walfridson Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 http://www.kingkongmovie.com/ef239524432ba87f1ca8f70eed4b1fa7/en_large.html Lite för mycket "blockbuster"... Väldigt synd... Inte samma matinékänsla som de äldre... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jodokast Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Har ej kollat trailern. Men miniatyrerna i orginalfilmerna är ju otroligt charmiga antar att det var för mycket begärt att göra Kong på det sättet nu. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted June 28, 2005 Share Posted June 28, 2005 Denna film kommer nog inte ens att likna originalet förutom handlingen då förstås. Men denna verkar också bra, jag säger bara Jack Black :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leviant Posted June 29, 2005 Share Posted June 29, 2005 Ah ja, det verkar inte helt dum.........Gillar det faktum att King Kong inte är ALLTFÖR stor...... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
e93mw Posted June 29, 2005 Share Posted June 29, 2005 [citat=walfridson] Lite för mycket "blockbuster"... Väldigt synd... Inte samma matinékänsla som de äldre...[/citat] Håller med! Hoppas att själva filmen inte ger samma svustiga känsla. Kändes mer som en trailer för en Jerry Bruckenheimer-produktion. Soundtracket var ju "The rock" rakt av! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorse Posted June 29, 2005 Share Posted June 29, 2005 Jag tycker det ser lovande ut. Finns väl egentligen bara ett original och redan på trailern kände jag igen flera scener från originalet från 1932, tex när dinosaurien atackerar King King. Vi får se hur bra det blir. Hoppas bara de inte datoriserar sönder berättelsen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted June 29, 2005 Share Posted June 29, 2005 Så det finns dinosaurier med i orginalet? Fråga min mamma som såg filmen när hon var liten men hon kunde inte komma ihåg några. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted June 29, 2005 Share Posted June 29, 2005 Jodå, det finns :) har filmen i hyllan :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted June 29, 2005 Share Posted June 29, 2005 Trevligt:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted June 29, 2005 Share Posted June 29, 2005 Hehe aa :D 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Min brorsa tyckte inte dinosaurierna var så snyggt gjorda men jag tycker dom verkade rätt coola, dom verkar ha en lite tecknad stil över sig. Nån mer som tyckte dom var fula? Jag är personligen inte ett jätte fan utav CGI och 3D effekter vilket king kong verkar innehålla hyffsat mycket utav men nåt som Peter Jackson har gjort kan jag inte låta bli att vara sugen på att se.:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Det förvånar mig lite att PJ använt sig så mycket av CGI (som det ser ut som att han har)... han blev kanske inspirerad när han spelade in LOTR 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dreeze Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 En stor CGI-apa kan säkert bli ql (apor är tämligen svåra att göra utan CGI, åtminstone om jag ska lita på mina apgener). 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Annars kan man ju ta några år på sig och avla fram en tam gigantisk gorilla... nä då, det får nog bli att göra den i en dator 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Det ska bli mitt projekt från och med nu, börja avla och när jag är 60, 70 sisodär ska jag göra remake på king kong.:) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dawey Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Jag är då inte det minsta imponerad. Nis, den här filmen kommer jag inte betala för att se . . . 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Clown Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 [citat=Usarpe89]Det ska bli mitt projekt från och med nu, börja avla och när jag är 60, 70 sisodär ska jag göra remake på king kong.:)[/citat] Gör så :) Om du lyckas kan jag nog tänka mig att kolla på filmen :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Usarpe89 Posted June 30, 2005 Share Posted June 30, 2005 Man tackar:) Dawey - vadårå? vad är det för fel på den? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts