Jump to content

Recommended Posts

Posted

Jag går där. Ärligt talat så tycker jag att du ska skippa det. Vill du hålla på med film så välj en annan skola. Jag gjorde misstaget(?) att välja mediagymnasiet och nu sitter jag och gör engelskauppgifter på filmlektionerna (what the fuck is up with that?)

Posted

fan vad det är svårt att välja gymasium. har vart på fyra öppet hus har tre kvar och har inte en anning hade tänkt på media gymasiet men om du säger så här kanske man hoppar det man får se på öppet hus i veckan.

Är det någon som har förslag på en bra Media skola i stockholm

Posted

Faaan, jag har också funderat på mediagymnasiet i nacka, nåra ja känner som går där.. säger att det är bra där, men det kanske det inte är? Nån annan som vet nåt bra media i stockholmsområdet?

Posted

Grejen är den att om ni uteslutande vill hålla på med film så tycker jag att ni ska välja en annan skola. För här har de fått för sig att vi ska ha TV också, vilket betyder att jag har haft film inte ens en halv termin och nu ska jag tydligen hålla på och ha TV-produktion. Inte sagt att TV-produktion är tråkigt, men har jag valt Film så vill jag ha Film och inte massa annat tjafs.

Posted

[citat=T-kock]Grejen är den att om ni uteslutande vill hålla på med film så tycker jag att ni ska välja en annan skola. För här har de fått för sig att vi ska ha TV också, vilket betyder att jag har haft film inte ens en halv termin och nu ska jag tydligen hålla på och ha TV-produktion. Inte sagt att TV-produktion är tråkigt, men har jag valt Film så vill jag ha Film och inte massa annat tjafs.[/citat]

Kollade du inte deras utbildningsplan före du började där?

Posted

[citat=T-kock]Grejen är den att om ni uteslutande vill hålla på med film så tycker jag att ni ska välja en annan skola. För här har de fått för sig att vi ska ha TV också, vilket betyder att jag har haft film inte ens en halv termin och nu ska jag tydligen hålla på och ha TV-produktion. Inte sagt att TV-produktion är tråkigt, men har jag valt Film så vill jag ha Film och inte massa annat tjafs.[/citat]

kan det inte vara bra att kunna båda? hur många människor i sverige är det som kan leva på att syssla enbart med film?

Posted

Jag skulle tipsa om Kulturama. Där får man dock ingen skolmat. Annars kan ju det vara värt att kolla vad fryshuset har för linjer. Vet att de har haft en del spännade...

Posted

[citat=Java ex Machina][citat=T-kock]Grejen är den att om ni uteslutande vill hålla på med film så tycker jag att ni ska välja en annan skola. För här har de fått för sig att vi ska ha TV också, vilket betyder att jag har haft film inte ens en halv termin och nu ska jag tydligen hålla på och ha TV-produktion. Inte sagt att TV-produktion är tråkigt, men har jag valt Film så vill jag ha Film och inte massa annat tjafs.[/citat]

kan det inte vara bra att kunna båda? hur många människor i sverige är det som kan leva på att syssla enbart med film?[/citat]

Klart att det kan vara bra att kunna båda. Tog det mer som ett exempel.

Saken är den att har man valt film som inriktning så borde man ju ändå kunna förvänta sig att få hålla på med det mer än en halv termin (om ens det?) och inte massa annat tjafs. Som nu senast så skulle vi skriva en artikel om förintelsen på fyra sidor, den skulle dessutom vara på engelska (På Film/TV-lektionerna!). Ärligt talat så vet jag inte vad det har med film att göra.

mjg: Ja, men de möblerar om och ändrar hit och dit varje år så...

Mitt tips till Moviejonie är dock att komma på Öppet Hus imorgon och bilda sig en egen uppfattning.

Posted

MM. Jag ska gå på öppethus imorgon.

men jag tycker att på media timmarna borde man hålla på med media och inte förintelsen det är min uppfattning i alla fall. Är det någon som går på Kulturama?. Hur är det där ?

