octagon Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Behöver en nu skärm och sneglar lite på Apple 27" men tänkte höra med er som kan vad där annars finns för bra alternativ. Inte dyrare än Apple 27" men gärna billigare :) Har ni några bra tips? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adamantis Posted March 15, 2012 Share Posted March 15, 2012 Fujitsu 27'' SL27T-1LED Wide TFT LED Black - Hemelektronik - CDON.COM Billig om inte annat. Jag fick hem min häromdagen. Funkar mycket bra. Ett monster :) 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GutteG Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Tycker att 1920x1080 blir lite för glest på skärmar större än 24". Här är ett par 27 tummare med hög upplösning och lägre pris än Appleskärmen: Bildskrmar - Hitta de bsta priserna, information och omdmen Är lite sugen på Dell Ultrasharp, men det får vänta ett litet tag till. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
barnholdt Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Kanske en Dell UltraSharp U2711? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pehrbau Posted March 16, 2012 Share Posted March 16, 2012 Jag använder ett par 1080x1920 skärmar. De fungerar men jag vill helst har 1200 på höjden. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octagon Posted March 19, 2012 Author Share Posted March 19, 2012 Hur står sig en Dell UltraSharp U2711 mot en Apple 27"? Vill ha något som är bra. Behöver inte vara det billigaste men såklart har jag inte råd med flera hundratusen för en bra referens monitor. 10 tusen är smärtgränsen. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GutteG Posted March 20, 2012 Share Posted March 20, 2012 Kolla omdömena på prisjakt och andra forum. Bäst är såklart om man kan se skärmarna i verkligheten gärna sida vid sida 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Peus Posted March 21, 2012 Share Posted March 21, 2012 Rent generellt tycker jag du borde läsa på lite samt specificera vad det är för krav du har på skärmen. Tex: Skärmen Adamantis tipsade om må vara billig och stor men har en s.k. TN-panel vilket gör att färgernas korrekthet suger, därtill betraktningsvinklar m.m. Detta gör den direkt olämplig för färgkorrigering men helt ok endast för klippning etc (även om jag skulle föredragit högre upplösning). En Apple 27" har däremot en IPS panel samt högre upplösning. Även DELLs skärmar kör med IPS panel och högre upplösning när det gäller deras 27" modeller. Båda dessa fungerar bra men anses ofta som inte allt för pålitliga vid färgkorrigering, då brukar man kliva upp några snäpp till i prisklass. TFT LCD - Wikipedia, the free encyclopedia Tn, va, eller ips: Paneltypen avgr skrmens egenskaper - PC fr Alla Extreme Själv hade jag nog kört på en Dell Ultra Sharp om jag haft begränsad budget, TN-paneler duger inte mycket till dessvärre, iaf inte om man vill ha koll på sitt jobb. Mvh /Pontus w 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GutteG Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 just nu säljer cdon Dell UltraSharp U2711 för 4990:- 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
StenR Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 just nu säljer cdon Dell UltraSharp U2711 för 4990:- Utan moms ja, tror inte alla här kan dra av den... 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
GutteG Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Nejdå, 4990:- inklusive moms: Dell UltraSharp U2711 - CDON.COM (gäller så länge lagret räcker dock som längst till 11/4) Edit: Nu har även komplett sänkt priset till 4990:- http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=744037&cks=ASS&assoc=B99EC1DD-959C-4C0C-9D36-284FB69F5D76 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts