sw33t Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Kvinna! kortfilm ifrån 2005 action / komedi En man tänker överraska sin flickvän med en romantisk middag då det plötsligt ringer på dörren. http://www.yuri.nu/amatorfilm.se/kvinna.htm Inspelad på en dag. Inget skryt, utan bara mer för att säga att vi kan göra mycket bättre ifrån oss. Men det blev ändå en skön film om jag får säga det själv. Om ni skriver några kommentarer om filmen här, säg gärna till om jag får citera er. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Macho.Man Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Haha fan vad roligt det är med fisk :D Och ja, du får citera mig ;P 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TDA Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Snyggt, speciellt för att vara gjord på en dag. Härliga Jackie Chan vibbar och snyggast koreograferade slagsmål jag sett i amatörfilm gör att man vill se mer. Keep it up! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erreth Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 Rigtigt skön film.. hade kanske vart lite roligare om det hade vart nån dansbandsmusik i bakgrunden när han hackar lök för jag antar att det skulle vara nån kontrast när hans lugna hemmakväll bryter ut i ett slagsmål, riktigt feta scener förövrigt, värsta akrobater till skådespelare ju.. är det en Century 0,3x du använder där emellanåt? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Christopher Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 tight som fan, slagsmålen är faktiskt riktigt välgjorda, favoriten är när kocken rundsparkar sin rival så att han snurrar typ två varv och sedan landar i soffan, mer sånt! Tycker han borde nitat killen med fisken också, den ljudeffekten (fisk mot kind) hade varit ett mästerverk i sig. =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sw33t Posted April 19, 2005 Author Share Posted April 19, 2005 Fisk är alltid kul, och i det här fallet är det en gädda kan jag berätta, en dyr väldigt glänsande gädda som jag snackade till mig hos den lokala fiskhandlaren. Själv filmen hade växt fram i huvudet när jag tänkte om jag kunde ställa upp i voodoofilm-tävlingen som fanns förut. Därav fisken. Men hann inte med deadlinen, men jag var bara tvungen att behålla fisken. Och om ni tittar noga så kan ni nog se att "kocken" håller fisken med en papperbit i handen, fisken var nämligen otroligt hal och flög ur händerna flera gånger, och ibland som synes i eftertexterna följde pappret med hehe. Kontrastet med musiken infinner sig i en väldigt glad låt med kärlekstoner. Något som var rätt svårt att hitta på de få dagar jag hade på mig att göra det för filmfestivals-kopian. Men till slut hittade jag den. Hade jag haft riktigt svensk dansmusik så hade jag nog fått en flykick av killarna :D Och när han snurrar två varv, eller snarare är det tre, är något som kallas för en Butterfly Twist inom wushu/kungfu, och det var ett krav som den killen (Timpas) hade för inspelningen att han skulle få göra. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
erreth Posted April 19, 2005 Share Posted April 19, 2005 och åter till min fråga.. är det en century vidvinkel? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sw33t Posted April 19, 2005 Author Share Posted April 19, 2005 Det är ju inte jag som fotade, så jag vet inte märket men det är ju defintivt en vidvinkel. Återkommer när jag pratat med fotografen. Vidvinkek är förövrigt väldigt coolt enligt mig, man kan bara tyvärr inte ha med för mycket vidvinkel-vinklar uppenbarligen, utan måste vara sparsmakad med det. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BA2 Posted April 21, 2005 Share Posted April 21, 2005 Haha, skitcool film! Inspirerande till tusan, åtminstone för någon som alltid gillat kampsportsfilmer men aldrig gjort någon själv. Ni kan fan fajtas, det märks. Mer av detta! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sw33t Posted April 21, 2005 Author Share Posted April 21, 2005 [citat=BA2]Haha, skitcool film! Inspirerande till tusan, åtminstone för någon som alltid gillat kampsportsfilmer men aldrig gjort någon själv. Ni kan fan fajtas, det märks. Mer av detta![/citat] Haha, tackar :D Ju mer god respons vi får desto större chans är det att det kommer mera och bättre filmer. Kan jag citera det du skrev inna på sidan föresten? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BA2 Posted April 22, 2005 Share Posted April 22, 2005 Jadå, citera på. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sw33t Posted April 25, 2005 Author Share Posted April 25, 2005 http://www.sprocket.se/media.php?id=528 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tomasz1985 Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 Den var rolig att se. Fisken som sparkades upp i luften var höjdpunkten =) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
VCO Posted April 25, 2005 Share Posted April 25, 2005 ja, den blev ju helt underbart bra. kul att man blev creddad lite också ;) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sw33t Posted April 25, 2005 Author Share Posted April 25, 2005 Jo fast du försvann ju där ur kommunikationshålet så det blev bara ett Olle i texterna :D Men VCO hör gärna av dig till mig på tofulistic@gmail.com, skulle gärna höra mer vad du gjort för musik. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Montef Posted April 28, 2005 Share Posted April 28, 2005 Skön film, bra gjort för att vara en dag. Vet inte om det var många som märkte det, men ni borde ha filmat slutet när det var ljus. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sw33t Posted April 28, 2005 Author Share Posted April 28, 2005 Du menar att det blir natt på 4 minuter, det är väl en häftig filmeffekt :D Men det blev så när vi bara hade den dagen på oss att filma. Fast jag tycker det är med effektfult med mörkret på slutet. Jag eftersträvar ändå ingen superseriös film så. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ad4m Posted April 29, 2005 Share Posted April 29, 2005 Blev ruggit imponerad när jag såg eran film, tok bra!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse_laser Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Gillar speciellt stuntet ni gjorde när ni skar löken. Att lyckas med det utan att ögonen rinner iväg är inte dåligt hehe 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
arvid Posted May 3, 2005 Share Posted May 3, 2005 Tja, inte var den filmen så tokig. Kanske lite mycket text både före och efter. Den är ju rätt kort ändå, så det mesta är ju faktiskt text och lite tjafs om hur ni gjorde - Jackie Chan-inspirerat. Lite snabbare klipp här och där skulle nog göra susen. Och inga omotiverade ner- och upptoningar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ingebo Posted May 6, 2005 Share Posted May 6, 2005 Den var grymt skön... en film som får en att gilla amatörfilm ännu mer! Gillar när han gör sitt trick! (Den sjuka snurren!) Synd att det är lite klumpigt klippt straxt efter fast det är klart på en dag så är det ju ett grymt jobb! Keep it up! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts