Gå till innehåll

Fritidsfiske med Mankan


deerel

Recommended Posts

Tjena! ja har kollat. Lång film alltså! med den höll mitt intresse uppe, kanske för att jag är fiskeintresserad, men framförallt för att det va skönt att för en gångs skull se en amatörfilm som hade ett seriöst innehåll och framförande. Jag arbetar just nu på gran canaria och de va inte annat än att jag längtade hem en smula när jag kollade på filmen. Om du vill ha lite kritik.. kan jag tycka att lite mer energi skulle lagts på ljudupptagningen. Särskilt i "fiskarboa", i källaren/garaget. Där kunde man kanske hängt upp lite filtar på väggarna för att dämpa rumsklangen lite, eller kanske valt någon annan inspelningsplats..

 

Annars., en underhållande, informativ och allmänt trevlig liten film!

Länk till kommentar
Share on other sites

Bra film :) Kul ämne också, fiskar en hel del men har aldrig testat på pimpelfiske. Det jag har att invända på är att "programledaren" förklarade för lite vad han gjorde, speciellt när han filéade fisken.

 

Sen tycker jag nästan att han borde visat gott exempel och kastat tillbaka tusenbröderna ;) Eller de kanske skulle användas som bete?

Länk till kommentar
Share on other sites

När jag såg denna gripand film ville jag direkt ut och pimpla. Tyvärr går det inte här på Öland där jag bor. Men någon gång måste jag pimpla.

 

När ungefär 14 min och 30 sekunder gått av filmen kan ni se ett bra exempel på auto exponering. Skulle det vara bättre med manuell exponering i det fallet, vad tror ni?

 

Rolig grej! :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...