PabloFernandez Postad 10 juli 2013 Postad 10 juli 2013 Tänkte ha lite premier här på voodoo innan vi gör kortfilmen public på youtube. Började som en regiövning som vi bestämde oss för att filma. Vi snackade om det en fredag och fredagen efter rullade vi igång kameran. Hade riktigt kul. skådisarna var riktigt bra och teamet självklart också. vi var bara 3 pers bakom kameran. DP Marcus Tinnerholm, Javier Villar på ljud och jag på regi såklart. Vi sköt på Black Magic Cinema kameran i RAW (2.5K). Gradade på DaVinci Resolve. Hoppas ni gillar. Please kolla i ORIGINAL upplösning. mycket bättre än 1080P 0 Citera
Max_H Postad 10 juli 2013 Postad 10 juli 2013 Väldigt hög produktionskvalitet - bra ljus/ljud/etc - inget att anmärka på alls egentligen. Snyggt helt enkelt. Skådisarna var också bra tycker jag, även om det är svårt att leverera på engelska... Sen var det ju det där med the f-word...det blev så mycket att det man satt och räknade... Btw: Är det bara jag som har problem med YouTubes preload-funktion? Den slutar ofta ladda nuförtiden, känns som att det pågått nån månad kanske... Nice work! 0 Citera
PabloFernandez Postad 10 juli 2013 Författare Postad 10 juli 2013 Väldigt hög produktionskvalitet - bra ljus/ljud/etc - inget att anmärka på alls egentligen. Snyggt helt enkelt. Skådisarna var också bra tycker jag, även om det är svårt att leverera på engelska... Sen var det ju det där med the f-word...det blev så mycket att det man satt och räknade... Btw: Är det bara jag som har problem med YouTubes preload-funktion? Den slutar ofta ladda nuförtiden, känns som att det pågått nån månad kanske... Nice work! Ja. det är lite struligt med youtube. framförallt i dom höga upplösningarna. Ja. F-word blev lite väl överanvänt. Ena skådisen är amerikan och den andra pratar flytande engelska men jag håller med om att det känns lite Svengelsk lite här o där. kanske lite charmigt... försöker jag intala mig... HAHAHA Tack för kritiken :) 0 Citera
stängerniredan Postad 11 juli 2013 Postad 11 juli 2013 Ser riktigt fint ut! Vad ljussatte ni med? 0 Citera
PabloFernandez Postad 11 juli 2013 Författare Postad 11 juli 2013 Ser riktigt fint ut! Vad ljussatte ni med? Tack. Vi ljussatte med några LED paneler. Tror vi hade 6st små och 2 lite större. det var allt. 0 Citera
PabloFernandez Postad 12 juli 2013 Författare Postad 12 juli 2013 Nicely done! Du får nästan skriva "shot with BMC" i rubriken, den kameran behöver lite bättre reklam... :P Tack. jag har verkligen tänkt på det men skådisar osv skiter i vilken kamera det är skjutet med så jag har inte vågat ha det men det skulle säkert få filmen att få massa extra views. just nu är den ändå Olistad på youtube vilket innebär att man inte kan hitta den om man inte har länken men jag kanske lägger till det om skådisarna inte har nått emot det. EDIT: lägger in det och kollar om nån reagerar. skiter dom i det så låter jag det vara kvar ett tag :) 0 Citera
MrOddwick Postad 16 juli 2013 Postad 16 juli 2013 Helvete vad youtube har gått ner sig. Går inte att en minut innan videon säckar ihop... 0 Citera
Bigmackorgen Postad 17 juli 2013 Postad 17 juli 2013 Hmm. Njaa. Även om det är Black Magic så får man fortfarande den där horribla "DSLR-känslan". Det är inte alls bra. Det ser fortfarande fake ut; framförallt de extrema närbilderna - Man ser direkt att det är digitalt. Jag blir INTE imponerad av denna försök till filmlook överhuvudtaget, även om ni har gjort det bästa av materialet. Sedan får det vara hur hög upplösning det vill - Det handlar så mycket om känsla. Och även i Black Magic's fall ser det fake ut. Tyvärr... Men produktionen är självfallet stabil i övrigt och känns stundtals väldigt proffsig. Ljudet är kristallklart, även om skådespelarinsatsen och den halvsjaskiga engelskan (Jag borde själv inte ens få säga något...) gör att produktionen får godkänt av mig. Bra jobbat med "The Bag". 0 Citera
