Buggybulldozer Postad 17 september 2005 Postad 17 september 2005 Regel nr 1: Filmen måste utspelas i endast ett rum. Regel nr 2: Max 5 minuter lång. Det är vad jag hade att gå efter i detta filmprojekt. Går på SAE Institute och pluggar digital film. Genren får väl anses som action. Windowsmedia: http://www.tigonmedia.se/wmvvideos/boggmarket_small.wmv 33 mb Quicktime: http://www.tigonmedia.se/movvideos/boggmarket_small.mov 36 mb 0 Citera
Yadis Postad 17 september 2005 Postad 17 september 2005 Bra saker: snyggt ljus/bild! Bra musik och i några stunder riktigt, riktigt bra scener med proffskänsla. Dåliga: Vad var storyn? Känns som du bara försökte hitta en anledningen till att ha så mycket dödande med som möjligt. Splatter blir bara bra om man engagerar publiken i personerna FÖRST. Man tycker sig se att ni sprutar blod med typ ketchupflaska snett uppifrån eller från sidan, ser inte bra ut i slowmotion för då syns det. Men bara vad jag tycker:) 0 Citera
Buggybulldozer Postad 17 september 2005 Författare Postad 17 september 2005 Splattereffekterna: En smal trädgårdslang (5 m) fylld med sirap, röd och gul karamellfärg, vatten och diskmedel. Detta var kopplat till en 9kg kompressor. Jag försökte hitta en story för allt detta dödande ja, bara för jag ville lära mig effekterna, inget mer. 0 Citera
Clown Postad 17 september 2005 Postad 17 september 2005 Det var snygg ljussättning men jag blev inte särskilt engagerad i filmen. Störde mig på vissa specialeffekter som t ex muzzleflamesen (eller hur de nu stavas :)) och att det inte kom något blod på kniven som tjejen högg med. 0 Citera
Buggybulldozer Postad 17 september 2005 Författare Postad 17 september 2005 [citat=Clown]Det var snygg ljussättning men jag blev inte särskilt engagerad i filmen. Störde mig på vissa specialeffekter som t ex muzzleflamesen (eller hur de nu stavas :)) och att det inte kom något blod på kniven som tjejen högg med.[/citat] muzzelflasharna behöver lite 3d-bearbetning för att bli bra. vad som helst kan hända i en dröm, eller? därför kommer det inget blod på den kniv som hugger någon till döds, den dödar i alla fall. allt absurd i en surealistisk värld... (jag tar åt mig av kritiken, förmedlar bara hur jag kännde och varför filmen är som den är) 0 Citera
Jawo Postad 17 september 2005 Postad 17 september 2005 Uruselt skådespeleri, den enda som inte fullkommligt sög var ju han i kassan. Väldigt snygg film dock. 0 Citera
Clown Postad 17 september 2005 Postad 17 september 2005 [citat=Buggybulldozer][citat=Clown]Det var snygg ljussättning men jag blev inte särskilt engagerad i filmen. Störde mig på vissa specialeffekter som t ex muzzleflamesen (eller hur de nu stavas :)) och att det inte kom något blod på kniven som tjejen högg med.[/citat] muzzelflasharna behöver lite 3d-bearbetning för att bli bra. vad som helst kan hända i en dröm, eller? därför kommer det inget blod på den kniv som hugger någon till döds, den dödar i alla fall. allt absurd i en surealistisk värld... (jag tar åt mig av kritiken, förmedlar bara hur jag kännde och varför filmen är som den är)[/citat] Drömma kan man alltid göra :) 0 Citera
Buggybulldozer Postad 17 september 2005 Författare Postad 17 september 2005 [citat=Jawo]Uruselt skådespeleri, den enda som inte fullkommligt sög var ju han i kassan. Väldigt snygg film dock.[/citat] haha, typ alla som var med ville inte egentligen... därav. 0 Citera
krockis Postad 19 september 2005 Postad 19 september 2005 mkt snygg film men du måste hitta bättre folk som agerar framför kameran. de förstör hela filmen. det jag menar på är att du lägger ner sjukt med tid på ljussätta, redigera, osv. osv. så kan de inte ens låta bli att flina i scener utan dialog....jobba vidare, du är grym på detta men fixa nytt folk. vilken kamera har du använt dig av? färgkorr. med magic bullet? vad hade du för ljus..? ha d...:) 0 Citera
Buggybulldozer Postad 19 september 2005 Författare Postad 19 september 2005 [citat=krockis]mkt snygg film men du måste hitta bättre folk som agerar framför kameran. de förstör hela filmen. det jag menar på är att du lägger ner sjukt med tid på ljussätta, redigera, osv. osv. så kan de inte ens låta bli att flina i scener utan dialog....jobba vidare, du är grym på detta men fixa nytt folk. vilken kamera har du använt dig av? färgkorr. med magic bullet? vad hade du för ljus..? ha d...:)[/citat] Många som sagt samma sak vad gäller skådespelarna. Jag tackar för det possitiva och tar åt mig all kritik. SONY DSR-PD170, DVCAM Färgkorrigeringen är gjord i Final Cut PRO Ljus på plats var en 800W med vanligt frostfilter (huvudljus), en 500W med blåfilter (bakljus) och en vanlig industristrålkastare (bakgrundsljus). 0 Citera
sound_front Postad 20 september 2005 Postad 20 september 2005 Okey, får man sæga rakt ut vad man tycker så ja... En høg me bajs! men klart jag har sætt værre! Men siktar man inte på att gøra bra saker eller? Mvh/ Martin L 0 Citera
