Speero Postad 17 januari 2006 Postad 17 januari 2006 letar efter den sida som samlar på sig en massa grejjor där folk säger nått på svenska i en engelsk film eller att en plansch är svensk i bakgrunden m.m. vet ni vilken jag menar? 0 Citera
_nemo_ Postad 17 januari 2006 Postad 17 januari 2006 http://www.intresseklubben.nu/svif/film_produkter.htm kan den vara något? 0 Citera
Speero Postad 17 januari 2006 Författare Postad 17 januari 2006 Det såg ut att vara något.. thanks man* 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 17 januari 2006 Postad 17 januari 2006 Kul, men den var ju inte precis komplett. Tänk att de missat Titanic. Det där med att Absolut Vodka och Ikea nämns i många filmer är ju bara löjligt att ta upp egentligen, men affischen i vad kvinnor vill ha var ju kul. Har sett den förut men tänkte inte på det då. Många filmer nämner ju Sverige och jag undrar, vad är det egentligen som gör Sverige så speciellt? Det känns som om vårt land nämns alldeles för ofta för att det ska vara slumpmässigt. Någon som vet? 0 Citera
precision motion Postad 17 januari 2006 Postad 17 januari 2006 Sverige värkar väl vara ett exotiskt land för amerikaner och tillräckligt känt för att några amerikaner ska kunna känna igen det. 0 Citera
Pace Postad 17 januari 2006 Postad 17 januari 2006 [citat=lilla_farbrorn]Kul, men den var ju inte precis komplett. Tänk att de missat Titanic. Det där med att Absolut Vodka och Ikea nämns i många filmer är ju bara löjligt att ta upp egentligen, men affischen i vad kvinnor vill ha var ju kul. Har sett den förut men tänkte inte på det då. Många filmer nämner ju Sverige och jag undrar, vad är det egentligen som gör Sverige så speciellt? Det känns som om vårt land nämns alldeles för ofta för att det ska vara slumpmässigt. Någon som vet?[/citat] En av våra exportvaror, musik, är ju ganska utbredd i västvärlden så det är nog inte helt omöjligt att det är via den vägen. Att Sverige på något sätt skulle göra unik och "bra" film (och därmed nämnas av manusförfattarna) tror jag inte ett ögonblick på. Bergman må vara känd, men det finns väl fler än han i Europa. I Sverige är det förresten alltid vinter, och isbjörnarna går sida vid sida om människorna på gatorna. ;) 0 Citera
jmalmsten Postad 17 januari 2006 Postad 17 januari 2006 men, Minority Report (sma grodorna smagrodorna). American Gigolo, Taxi driver(svensk sexundervisningsfilm), splash (jag har en tolvtums p***s), Lost World Jurrasic Park (helvetes javlar!) och en massa andra stora klassiker ar ju inte med! ocksa tjatar de om ikea och absolut istallet... 0 Citera
Speero Postad 18 januari 2006 Författare Postad 18 januari 2006 Varför Sverige? Finns väl säkert norska sidor som handlar om samma sak fast om norrmän. Sverige är ju för övrigt det land där musiken regerar i världen. Vi har dom bästa låtskrivarna, producenterna, folket m.m. ni hajjar :) 0 Citera
T-kock Postad 18 januari 2006 Postad 18 januari 2006 [citat=jmalmsten]men, Minority Report (sma grodorna smagrodorna). American Gigolo, Taxi driver(svensk sexundervisningsfilm), splash (jag har en tolvtums p***s), Lost World Jurrasic Park (helvetes javlar!) och en massa andra stora klassiker ar ju inte med! ocksa tjatar de om ikea och absolut istallet...[/citat] De finns med på alla sätt och vis, ni måste ha letat helt fel :I EDIT: Satan i gatan, jag stavade fel till sätt :o Ska aldrig hända igen :/ 0 Citera
lilla_farbrorn Postad 18 januari 2006 Postad 18 januari 2006 haha, ja du har rätt. Bra grej det där med katergorier A till Ö. :p 0 Citera
Java ex Machina Postad 18 januari 2006 Postad 18 januari 2006 [citat=Speero]Vi har dom bästa låtskrivarna, producenterna, folket m.m. ni hajjar :)[/citat] vi har Ace of Bajs och army of lovers, det är vad vi har. 0 Citera
Clown Postad 18 januari 2006 Postad 18 januari 2006 [citat=Java ex Machina][citat=Speero]Vi har dom bästa låtskrivarna, producenterna, folket m.m. ni hajjar :)[/citat] vi har Ace of Bajs och army of lovers, det är vad vi har.[/citat] Vi hade ABBA :) sen så var ju Björn Skifs, Europe, Roxette och säkert några andra stora i västvärlden ett tag (kanske fortfarande?) 0 Citera
Java ex Machina Postad 18 januari 2006 Postad 18 januari 2006 [citat=Clown][citat=Java ex Machina][citat=Speero]Vi har dom bästa låtskrivarna, producenterna, folket m.m. ni hajjar :)[/citat] vi har Ace of Bajs och army of lovers, det är vad vi har.[/citat] Vi hade ABBA :) sen så var ju Björn Skifs, Europe, Roxette och säkert några andra stora i västvärlden ett tag (kanske fortfarande?)[/citat] jo men jämför med vad som kommit ur storbritannien och usa det senaste halvseklet så är det inte mycket. 0 Citera
Speero Postad 18 januari 2006 Författare Postad 18 januari 2006 Reta inte Ace of Base. Min farsa känner dom. :) 0 Citera
Java ex Machina Postad 18 januari 2006 Postad 18 januari 2006 [citat=Speero]Reta inte Ace of Base. Min farsa känner dom. :)[/citat] jodu. skvallerbytta bing-bång, går i alla gårdar, va? :) 0 Citera
Speero Postad 18 januari 2006 Författare Postad 18 januari 2006 huh? var väl inget skvaller i det? bara fakta* Helt okej att vara avundsjuk ;) 0 Citera
jmalmsten Postad 19 januari 2006 Postad 19 januari 2006 [citat=T-kock][citat=jmalmsten]men, Minority Report (sma grodorna smagrodorna). American Gigolo, Taxi driver(svensk sexundervisningsfilm), splash (jag har en tolvtums p***s), Lost World Jurrasic Park (helvetes javlar!) och en massa andra stora klassiker ar ju inte med! ocksa tjatar de om ikea och absolut istallet...[/citat] De finns med på alla sett och vis, ni måste ha letat helt fel :I[/citat] hoppsan klantiga jag... tankte inte pa att den dar listan till vanster var till for nagot... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.