Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

har för mig att man kan få fram en graf kurva som man kan gradvis sakta ner farten. kommer dock inte ihåg om det var i premiere eller final cut, finns antagligen i båda.

Postad

Det är svårt att göra men går i After Effects, som tyvärr är väldigt dyrt - men väldigt kompetent.

Om du har Canopus programvara kan du spara det aktuella clippet som avi med Canopus codec. Därefter kan du fritt hämta hem Speedcontrol från Canopus support hemsida, som förutsätter att du är registrerad. Detta lilla program gör precis vad du önskar:

Du anger en speedfactor SF och sedan kan du ändra hastigheten från t ex 1% till 100%, 100% till 1%. Du kan också ställa in flera andra kombinationer som t ex gradvis hastighetsändring från 1% till 400%. Eller 17% till 183% eller vad du vill.

Jag har använt programmet i flera filmer i samband med att jag mitt i en biltur vill göra ett stopp och då gradvis kan stanna och gradvis komma igång igen.

Postad

[citat=_jonny_]Går i AE. Med twixtor plugin.[/citat]

Behövs inget plugin för att göra effekten i After Effects (6.5), finns en "inbyggd" funktion som heter "Time Remap" (Layer > Enable Time Remapping eller Ctrl+Alt+T), och den fungerar alldeles utmärkt för detta ändamål.

Postad

det är grymt dåligt att man inte kan detta i premiere! grymt dåligt, ush det är den största nackdelen med det programmet samt audiofunktionen är inte jättekompetent

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...