Gogola Posted September 18, 2005 Share Posted September 18, 2005 vet nån vilket företag eller så, som kan fixa tryck på DVD-skivan till en film, så att det inte bara blir snyggt fodral och en helt vanlig CD utan någonting på. Vilket företag e bäst? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted September 18, 2005 Share Posted September 18, 2005 Underskatta inte satserna med självhäftande etiketter för CD-skivor. De etiketter som man själv skriver ut på en färgskrivare. I satsen följer det med en plastmanick så man enkelt får dit etiketten centrerat. Jag använder själv en sån eftersom mina barn aldrig stoppar tillbaka backup-kopiorna i sina fodral och det är helt omöjligt att lätt identifiera vilken skiva som hör till vilket fodral om man inte har en etikett på skivan. Jag får snygga skivor som bonus och barnen gnäller inte över att det inte är köpeskivorna som ligger framme. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gogola Posted September 18, 2005 Author Share Posted September 18, 2005 okej, kanske funkar... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MaiM Posted September 18, 2005 Share Posted September 18, 2005 Canon har en skrivare som kan skriva direkt på CD/DVD skivor med ett speciellt ytskikt....iP3000 tror jag den heter (finns säkert fler). Har för mig att Clas Ohlson säljer både skrivare och skivor för inte allt för dyra pengar... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
jonkanon Posted September 18, 2005 Share Posted September 18, 2005 Läste att LG var på gång med en brännare som hade en top brännings funktion för att bränna in grafik. Dock endast svart, inbränt eller inte inbränt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djungelsmurfen Posted September 18, 2005 Share Posted September 18, 2005 skaffa en dvd brännare med LightScribe! de fungerar så att man först bränner innehållet på skivan och därefter vänder man på skivan och bränner en framsida på andra sidan. lightscribe-skivorna kostar ungefär lika mycket som en vanlig cd/dvd-skiva här är ett exempel på hur resultat kan bli: http://www.itnews.sk/buxus_dev/images/LightScribe_velky.jpg har dock inte testat det själv än fast att jag har en lightscribe brännare men ska väl göra de nästa gång jag bränner ut en film jag har gjort 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simonrahnster Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Clas-Olles självhäftande etiketter har orsakat problem för min del. I vissa dvd-spelare har skivan blivit oläsbar då det verkar som etiketten orsakar vibrationer. Så använd dessa med ett vakande öga är mitt råd //Simon 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
salander Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 Kör själv med en Canon ip4000, en superskrivare för ca 1000 spänn, skriver direkt på skivan, kanonresultat! Dock bör man vara försiktig med blöta fingrar. /Kjell http://www.salanderfilm.com 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted September 19, 2005 Share Posted September 19, 2005 [citat=salander]Kör själv med en Canon ip4000, en superskrivare för ca 1000 spänn, skriver direkt på skivan, kanonresultat! Dock bör man vara försiktig med blöta fingrar. /Kjell http://www.salanderfilm.com[/citat] Det där med blöta fingrar gäller det bara direkt efter utskriften eller hela tiden? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredrik Blom Posted September 20, 2005 Share Posted September 20, 2005 För etiketter så gäller ju naturligtvis att de ska sättas dit så noga som det bara går (och det kan fortfarande bli problem - har aldrig hänt mig men ändå; ännu känsligare på DVD-skivor eftersom de roterar lite snabbare). Köpte en Epson R200 (tror jag) som var den billigaste bläckstråleskrivaren med CD/DVD direktutskrift då jag handlade. Funkar grymt bra och resultatet blir väldigt snyggt. Då ytskiktet inte är lika "sugande" som papper så bör skivan torka en stund innan man börjar tafsa på den, eller om man skriver närmare centrum på skivan så ska man också vänta ett dygn innan man använder den (eftersom mekaniken i cd/dvd-spelaren nöter på den delen av skivan). Har själv inte testat att använda fixerings-spray, men det ska visst råda bot på både klåfingrar och utskrift nära centrum... /Rico 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
salander Posted September 21, 2005 Share Posted September 21, 2005 Provade på en 4 mån gammal utskrift, inte vattenfast.. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
plf66 Posted October 2, 2005 Share Posted October 2, 2005 http://www.tapeman.se gör snygga bläcktryck på cd och dvd. De har också en lackeringsmaskin där man får en blank yta på skivan. Trevlig personal också! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts