swempa Posted August 30, 2006 Posted August 30, 2006 Någon annan som vill visa upp sina projekt? 0 Quote
Anhool Posted August 30, 2006 Posted August 30, 2006 Någon annan som vill visa upp sina projekt? Jag kan slänga upp några bilder på fredag eller något, har lite saker kvar att göra till sovrummet. 0 Quote
swempa Posted September 1, 2006 Posted September 1, 2006 Det är kul att se andra kreativa projekt, olika lösningar m.m 0 Quote
leranimatör Posted September 3, 2006 Posted September 3, 2006 Jag kan slänga upp några bilder på fredag eller något, har lite saker kvar att göra till sovrummet. Det är söndag, vart har du bilderna? 0 Quote
Anhool Posted September 4, 2006 Posted September 4, 2006 Det är söndag, vart har du bilderna? Saknar fortfarande en lampa. Bilder kommer om några dagar. 0 Quote
Rymd-musen_sune Posted September 13, 2006 Posted September 13, 2006 [citat=swempa]Jag kommer också försöka göra händerna till mina nya gubbar. Skriv gärna ned vad jag behöver för material till händerna! Vart köper ni dessa saker? Jag hittar inte...[/citat] Jag tror att det har skrivits ett par gånger nu men här kommer en komplett lista då: *Glassillikon - byggvaruhandel *Färgpigment (täckvitt, guldocker, röd, ogange/gul) - färgaffär *Gips - hobbyaffär / färgaffär / http://www.mapont.com *Fil/mjölkpaket (för att göra väggar runt formen jag hällde gips i) - mataffär *Skulpey/fimo (lera som man bränner) - panduro tex. *Vaselin - i princip vart som helst (ICA / Åhlens mfl.) *Modellera - leksaksaffär / mataffär / panduro *Ståltråd ( ca 1 mm) - byggvaruhandel / Clas Ohlsson mfl. *Fyrkants profil i mässing som passar den du har i änden av armen på övriga dockan - hobbyaffär / leksaksaffär (Wetzels hobby i Sthlm har tror jag, du kan beställa) Storlekar som 1/8" och 5/32" tror jag passar men mins inte helt säkert. Kolla upp det innan! * Diskmedel och vatten - ... *Glasspinnar, plastmuggar, gummihandskar bra vebntilation och tålamod. Det var nog vad jag använde. Lycka till! vart köpte du modellgräset? 0 Quote
gorse Posted September 14, 2006 Posted September 14, 2006 Brukar finnas på modelljärnvägsavdelningen i leksaksaffären. 0 Quote
swempa Posted September 15, 2006 Posted September 15, 2006 apropå modellgräset så ser det väldigt verkligt ut. Jag köpte modellgräs också, på mitt gräs var det ganska små partiklar som bestod av orage samt röd färg som ser ut som att det är löv. Väldigt verkligt som sagt. 0 Quote
Rymd-musen_sune Posted September 15, 2006 Posted September 15, 2006 apropå modellgräset så ser det väldigt verkligt ut. Jag köpte modellgräs också, på mitt gräs var det ganska små partiklar som bestod av orage samt röd färg som ser ut som att det är löv. Väldigt verkligt som sagt. var köpte du ditt modellgräs då? 0 Quote
swempa Posted September 16, 2006 Posted September 16, 2006 var köpte du ditt modellgräs då? Jag köpte det i en hobbyaffär i Göteborg. http://www.hobbycenter.se/ Sidan är riktigt ful och dålig!! men inne i affärn så fanns det...ja precis allt som har med "hobbymek" att göra. 0 Quote
joli91 Posted September 18, 2006 Author Posted September 18, 2006 Nu när vi får en bärbar dator så ska jag sätta igång. Behöver gräs och en huvudrollsinnehavare, det sistnämda känns ganska viktigt. 0 Quote
swempa Posted September 19, 2006 Posted September 19, 2006 Nu när vi får en bärbar dator så ska jag sätta igång. Behöver gräs och en huvudrollsinnehavare, det sistnämda känns ganska viktigt. Gräs och huvudrollsinnehavare samt en dator, är det allt du behöver? Anhool: hur går det med bilderna du lovade slänga upp? 0 Quote
joli91 Posted September 19, 2006 Author Posted September 19, 2006 Gräs och huvudrollsinnehavare samt en dator, är det allt du behöver? Anhool: hur går det med bilderna du lovade slänga upp? Jag har byggt ett hus med tillbehör och just nu e d viktigaste en dator gräs och en gubbe, ja. 0 Quote
swempa Posted September 19, 2006 Posted September 19, 2006 Joli91: Ta en bild på det och lägg upp så vi får se 0 Quote
joli91 Posted September 19, 2006 Author Posted September 19, 2006 Joli91: Ta en bild på det och lägg upp så vi får se Bild kommer så fort jag har möjlighet till det. 0 Quote
Anhool Posted October 3, 2006 Posted October 3, 2006 Damn, denna gång var det jag som glömde! Ska dra upp några ASAP. 0 Quote
swempa Posted October 8, 2006 Posted October 8, 2006 mmm vi väntar! medan vi väntar ska jag också lägga upp några bilder på lite hus som ja gjort.. 0 Quote
joli91 Posted October 8, 2006 Author Posted October 8, 2006 Jag vill vänta med bilder tills det är klart, bygger lite i stort sett varje dag 0 Quote
swempa Posted November 11, 2006 Posted November 11, 2006 Vi lär aldrig mer få se bilder av någon....injte av mig heller för del delen :( För jag har flyttat och inte tagit med mig mitt projekt, men till sommaren så ska jag börja igen, och då ska jag FAAN ha allt klart så jag kan börja filma!!! 0 Quote
Hagwall Posted November 12, 2006 Posted November 12, 2006 Då får väl jag ta och lägga upp lite bilder från gårdagens arbete. En känguru till en vinjett för ett företag. 0 Quote
Hagwall Posted November 12, 2006 Posted November 12, 2006 En till, tagen direkt från framegrabberprogrammet. Körde med Animator DV den här gången. Riktigt bra program och gratis också :) 0 Quote
Recommended Posts