Posted

Min förra flickvän och en annan vän går på kulturama, det verkar väldigt bra och inspirerande. En av dem håller på med animering nu.

Men jag vet inte hur mycket film det är. De två jag känner gillar nämligen att fota också. så det kanske är foto och film.

Men jag tror kulturama är en bra grej, kanske kan funka som merit också. Välkänd skola liksom.

Posted

Jag var också där visst hade dom mycketprylar och sånt. Men jag fick inget bra intryck av eleverna vissa satt och surffade på lunarstorm tv sändningen såg ut som rena kaoset och saker låg huller om buller och deras huvud tv lärare var inte där.

Det jag tycker lärarna som jag pratade med verkade bra.

Ber om ursäkt för allt det negativ men jag hade värkligen hoppats att det skulle var bra här

Maxv vilka mer skolor har du tänkt på?

Posted

Kan smårekommendera Södra Latin som är väldigt stort på teater, lär sig både regi och skådespeleri. Sen kan man välja till rörlig bild(göra film o likande), filmvetenskap och foto. Är inte allmänt filminriktat och man bör självklart vara teaterinresserad men man lär sig bra grejer där. Och tjejerna på den skolan är toksnygga vilket aldrig skadar ;)

Värt att kolla in på öppet hus iaf.

Posted

[citat=Movie Jonie]Maxv vilka mer skolor har du tänkt på?[/citat]

Ja har funderat på Filmgymnasiet i Visby, verkar asballt! Men då blir man ju tvungen å flytta, det skulle i å försig va kul och det stog att det inte var så stora promblem att hitta bostad typ som studentlägenheter, det som lockar mej mest är att det enbart är film man håller på med där, verkar riktigt nice.

Själv då?

Posted

Har också kollat på visby men vill nog inte, flytta svårt att hitta bostad.

Så kan det vara skönt att ha någon man känner in närheten känner inte en kotte på gotland.

Men jag harkollat lite på täby enskilda gymnasium. Nackdelen där att man måste göra praktiken där annars verkade mycket bra.

Sen har jag kollat på Riddarfjärde verkade bra.

Var även på rubbeck(sollentuna). där jag pratade med en lärare som verkade jätte bra.

Posted

Jag har kollat på kulturama också, men det verkade lite skumt. Föresten var i stockholm bor du nånstans? Själv bor jag på värmdö så nacka är ju ganska nära för mej, men andra ställen utanför stan skulle ju bli lite krångligt kanske...

Posted

Om du kan tänka dig att flytta till Visby är det väl inga problem att flytta till Norrköping, Film och musikgymnasiet har riksintag och sägs vara en bra skola. Man jobbar med grundämnena genom film, typ Svenska så får man springa ut på stan och intervjua lite personer och så. Men det är nog värt att titta lite på deras hemsida och läsa vilka kurser som finns och så. http://www.filmomusikgymnasiet.se/

Posted

[citat=maxv]Jag har kollat på kulturama också, men det verkade lite skumt. Föresten var i stockholm bor du nånstans? Själv bor jag på värmdö så nacka är ju ganska nära för mej, men andra ställen utanför stan skulle ju bli lite krångligt kanske...[/citat]Jag bor i akalla om du vet var det ligger(är inte så känt)men du kanske vet var kista ligger nästan samma ställe.Jag kommer nästan få åka en timme vilket media gymnasieum jag än väljer så det spelar nästan ingen roll för mig var jag går.

Jag skulle tänka mig nacka bara man träffade människor som vill hålla på med det man gör och inte springer runt och gör nåt annat. Bara man kommer i en bra klass så går det ju bra men det kan man ju inte veta. Man kan ju alltid hoppas.

Men maxv hur mycket poäng har du jag har ganska höga poäng så jag kan nästan gå var som helst. roligt att veta.

Om man träffar sån som dig skulle det bli roligt i mediagymnasiet, men om man träffar såna som är där för dom vill slöa så känns det meningslöst

Posted

[citat=T-kock]Klart att det kan vara bra att kunna båda. Tog det mer som ett exempel.

