Morin Postad 13 januari 2006 Postad 13 januari 2006 Undrar alltså hur man får klippen att sakta ner mer och mer i en jämn kurva i adobe premiere 0 Citera
Ronnie Postad 13 januari 2006 Postad 13 januari 2006 Går inte att göra på ett enkelt sätt; du får dela upp klippet i små, små delar och sen variera hastigheten på de olika klippen. 0 Citera
Ayame Postad 13 januari 2006 Postad 13 januari 2006 har för mig att man kan få fram en graf kurva som man kan gradvis sakta ner farten. kommer dock inte ihåg om det var i premiere eller final cut, finns antagligen i båda. 0 Citera
Pehrbau Postad 13 januari 2006 Postad 13 januari 2006 Det är svårt att göra men går i After Effects, som tyvärr är väldigt dyrt - men väldigt kompetent. Om du har Canopus programvara kan du spara det aktuella clippet som avi med Canopus codec. Därefter kan du fritt hämta hem Speedcontrol från Canopus support hemsida, som förutsätter att du är registrerad. Detta lilla program gör precis vad du önskar: Du anger en speedfactor SF och sedan kan du ändra hastigheten från t ex 1% till 100%, 100% till 1%. Du kan också ställa in flera andra kombinationer som t ex gradvis hastighetsändring från 1% till 400%. Eller 17% till 183% eller vad du vill. Jag har använt programmet i flera filmer i samband med att jag mitt i en biltur vill göra ett stopp och då gradvis kan stanna och gradvis komma igång igen. 0 Citera
Robin Postad 13 januari 2006 Postad 13 januari 2006 [citat=_jonny_]Går i AE. Med twixtor plugin.[/citat] Behövs inget plugin för att göra effekten i After Effects (6.5), finns en "inbyggd" funktion som heter "Time Remap" (Layer > Enable Time Remapping eller Ctrl+Alt+T), och den fungerar alldeles utmärkt för detta ändamål. 0 Citera
Norbert Postad 13 januari 2006 Postad 13 januari 2006 Jag testade FCP en väldigt kort stund, men det verkade som att det gick att animera farten med keyframes som alla andra effekter. Stämmer det? 0 Citera
wääuu Postad 13 januari 2006 Postad 13 januari 2006 det är grymt dåligt att man inte kan detta i premiere! grymt dåligt, ush det är den största nackdelen med det programmet samt audiofunktionen är inte jättekompetent 0 Citera
Java ex Machina Postad 13 januari 2006 Postad 13 januari 2006 det går väl att göra i Flash också? 0 Citera
Danell Postad 19 januari 2006 Postad 19 januari 2006 Grafkurvan kommer ju att finnas i AE 7 så eftersom jag längtat efter denna funktion länge är jag extremt glad! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.