mac: Vilken dator behöver jag egentligen för att redigera//färgkorrigera/skapa VFX/ på?
-
Similar Content
-
By Jonsson
Hejsan!
Funderar på att köpa NAS med 4 diskar.
Har en Mac Pro (modell papperskorg) & redigerar HDV samt 4k med FCPX 10.
Avlagda SATA diskar i en USB3 vagga används för projekt/lagring, vilket funkar bra.
Men... jag funderar på en bättre & säkrare lagringsmetod.
Är det någon av er som redigerar direkt mot en NAS?
Kan jag få något köptips från er som kör hårt med NAS:ar?
MVH / Micke
-
By mackult
Jag har en Canon A1S som kräver firewirekabel mellan kameran och datorn när jag importerar till FCP X. Jag har beställt en iMac som ju saknar firewireportar och min fråga är: Fungerar en "thunderbolt till firewireadapter" för import från Canon A1s till iMacen. Har någon här på forumet testat om detta fungerar? Jag har sökt på nätet men har inte hittat något entydigt svar.
Jag tackar på förhand.
-
By revilofoto
Hej alla!
Planerar köpa en Mac för videoredigering.
Men vilken ska jag köpa?
Och vilket program Premiere eller Final Cut?
Budgeten ligger på ca 30 000kr inkl. programvara.
Kom gärna med tips.
Stationär eller räcker det med bärbar?
Ska klippa full-HD med 50P, så hur mycket RAM-minne m.m. behövs?
Tacksam för svar!
-
By octagon
Behöver en nu skärm och sneglar lite på Apple 27" men tänkte höra med er som kan vad där annars finns för bra alternativ.
Inte dyrare än Apple 27" men gärna billigare :)
Har ni några bra tips?
-
By gillarfilm
Planerar kanske att köpa en mac pågrund av att jag vill hålla på mycket med filmklippning osv hemma men också för Final cut. Förutom att en Mac har fc, varför säger alla att den är så mycket bättre än en pc när man håller på med mediaproduktion? Vad tycker ni är bäst av mac eller pc om man ska hålla på med film?
Skulle verkligen uppskatta om någon kunde rådge mig vilken av dessa jag ska satsa på.
Tack på förhand
gillarfilm
-
Recommended Posts