Gå till innehåll

Hemsida!


Magnuz

Recommended Posts

Frontpage, Dreamweaver... Möjligheterna är obegränsade! Sen kan man ju lära sig php-kodning också, det tillför ju en annan dimension. Man kan använda sig av färdiga sidor också, som detta forum tex, där någon annan har suttit och kodat. Eller göra sidor i flash. Som sagt, möjligheterna är obegränsade!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Film smurfen]

%2$s skrev:
Det borde vara dödsstraff på att göra sidor i flash!

Varför skulle det vara dödsstraff?[/citat]

 

Därför att alla flashsidor är jobbiga, man kan inte kolla sidans källkod heller.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Jawo][citat=Film smurfen]

%2$s skrev:
Det borde vara dödsstraff på att göra sidor i flash!

Varför skulle det vara dödsstraff?[/citat]

 

Därför att alla flashsidor är jobbiga, man kan inte kolla sidans källkod heller.[/citat]

 

Alla sidor är inte jobbiga, det beror väl ändå mer på att den som gör sidan i flash tycker mer "wow, fräcka saker man kan göra med flash" och glömmer bort användarvänligheten. Eller att flash förmedlar mer än informerar så att säga. Ett fint exempel är prodigy.co.uk

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...

[citat=ressigören]Frontpage, Dreamweaver... Möjligheterna är obegränsade! Sen kan man ju lära sig php-kodning också, det tillför ju en annan dimension. Man kan använda sig av färdiga sidor också, som detta forum tex, där någon annan har suttit och kodat. Eller göra sidor i flash. Som sagt, möjligheterna är obegränsade![/citat]

Hur i bm* gör man hemsidor i Flash???

För isåfall vilket program?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Film smurfen]Hur i bm* gör man hemsidor i Flash???

För isåfall vilket program?[/citat]

 

Macromedias programserie är väl den vanligast förekommande och, skulle jag tro, mest använda. Sen finns det väl simplare alternativ med färdiga templates, men det är ju roligare att göra det mesta själv.

Länk till kommentar
Share on other sites

Hehe. Allså http://www.arachnoid.com/arachnophilia/

 

Är det absolut bästa programet (och gratis) för att börja med kod samtidigt som folk som kan kod slipper skriva in hela grejer utan kan köra snabbare med en snabbvals meny.

 

Grymt bra program, najs tutorial mm.

 

 

Annars som sagt: Dreamweaver och Frontpage... Men de kostar ju ;) *Host*

Länk till kommentar
Share on other sites

Notepad är riktigt bra, sen tror jag det finns notepad2 som lägger till lite färg och andra hjälpmedel.

 

Fördelen med att skriva själv är att man förhoppningsvis har full kontroll, medans wysiwyg editorerna slänger upp så mycket skräpkod (dock bättre och bättre med tidens gång) att man förlorar överblicken.

 

Personligen använder jag väl mest dreamweaver, men ändå i kodläget. Det som underlättar i det programmet är att den automatiskt uppdaterar alla länkar för en sådan som jag, som bara sätter igång utan speciellt mycket planering.

 

Nu har jag dock börjat med open source program. Och återigen är man nybörjare. För jag kan inte ett jota om php och mysql. Men http://www.joomla.org är det cms som jag fastnade för. Sen donar jag lite med wordpress också för blogg sammanhang.

 

Och vad gäller flash så anser jag inte att det är något fel med det. Rätt använt är det hur bra som helst. Tyvärr är det så mycket missbruk att många stänger av flash, och om folk använder det.... synd för dem. Så flash är nog ingen höjdare om man ska nå en bred målgrupp.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 1 år senare...

Jag rekommenderar att du lånar/köper en bok på någon internetsida eller i någon bokhandel. Sedan kan du koda din sida helt själv utan något irriterande program. Det gör att man har mer kontroll över sidan, enligt mig.

 

Det borde vara dödsstraff på att göra sidor i flash!

 

Instämmer.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
  • 3 veckor senare...
[citat=Film smurfen]
%2$s skrev:
Det borde vara dödsstraff på att göra sidor i flash!

Varför skulle det vara dödsstraff?[/citat]

 

Därför att alla flashsidor är jobbiga, man kan inte kolla sidans källkod heller.

 

HAhahahahahahahahahaha .. du e skön ;)

 

Näe men ärligt nu, man behöver inte spec. ngn high-pro program för att göra coola hemsidor! Checka min t.ex. http://www.rjzonez.com (Den är inte riktigt klar än). Två program, Sitespinner och PhotoShop!

 

För er lite vanare användare så kan ni checka http://www.dynamicdrive.com för lite checka saker!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...