Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

letar efter den sida som samlar på sig en massa grejjor där folk säger nått på svenska i en engelsk film eller att en plansch är svensk i bakgrunden m.m. vet ni vilken jag menar?

Postad

Kul, men den var ju inte precis komplett. Tänk att de missat Titanic. Det där med att Absolut Vodka och Ikea nämns i många filmer är ju bara löjligt att ta upp egentligen, men affischen i vad kvinnor vill ha var ju kul. Har sett den förut men tänkte inte på det då.

Många filmer nämner ju Sverige och jag undrar, vad är det egentligen som gör Sverige så speciellt? Det känns som om vårt land nämns alldeles för ofta för att det ska vara slumpmässigt. Någon som vet?

Postad

[citat=lilla_farbrorn]Kul, men den var ju inte precis komplett. Tänk att de missat Titanic. Det där med att Absolut Vodka och Ikea nämns i många filmer är ju bara löjligt att ta upp egentligen, men affischen i vad kvinnor vill ha var ju kul. Har sett den förut men tänkte inte på det då.

Många filmer nämner ju Sverige och jag undrar, vad är det egentligen som gör Sverige så speciellt? Det känns som om vårt land nämns alldeles för ofta för att det ska vara slumpmässigt. Någon som vet?[/citat]

En av våra exportvaror, musik, är ju ganska utbredd i västvärlden så det är nog inte helt omöjligt att det är via den vägen. Att Sverige på något sätt skulle göra unik och "bra" film (och därmed nämnas av manusförfattarna) tror jag inte ett ögonblick på. Bergman må vara känd, men det finns väl fler än han i Europa.

I Sverige är det förresten alltid vinter, och isbjörnarna går sida vid sida om människorna på gatorna. ;)

Postad

men, Minority Report (sma grodorna smagrodorna). American Gigolo, Taxi driver(svensk sexundervisningsfilm), splash (jag har en tolvtums p***s), Lost World Jurrasic Park (helvetes javlar!) och en massa andra stora klassiker ar ju inte med! ocksa tjatar de om ikea och absolut istallet...

Postad

Varför Sverige? Finns väl säkert norska sidor som handlar om samma sak fast om norrmän. Sverige är ju för övrigt det land där musiken regerar i världen. Vi har dom bästa låtskrivarna, producenterna, folket m.m. ni hajjar :)

Postad

[citat=jmalmsten]men, Minority Report (sma grodorna smagrodorna). American Gigolo, Taxi driver(svensk sexundervisningsfilm), splash (jag har en tolvtums p***s), Lost World Jurrasic Park (helvetes javlar!) och en massa andra stora klassiker ar ju inte med! ocksa tjatar de om ikea och absolut istallet...[/citat]

De finns med på alla sätt och vis, ni måste ha letat helt fel :I

EDIT: Satan i gatan, jag stavade fel till sätt :o Ska aldrig hända igen :/

Postad

[citat=Java ex Machina][citat=Speero]Vi har dom bästa låtskrivarna, producenterna, folket m.m. ni hajjar :)[/citat]

vi har Ace of Bajs och army of lovers, det är vad vi har.[/citat]

Vi hade ABBA :) sen så var ju Björn Skifs, Europe, Roxette och säkert några andra stora i västvärlden ett tag (kanske fortfarande?)

Postad

[citat=Clown][citat=Java ex Machina][citat=Speero]Vi har dom bästa låtskrivarna, producenterna, folket m.m. ni hajjar :)[/citat]

vi har Ace of Bajs och army of lovers, det är vad vi har.[/citat]

Vi hade ABBA :) sen så var ju Björn Skifs, Europe, Roxette och säkert några andra stora i västvärlden ett tag (kanske fortfarande?)[/citat]

jo men jämför med vad som kommit ur storbritannien och usa det senaste halvseklet så är det inte mycket.

Postad

[citat=T-kock][citat=jmalmsten]men, Minority Report (sma grodorna smagrodorna). American Gigolo, Taxi driver(svensk sexundervisningsfilm), splash (jag har en tolvtums p***s), Lost World Jurrasic Park (helvetes javlar!) och en massa andra stora klassiker ar ju inte med! ocksa tjatar de om ikea och absolut istallet...[/citat]

De finns med på alla sett och vis, ni måste ha letat helt fel :I[/citat]

hoppsan klantiga jag... tankte inte pa att den dar listan till vanster var till for nagot...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...