StenR Postad 17 juli 2013 Postad 17 juli 2013 Hmm. Njaa. Även om det är Black Magic så får man fortfarande den där horribla "DSLR-känslan". Det är inte alls bra. Det ser fortfarande fake ut; framförallt de extrema närbilderna - Man ser direkt att det är digitalt. Jag blir INTE imponerad av denna försök till filmlook överhuvudtaget, även om ni har gjort det bästa av materialet. Sedan får det vara hur hög upplösning det vill - Det handlar så mycket om känsla. Och även i Black Magic's fall ser det fake ut. Samma "problem" som RED har alltså? Pablo, har du lekt något med FilmConvert för att se hur det ser ut då? 0 Citera
PabloFernandez Postad 17 juli 2013 Författare Postad 17 juli 2013 Samma "problem" som RED har alltså? Pablo, har du lekt något med FilmConvert för att se hur det ser ut då? Film Convert?? vad är det?? Har ni strul att spela upp i alla upplösningar? 0 Citera
StenR Postad 17 juli 2013 Postad 17 juli 2013 Film Convert?? vad är det?? FilmConvert - Film Stock and Grain Emulation Software 0 Citera
PabloFernandez Postad 17 juli 2013 Författare Postad 17 juli 2013 Nej. Jag gradade i DaVinci men ska absolut checka in FilmConvert i framtiden. Jag brukar hålla mig borta från "1 klick lösningar" :) 0 Citera
Bigmackorgen Postad 17 juli 2013 Postad 17 juli 2013 Samma "problem" som RED har alltså? Pablo, har du lekt något med FilmConvert för att se hur det ser ut då? Problem vet jag inte. Men kort sagt: Jag är inget fan av RED heller. 0 Citera
hasses Postad 8 augusti 2013 Postad 8 augusti 2013 Älskar verkligen början med alla macro snuttar! Man får verkligen en bild som spelar på fördommar med pistolen som plötsligt kommer i fokus samt tatueringen direkt efter. Inte för att jag säger att tatuerade är kriminella men det spelar verkligen på den lilla fördomen som sitter i bakhuvudet. Den var dock lite för långsam för MIN smak för att hålla mitt fokus, annars gillade jag skådespelarna. För övrigt tycker jag att det är bättre att det blev den digitala tonen på filmen. Det passade i just den miljön :) 0 Citera
GubbenGrus Postad 9 augusti 2013 Postad 9 augusti 2013 The fuck count is through the roof.... 0 Citera
FelixWallsten Postad 10 augusti 2013 Postad 10 augusti 2013 Det ser bra ut! Det gör det verkligen! Men jag antar att du vill ha lite kritik också? Manuset hade en ton rakt igenom som jag gillade skapt dock så var det lite brist i replikerna men tonen och känslan gick igenom. Jag kände att den skakiga looken du var ute efter var lite för distraherande, det var de små skakningarna som distraherar men de kan leverera en speciell känsla men jag kände att det blev lite för mycket och försök undvika roterande rörelser i skaken. Själva "cinemalooken" tyckte jag att du fick till, la du till grain i efterhand eller kom det direkt från kameran? ljudet på skådespelarna var lite för nedtonat tyckte jag, känslan att de var i ett litet rum gick inte igenom. Sen är det bara en liten sista grej, det är mer en fråga än kritik. I början i förtexten så var det ganska surrealistisk musik till, hade du tänkt att leverera den känslan då? skulle vart väldigt snyggt om det var helt utan skak just då och mer slides och stativ/tilt/panoreringar Nu bort från kritik. Väldigt bra arbete, gillade verkligen ljussättning och färgkorrigering. Miljön var också klockren! Såg att du hade visat att du kunde hämta tillbaka info i glaset men det var skitsnyggt att du lämnade det som det var i filmen, visar att de är ensamma och det bygger verkligen på känslan. Bra manus som jag skrev ovan och väldigt bra kompositioner, allt såg genomtänkt ut. Att de kollade från höger till vänster och tvärtom, många missar det men du gjorde det bra! Ser fram emot mer! 0 Citera
PabloFernandez Postad 10 augusti 2013 Författare Postad 10 augusti 2013 Stor tack för alla kommentarer. Fått mycket positivt feedback från alla. Inte illa för en liten kortfilm som kostade NOLL kronor. Nu gör jag långfilm på samma sätt. Alla som är med bidrar med sin tid men tar inte betalt. Vi kör Black Magic Kameran även där. Filmar i September. Stay tuned :-) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.