leranimatör Postad 7 februari 2006 Postad 7 februari 2006 Snyggt gjort. Några frågor här bara. Hur mågna frame per sekund och vad har du annvänt för kamera? P.S Så du fick till green screenen tillslut 0 Citera
El Turboroberto Postad 7 februari 2006 Författare Postad 7 februari 2006 Hej! jag använde en digital system-kamera (stillbild alltså). Och jag vet faktiskt inte hur många frames/sec det är..25 antar jag eftersom det är dv..och greenscreenen är inte perfekt ännu men jag jobbar på det! 0 Citera
leranimatör Postad 7 februari 2006 Postad 7 februari 2006 Vad heter din sorts kamera så att man kan söka och kanske köpa en sån, är nu på jakt efter en bra animations kamera. 0 Citera
leranimatör Postad 11 februari 2006 Postad 11 februari 2006 Villket program (fusk) gjorde du ögonen? 0 Citera
El Turboroberto Postad 11 februari 2006 Författare Postad 11 februari 2006 Jag gjorde det i photoshop och premiere.. 0 Citera
leranimatör Postad 18 mars 2006 Postad 18 mars 2006 [citat=Hagwall]Leran som används är NewPlast... Men ditt problem sitter nog i att du inte har något skellett innuti (om du har är det kanske för svagt) för att då ta W&G som exempel så används ett väldigt komplicerat skellett med kulleder mm. [/citat] Jag har tittat på extra materialet på Wallace och Gromit the curse of the ware rabbit, och där säger dem att leran är (trummvirvel) PLASTICINE. Jag kommer om någon vecka eller så komma tillbaka när jag testat plasticine. 0 Citera
T-kock Postad 18 mars 2006 Postad 18 mars 2006 [citat=Hagwall]Digital stillbildskamera är alldeles utmärkt om inte bättre till och med. Tänk bara på att köra på helmanuellt, annars kan det bli jobbigt =P Har du en systemkamera så bör du verkligen köra på den! Då kan du ju prova med lite olika objektiv och få till kort skärpedjup så att det ser proffisager ut. En del kameror kan styras från datorn via programvara också. Detta är at föredra, elelr en trådutlösare då allt petande på kameran bör undvikas då den kommer att få kameran att röras, vilket komemr att synas sen...[/citat] Kör man frame-by-frame med stillbildskamera borde det ju vara ganska lätt att fejka skärpedjupet och rörelseoskärpa i photoshop genom att leka lite med blur. 0 Citera
Gobb Postad 5 september 2006 Postad 5 september 2006 [citat=Hagwall]Leran som används är NewPlast... Men ditt problem sitter nog i att du inte har något skellett innuti (om du har är det kanske för svagt) för att då ta W&G som exempel så används ett väldigt komplicerat skellett med kulleder mm. [/citat] Jag har tittat på extra materialet på Wallace och Gromit the curse of the ware rabbit, och där säger dem att leran är (trummvirvel) PLASTICINE. Jag kommer om någon vecka eller så komma tillbaka när jag testat plasticine. Nå? Hur kändes Plasticine? 0 Citera
leranimatör Postad 5 september 2006 Postad 5 september 2006 Det kändes jävligt bra alltså! Men det luktar lite lustigt. Och ytan på figurerna blev lite glansig, men jag är riktigt nöjd! 0 Citera
Anhool Postad 5 september 2006 Postad 5 september 2006 Okej, så här har jag förstått det hela. I W&G-filmerna använder dem bland annat en lera som heter Newsplast. Just den leran dem använder går inte att köpa för den är specialgjord just för Aardman. Men det går att köpa vanlig Newsplast i England. I USA använder man ofta Van Aken och i Sverige är det bästa Jovi. Jovi kan man köpa på Kreatima i Stockholm. 0 Citera
Rymd-musen_sune Postad 12 september 2006 Postad 12 september 2006 man kan smälta leran och så är jag ganska säker på att det finns färgpulver man kan blanda i... det finns också en beige-brun-skär lera man kan blanda med den vita Till proffslera alltså glömde citera!! 0 Citera
