Gå till innehåll

Mediagymnasiet,nacka ?


Movie Jonie

Recommended Posts

Tro mig när jag säger att 90% av alla elever på Mediagymnasiet inte är speciellt engagerade. Det gäller att få till ett dreamteam så fort som möjligt för att öht. kunna göra något hyfsat.

 

När det gäller datorerna som någon undrade över så är det väl i princip bara redigeringsdatorerna och 3D-datorerna som är något att ha.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Movie Jonie]Var även på rubbeck(sollentuna). där jag pratade med en lärare som verkade jätte bra.[/citat]

 

Går medieprogrammet på Rudbeck med inriktning video.

 

Helt nöjd med valet, Det går väldigt bra för skolan så dom har väldigt mycket pengar. Vi sitter på splitter nya datorer. Hadde nya datorer men vi fick dom utbytta till nyare och bättre endå. Lärarna är bra, alla har jobbat minst 10 år inom yrket som dom vet vad dom snackar om. Vi använder oss utav canon xm:2 för det mesta just nu. håller på o köper in en del Sony HD kameror, I studion så använder vi lite större dyrare Sony kameror.

Utbildningen bygger på att göra en musikvideo, ett repotage/dokumentär, En reklamfilm och en spelfilm, Klasserna delas upp i grupper, man väljer själv vem man jobbar med, inget varannan pojke varannan flicka tjafs som gällde i lågstadiet. efter att varje grupp har gjort klart ett projekt te x musikvideo så sätts det ihop till ett program som filmas av gruppen i tv-studion. och visas därefter upp i Fredagsbion som den kallas som dom 1700 eleverna har tillgång till och det brukar vara mycket populärt. Slutligen så tävlar alla produktioner som produceras på Rudbeck media varje år om att vinna en kategori eller flera i Vevax Movie awards, en gala som går varje år på Rudbeck som direkt sänds i lokal tv, Tv inspelningen görs också den av rudbeck media's elever.

 

det var lite info om den utbildningen.

 

Lite länkar:

 

http://www.Rudbeck.se

http://www2.edu.sollentuna.se/rbk/media/

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Ayame][citat=Movie Jonie]Var även på rubbeck(sollentuna). där jag pratade med en lärare som verkade jätte bra.[/citat]

 

Går medieprogrammet på Rudbeck med inriktning video.

 

Helt nöjd med valet, Det går väldigt bra för skolan så dom har väldigt mycket pengar. Vi sitter på splitter nya datorer. Hadde nya datorer men vi fick dom utbytta till nyare och bättre endå. Lärarna är bra, alla har jobbat minst 10 år inom yrket som dom vet vad dom snackar om. Vi använder oss utav canon xm:2 för det mesta just nu. håller på o köper in en del Sony HD kameror, I studion så använder vi lite större dyrare Sony kameror.

Utbildningen bygger på att göra en musikvideo, ett repotage/dokumentär, En reklamfilm och en spelfilm, Klasserna delas upp i grupper, man väljer själv vem man jobbar med, inget varannan pojke varannan flicka tjafs som gällde i lågstadiet. efter att varje grupp har gjort klart ett projekt te x musikvideo så sätts det ihop till ett program som filmas av gruppen i tv-studion. och visas därefter upp i Fredagsbion som den kallas som dom 1700 eleverna har tillgång till och det brukar vara mycket populärt. Slutligen så tävlar alla produktioner som produceras på Rudbeck media varje år om att vinna en kategori eller flera i Vevax Movie awards, en gala som går varje år på Rudbeck som direkt sänds i lokal tv, Tv inspelningen görs också den av rudbeck media's elever.

 

det var lite info om den utbildningen.

 

Lite länkar:

 

http://www.Rudbeck.se

http://www2.edu.sollentuna.se/rbk/media/

 

Å, Rudbeck! Jag bor i Sollentuna så det lär ju bli mediaprogramet där för min del.

Känner du Enok(stavar han med ck?)?

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=maxv]Ja, fan vad jobbigt det är... Ska på samtal med min studievägledare nästa vecka och snacka om Visby, blir mindre och mindre sugen på nacka...

 

Movie Jonie, vad tror du att det blir för dej?[/citat]

Jag tror det blir antingen rudbeck eller ridddarfjärden ska kolla lite mer på visby. Har två öppethus kvar så vi får se. Rudbeck låter ju bra. Alla fall vad jag har hört. Men det är svårt mediagymnasiet är helt borta i mitt val i alla fall.

 

Är det nåon som går på riddafjärden och i så fall hur är det där

 

Tack för alla tips

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Anhool]

 

Å, Rudbeck! Jag bor i Sollentuna så det lär ju bli mediaprogramet där för min del.

Känner du Enok(stavar han med ck?)?[/citat]

 

Hrmm. Känner igen namnet, kan inte påstå att jag känner någon som heter så =)

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Jag kan göra mitt bidrag av klagande trots att du lyckligtvis inte ska välja MG.

 

Det här är en riktigt skitskola, allting är totalt oplanerat och du får nästan alldeles för mycket ansvar på dig själv. Du blir knappast speciellt inspirerad eller uppmuntrad av lärare utan de slänger mest på dig en kamera och inte så mycket mer.

Har du däremot rätt sjysta och aktiva personer att umgås med så kan det bli hur bra som helst då du har tillgång till mycket utrustning du får låna när du vill.

 

Men lärarna orkar knappast att hjälpa dig och aktiva elever får man verkligen leta efter likt jag-vet-inte-vad.

 

Personligen ångrar jag djupt mitt val av skola, MG suger.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...