Gå till innehåll

Harry Potter 4: Goblet of Fire


Pandan

Recommended Posts

Är det någon annan som är helhypad över den kommande Harry Potter filmen? Trailern verkar hur bra som helt och boken den är basserad på är utan tvekan den bästa. Från vad man hört, läst och sett hittills ser det ut som en av årets i särklass bästa filmer! Kan knappt vänta... :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Det bästa med filmerna är att dom är långa. Första gången man kollar på filmerna är dom hyffsat bra. Men om man ska se dom igen blir det bara segt. Tycker inte att någon av filmerna har vart riktigt braa, men jag hoppas att det ska bli bättre. Denna filmen kan nog bli bra, eftersom den baseras på den bästa boken ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Pandan]Prisoner of Azkaban var den bästa hittills, tyst med dig Anhool. Den nya är dock redan bättre som trailer, kommer äga![/citat]

 

Det är sorligt att höra människor säga att filmerna baserade på böckerna om Harry Potter är bra. (Speciellt om de läst dem.) Vilket jag nu inte vet om ni gjort.

 

Filmer som tuggat sönder en bok/böcker värre än de om HP finns inte.

Blir lika ledsen varje gång jag ser dem.

 

De följer inte böckerna det minsta. För mig känns de som helt separata historier.

 

Sen har jag två saker att tillägga:

 

Nummer ett: Jag har sett filmer vars trailer var suveränt gripande. Dock visade det sig vara det enda som var bra med filmen.

 

Nummer två: Finns det inte redan en tråd om GoF?

Länk till kommentar
Share on other sites

Öhh... hur du kan påsta att filmerna inte följer böckerna vet jag inte. Den första filmen blev kritisker för att FÖLJA boken för mycket, och att den praktiskt taget var en klon!

 

Kan hålla med att satiren i böckerna inte har lyckats förflyttas lika bra till ett filmformat, men annars har de tre första filmerna varit väldigt nära böckerna. Kan inte komma på någon annan film som varit närmare en bok om jag ska vara ärlig.

 

Har läst böckerna förövrigt, och den fjärde räknar jag som en av de bästa böckderna jag läst. Det är där som Harry Potter universumet äntligen på riktigt går från att vara mera barnböcker till att vara riktigt upplyst litteratur. Ser grymt fram till fyran. Den har premiär dagen efter att STHLMs filmfestival drar igång, så möjligt att den ev. visas där. Annars får man väl vänstra lite snabbt mot festivalen o se den åtminstone en gång. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Pandan]Öhh... hur du kan påsta att filmerna inte följer böckerna vet jag inte. Den första filmen blev kritisker för att FÖLJA boken för mycket, och att den praktiskt taget var en klon!

 

Kan hålla med att satiren i böckerna inte har lyckats förflyttas lika bra till ett filmformat, men annars har de tre första filmerna varit väldigt nära böckerna. Kan inte komma på någon annan film som varit närmare en bok om jag ska vara ärlig.

[/citat]

 

 

Följa för mycket??

Hmm. Det de vill följa kanske.

Jag tycker inte om när man gör film av böcker överhuvudtaget.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vet inte vad den andra killen snackar om, Billy Elliot eller Sandor/Ida kanske?

 

 

Tycker de har lyckats hyfsat med böckerna, förutom en del av satiren som finns i böckerna. Tycker det är synd att inte Terry Gillingham regisserade filmerna. Rowling lät tydligen studion välja mellan Terry och Chris Columbus, som tog den senare för att han jobbat tidigare med barn. Gah...

 

Tycker du att de inte följer böckerna ska du läsa om hur Speilberg vill göra filmen. Men Haley Joel Osmond som Harry i ett USA baserat Hogwarts med pompom chearleaders under Quiditch. ARGH! Hatar Speilberg!

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Pandan]Vet inte vad den andra killen snackar om, Billy Elliot eller Sandor/Ida kanske?

 

 

Tycker de har lyckats hyfsat med böckerna, förutom en del av satiren som finns i böckerna. Tycker det är synd att inte Terry Gillingham regisserade filmerna. Rowling lät tydligen studion välja mellan Terry och Chris Columbus, som tog den senare för att han jobbat tidigare med barn. Gah...

