allt!!!!!

Men ja lovar att den bästa tråden kommer bli uppdaterad sedan när ja börjar med min fanimareade lermovie! var så säker!

Snart kommer rycket och jag börjar ta tag i alöla dessa trådar så det blir en jäkligt bra lerfilm, som sagt.... var så säker...

Vi ses sedan...

 

Ja brukar kolla in denna tråden ganska ofta men det är ju så synd att aingen annan skriver/tankar upp lite bilder...... mitt snack, vi hörs

Länk till kommentar
Share on other sites

Sängen är hemmabygge samt stereobänken, TV bänken..

Mycket pill. Men jag är själv nöjd med det...

Själva väggarna är från en ganska stor kartongbit och limmade på vitt papper som tapet.

Tack Hagwall för tipset!!

Det lär bli bättre med golvlister runt om i rummet...

 

det ser väl ut som att en 20åring bor där va?!!

 

Vilka slags fotolampor använder du för lera? smälter inte leran?

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.


×
×
  • Skapa nytt...