dJordahl Postad 20 september 2005 Postad 20 september 2005 Jag vill bryta trenden med att säga att den var clean. Rätt bra jobbat överlag. Speciellt ljuset. Problemet med det här forumet är att folk förväntar sig att Spielberg ska lägga upp ett utkast till sin nya rulle med en budget på en kvarts miljard amerikanska dollar. Om man hänger på sådana här forum så är väl nyckelordet konstruktiv? Ah well. Sparar den här. 0 Citera
Buggybulldozer Postad 20 september 2005 Författare Postad 20 september 2005 [citat=sound_front]Okey, får man sæga rakt ut vad man tycker så ja... En høg me bajs! men klart jag har sætt værre! Men siktar man inte på att gøra bra saker eller? Mvh/ Martin L[/citat] mycket till hjälp det där... 0 Citera
Jawo Postad 20 september 2005 Postad 20 september 2005 [citat=dJordahl]Jag vill bryta trenden med att säga att den var clean. Rätt bra jobbat överlag. Speciellt ljuset. Problemet med det här forumet är att folk förväntar sig att Spielberg ska lägga upp ett utkast till sin nya rulle med en budget på en kvarts miljard amerikanska dollar. Om man hänger på sådana här forum så är väl nyckelordet konstruktiv? Ah well. Sparar den här.[/citat] Så du tycker att skådespelar prestationerna var fullt acceptabla? 0 Citera
Clown Postad 20 september 2005 Postad 20 september 2005 [citat=dJordahl]Jag vill bryta trenden med att säga att den var clean. Rätt bra jobbat överlag. Speciellt ljuset. Problemet med det här forumet är att folk förväntar sig att Spielberg ska lägga upp ett utkast till sin nya rulle med en budget på en kvarts miljard amerikanska dollar. Om man hänger på sådana här forum så är väl nyckelordet konstruktiv? Ah well. Sparar den här.[/citat] Människorna som skriver svar på detta forum skriver (oftast) för att hjälpa och inte för att vara taskiga. Visst kanske inte alla inlägg ger konstruktiv kritik men då får man ju fråga varför de säger som de säger. Ingen kan ju bli bättre om alla bara sitter och ljuger om att allt man gör är bra. 0 Citera
barnholdt Postad 20 september 2005 Postad 20 september 2005 Har inte sett något av dig förut men det känns ändå som att du är på rätt väg med det du gör. Som sagts tidigare, killen i kassan var bra (med undantag av att han hade en mycket konstig vinkel på sin eld riktning med sina vapen) dom andra var ju inte direkt lysande. Snyggt foto, bra ljus och jäkligt bra redigerat tyckte jag i alla fall. 0 Citera
Djungelsmurfen Postad 20 september 2005 Postad 20 september 2005 [citat=dJordahl]Problemet med det här forumet är att folk förväntar sig att Spielberg ska lägga upp ett utkast till sin nya rulle med en budget på en kvarts miljard amerikanska dollar. Om man hänger på sådana här forum så är väl nyckelordet konstruktiv?[/citat] hur kan du börja klaga på forumet och folk som skriver här om en sån sak efter att bara ha varit medlem i lite över ett dygn? x( de här är ett skitbra forum för folk som gör film där man nästan alltid får vettiga svar och kritik på filmer man har gjort!!! 0 Citera
dJordahl Postad 21 september 2005 Postad 21 september 2005 djungel-> Hur många inlägg måste jag göra för att få licens att kritisera användarna? Finns det en exakt siffra eller ligger det bara någonstans runt 20? 100? 0 Citera
Clown Postad 21 september 2005 Postad 21 september 2005 Jag tror inte att han menade att du hade skrivit få inlägg utan att du inte har varit medlem på forumet så länge så du kunnat läsa så många inlägg om andras filmer. Du kanske har surfat jättemycket på just "kolla min film"-delen och läst en massa och självklart har du rätt till en åsikt även fast du inte har skrivit 100 inlägg (eller? ;)) 0 Citera
krockis Postad 21 september 2005 Postad 21 september 2005 Problemet med ett öppet forum för all möjlig film är att olika människor gillar olika sorters genre. Detta i sin tur gör att den konstruktiva kritiken uteblir många gånger. Personligen så försöker jag strunta i att kommentera en film som jag har förutfattade meningar om innan jag har sett den. Men det är klart att som filmskapare så får man skapa en viss distans till sina verk för att kunna ta emot "skit" av andra. Detta gör ju trots allt att man utvecklas. Ibland kan jag tycka att många på forumet satsar för mkt på att få filmen att se "snygg" ut än själva historian. Det går ju alltid att anlita en fotokille/tjej men att skriva/visualisera en tight historia är bra mkt svårare. 0 Citera
Clown Postad 21 september 2005 Postad 21 september 2005 Jag tycker precis som krockis att det är viktigast att satsa på historien (även fast jag personligen är ganska prylkåt och vill att det ska se snyggt ut :)) 0 Citera
Ronnie Postad 21 september 2005 Postad 21 september 2005 Vi kan skippa metadiskussionen nu och hålla oss till ämnet. Och tänk på att kritik (och beröm) utan motivering inte ger så mycket i sådana här trådar. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.