Saken är den att har man valt film som inriktning så borde man ju ändå kunna förvänta sig att få hålla på med det mer än en halv termin (om ens det?) och inte massa annat tjafs. Som nu senast så skulle vi skriva en artikel om förintelsen på fyra sidor, den skulle dessutom vara på engelska (På Film/TV-lektionerna!). Ärligt talat så vet jag inte vad det har med film att göra.[/citat]

Paint the fence, T-kock-san. Sand the floor.

now show me: wax on-wax off.

Posted

[citat=Movie Jonie]Men maxv hur mycket poäng har du jag har ganska höga poäng så jag kan nästan gå var som helst. roligt att veta.

Om man träffar sån som dig skulle det bli roligt i mediagymnasiet, men om man träffar såna som är där för dom vill slöa så känns det meningslöst[/citat]

Jo jag håller med, jag fick åxå intrycket att det gick en del där som inte hade nåtspeciellt intresse utan bara var där för att slöa...

Ja har just nu 210 p. så jag kommer ju i alla fall in på nacka, men om man skulle gå i visby så går dom inte enbart på poäng utan man ska komma dit på intervju. Jag tror jag ska välja visby och som andra, nacka.

Posted

Kan hlla med där men det är det där med att flytta man känner ingen på gotland och det är nog svårt att hitta bostad.Om man bor med någon kanske det är lättare.

Det känns som ett tag var mediagymnasiet helt ute ur bilden men det kommer tillbaka lite mer.Jag har tänkt efter lite och bara man får en bra klass så går det ju bra eller träffar någon som är intrersserade det måste ju var någon där som vill hålla på med film seriöst.

Jag kommer garanterat in på nacka har 295 poäng så ska nog inte vara några problem.Men det här med gymnasium är svårt.

Har en fråga vad var det som verkade skumt med kulturama.

Jag har hört att dom ska ha bra utrustning där.

Och sen maxv är du ensam bland dina kompisar som ska gå media det är jag i alla fall.

Ha en bra dag mvh jonas

Posted

[citat=Movie Jonie]Kan hlla med där men det är det där med att flytta man känner ingen på gotland och det är nog svårt att hitta bostad.Om man bor med någon kanske det är lättare.

Det känns som ett tag var mediagymnasiet helt ute ur bilden men det kommer tillbaka lite mer.Jag har tänkt efter lite och bara man får en bra klass så går det ju bra eller träffar någon som är intrersserade det måste ju var någon där som vill hålla på med film seriöst.

Jag kommer garanterat in på nacka har 295 poäng så ska nog inte vara några problem.Men det här med gymnasium är svårt.

Har en fråga vad var det som verkade skumt med kulturama.

Jag har hört att dom ska ha bra utrustning där.

Och sen maxv är du ensam bland dina kompisar som ska gå media det är jag i alla fall.

Ha en bra dag mvh jonas[/citat]

295 poäng?? Det är ju skitbra...

Nej jag känner inte heller någon på gotland. Men jag var inne på deras hemsida och det stog att det inte var så svårt att hitta bostad, man kunde dela lägenhet med en annan eller så kunde man få hyra ett rum hos typ nån familj, men jag håller med, lite jobbigt kommer det nog va om man flyttar...

Jag vet inte mkt om kulturama men jag kollade på nätet och deras hemsida verkade inte direkt förklara så mycket, det stog inte äns var skolan låg.

Jag har en polare i min klass som har valt nacka som andrahand. Han valde media värmdö som första, fast då måste man ha en idrottsprofil och enn massa sånt skulle aldrig jag palla. Sen känner jag några stycken som är äldre som går på nacka, dom säger att det är en bra skola men att just inom kärnämnen och sånt så är det lite slappt...

Posted

Det låter ju bra man kan ju jobba på själv inom kärnämnena om man vill ha bra betyg. Bara dom är angagerade när det gäller grupp arbeten och sånt.

Sen undrar jag vad dom har för datorer där dom såg inte bra ut på utsidan i alla fall.Jag undrar om man orkar flytta tålls att tänka över :D.Man måste ju bestämma sig ganska snart