 

Tycker du att de inte följer böckerna ska du läsa om hur Speilberg vill göra filmen. Men Haley Joel Osmond som Harry i ett USA baserat Hogwarts med pompom chearleaders under Quiditch. ARGH! Hatar Speilberg![/citat]

 

Hehehe.... tror det är bara rykten.

Gillar Terry G... Har ej läst böckerna, men såg första filmen för att min systers dotter ville se den, och jag måste säga att filmerna har sin charm, men det är inte någon film som jag sitter och väntar på.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Eiik] Har ej läst böckerna, men såg första filmen för att min systers dotter ville se den, och jag måste säga att filmerna har sin charm, men det är inte någon film som jag sitter och väntar på.[/citat]

 

 

Vem gör det?

Följ inte med nästa gång ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Adam88][citat=Eiik] Har ej läst böckerna, men såg första filmen för att min systers dotter ville se den, och jag måste säga att filmerna har sin charm, men det är inte någon film som jag sitter och väntar på.[/citat]

 

 

Vem gör det?

Följ inte med nästa gång ;)[/citat]

 

Nej, bio blir det inte... film på dvd funkar när man tittar på HP filmer

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=Knodel]

Harry Potter, är det inte den lille pojken som var bög?

Tror jag såg den på tv. Han dansade väl balett?[/citat]

[citat=Knodel]

Eiiih!! Jag pratar om Harry Potter inte Billy Elliot! :)[/citat]

 

Då måste du va blind om du säger att Harry Potter dansar balett...HEHEHE

Nej du måste blandat ihop de två.

Länk till kommentar
Share on other sites

Fast prisoner of azkabans filmspråk är verkligen gjord för bio.. Funkar inte på tv men var riktigt bra på storskärm... Tror jag ska se nya på bio med..

 

Det är som war of the worlds, har inte sett den på tvskärm än men kan tänka att den suger röv(kommer nog att ínköpas ändå.).. På bio knäcker den totalt.. Vilket jävla filmspråk, det är något spielberg verkligen kan...

 

Till skillnad mot tex Sagan om ringen som funkar både på bio och på litet format.

Länk till kommentar
Share on other sites

ingen av filmerna har levt upp till mina förväntingar hittills och lär inte göra det längre fram heller. numera ser jag filmerna mer för skådespelarnas skull än själva handlingen.... fången från azkaban tex... den köpte jag mest för att tre av mina största brittiska favoskådisar är med, rickman, oldman och thewlis...

 

flammande bägaren kommer ha sin behållning i att suveräne ralph fiennes spelar voldy...

 

läste på mugglenet en lång och utförlig beskrivning av filmen från en kille som sett den på en förhandsvisning... det är inte annat än att man blir besviken när dom gör om, tar bort och ändrar FÖR MYCKET. i rimliga mängder måste man ju förstå, men så mycket!!!!! *går och gråter en stund*

Länk till kommentar
Share on other sites

dem måste ju ta bort mycket. med den budget de har och alla specialeffekter , filmen fick ju inte vara längre än 2h 40min eftersom pengarna går till annat. det är dyrt att spela in i storbrittanien. att sedan skriva om en bok på över 500 sidor till ett drygt 200 sidors manus är ju inget man gör med en klackspark.

 

jag såg alla tre hp-filmerna innan jag läste böckerna. och jag måste säga att ur mina ögon är filmerna riktigt bra, speciellt trean som var fantastisk! så jag ser verkligen fram emot fyran. ingen mening att jämföra bok och film. så alla ni hp-fanatiker som klagar på filmerna, strunta i att se dem då.

Länk till kommentar
Share on other sites

[citat=filmnisse]dem måste ju ta bort mycket. med den budget de har och alla specialeffekter , filmen fick ju inte vara längre än 2h 40min eftersom pengarna går till annat. det är dyrt att spela in i storbrittanien. att sedan skriva om en bok på över 500 sidor till ett drygt 200 sidors manus är ju inget man gör med en klackspark.

 

jag såg alla tre hp-filmerna innan jag läste böckerna. och jag måste säga att ur mina ögon är filmerna riktigt bra, speciellt trean som var fantastisk! så jag ser verkligen fram emot fyran. ingen mening att jämföra bok och film. så alla ni hp-fanatiker som klagar på filmerna, strunta i att se dem då.[/citat]

 

Man måste väll se dom för att ha rätt till att klaga på dom?

Inte för att jag är något fan av allas våran egen blixtpanna, Potter.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...