Rymd-musen_sune Postad 12 september 2006 Postad 12 september 2006 Okej, så här har jag förstått det hela. I W&G-filmerna använder dem bland annat en lera som heter Newsplast. Just den leran dem använder går inte att köpa för den är specialgjord just för Aardman. Men det går att köpa vanlig Newsplast i England. I USA använder man ofta Van Aken och i Sverige är det bästa Jovi. Jovi kan man köpa på Kreatima i Stockholm. jovi? vet du någon internet sida med den leran,hurdan är själva leran? har kännt på van aken leran ,jävligt skön önskar den fanns i sverige ... 0 Citera
Anhool Postad 12 september 2006 Postad 12 september 2006 jovi? vet du någon internet sida med den leran,hurdan är själva leran? har kännt på van aken leran ,jävligt skön önskar den fanns i sverige ... Nej, det enda jag har hittat på Internet är deras spanska sida med lite info om produkterna och så men inga svenska återförsäljare. Enda stället jag vet att det finns på är som sagt Kreatima i Stockholm. Men det borde finnas i de flesta konstnärsbutiker. Tja, jag vet inte riktigt vad man ska säga om leran, den... Den är mjuk och stelnar inte. Finns i många färger. 0 Citera
Rymd-musen_sune Postad 13 september 2006 Postad 13 september 2006 Nej, det enda jag har hittat på Internet är deras spanska sida med lite info om produkterna och så men inga svenska återförsäljare. Enda stället jag vet att det finns på är som sagt Kreatima i Stockholm. Men det borde finnas i de flesta konstnärsbutiker. Tja, jag vet inte riktigt vad man ska säga om leran, den... Den är mjuk och stelnar inte. Finns i många färger. jag vet nu ..den finns tamej fan på panduro också 0 Citera
Anhool Postad 13 september 2006 Postad 13 september 2006 jag vet nu ..den finns tamej fan på panduro också Det var inte dålig! Har tittat runt på flera Pandurobutiker men ingen har haft Jovi. 0 Citera
Rymd-musen_sune Postad 13 september 2006 Postad 13 september 2006 Det var inte dålig! Har tittat runt på flera Pandurobutiker men ingen har haft Jovi. öö då aa jag har nog blandat ihop det med fimo ..men jag vet att jag sett jovi ..tror att in-ex igöteborg har det.. 0 Citera
leranimatör Postad 13 september 2006 Postad 13 september 2006 Om man bor i Knivsta som jag gör så kan man köpa det på Knivsta boden! Jättebra förpackningar!!!! :) 0 Citera
camtim Postad 29 september 2006 Postad 29 september 2006 Hej! Jag har det nedskrivet i ett anteckningsblock. Men jag köpte sådan lera från chromacoulor i England. Titta på deras hemsida. Camilla 0 Citera
kamera10 Postad 17 december 2006 Postad 17 december 2006 jag hittade inte nån sån lera på artistica.nu....bara plastilina.. och den är för mjuk ju.. Jag vet var Aardman köper sin lera ( samma som gjort Wallace and Gromit). Dom köper från ett amerikanskt företag som heter Van Aken int. Dom säljer alla möjliga sorter, fast på deras hemsida heter den plastiline eller något sånt! Sök på google.se på Van Aken int. Kamera10 0 Citera
gorse Postad 5 januari 2007 Postad 5 januari 2007 Jag sitter just nu och glor ut genom fonstret hos min svager i Pennsylvania. Jag har varit pa Michaels art&hobby och konstaterar att Van Aken modellera ar helt vanlig plastilina modellera av exakt samma typ som finns i svenska leksaksaffarer. Inget special med det utan faktiskt riktigt billigt. Med andra ord, det finns ingen anledning att drabbas av panik utan de svenska lerorna duger i fortsattningen med. Jag var pa vippen att kopa alla fargerna tills jag sansade mig och lat leran ligga kvar i butiken. Det ar antagligen bara dumt att betala for dyrt for importgrejor. Samma sak med Elmers Glue och massa andra produkter man laser om i tidningarna. Det ar helt vanliga produkter som man koper pa Wallmart eller vilken art&hobby butik som helst. 0 Citera
kamera10 Postad 22 april 2007 Postad 22 april 2007 jovi? vet du någon internet sida med den leran,hurdan är själva leran? har kännt på van aken leran ,jävligt skön önskar den fanns i sverige ... Vad jag vet så är det inte speciallgjord lera för Aardman. Dem köper stora laster på typ 2 ton, men specialgjord är jag säker på att den inte är! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.