Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag är på, har endast 40min med buss till Göteborg, "är" skådespelare. Bara varit med i någon hobby film och är klassas därför som amatör, men skulle vara sjukt kul att få en liten roll. Spelar även fotboll, då du skrev om det i tråden. Dock är jag bara 17år, men kan spela 16-19år ungefär. Hör av dig.

• 3 veckor senare...
Postad

Hej! Jag kommer tillbaka till Gbg inom en månad. Har varit utomlands ett tag och funderar på att hålla på med audiovisuella medier här igen. Har jobbat som fotograf (och B-fotograf), DIT, också lite regi, främst med reklam och dokumentärer. Av egen utrustning har Canon Mark ii 5D, vilket är 1080p med en full-frame sensor, med 24-70 glugg samt ett gäng gamla manuella linser, Manfrotto sticks, Zoom H4N, 2 st. Rode NTG-1 med vindskydd, 4 st. AKG C417L mikrofoner med trådlösa sändare och mottagare samt några stycker vanliga kondensatormikrofoner, 3 st. Britek lampor med softboxar, några rullar av CTO and CTB. Och lite annat. I övrigt tycker jag att det finns någorlunda bra känska av komposition, rum och form i det jag gör. Svårt att bedömma själv, naturligtvis Skriv om någonting låter intressant.

Postad

Är bra på lite allt möjligt men skarpast på ljud, så jag skulle kunna tänka mig att vara delaktig som ljudläggare, tramp, mixare eller vad som krävs. Studerar ljust nu ljudteknik på högskola och har haft ett brinnande intresse för det sedan många år tillbaka. Har ljudsatt några kortfilmer jag och andra kamrater har gjort.

Innehar även en glidecam.

Kan som sagt även försöka vara delaktig på fler områden vid eventuell medverkan då jag tycker det är enormt kul att skapa film.

• 3 veckor senare...
Postad

Tjena!

Det låter jättekul! Jag har spelat in en del kortare produktioner och är rätt kunnig inom både ljud och bild (mestadels DSLR-video förvisso). Har även gjort en del enklare grafiska animationer. Känner mig hemma inom de flesta områden vad gäller media!

Är tillbaka i trakterna kring Gbg till sommarn! Så hör av er om det blir nåt!

Postad

Hejsan alla.

Jag ber om ursäkt för att jag inte har svarat på länge, men mycket har vart på gång.

Det är nämligen så att jag fått en ''internship'' dvs praktik för SMI Entertainment, vilket ligger i Los Angeles.

Jag kommer att åka dit någon gång under Jan och är borta under 9 veckor. Kommer jobba för honom här och hans företag/studio: http://stevenmilous.com

Det betyder att projekten här iallafall kommer att skjutas fram. Det betyder inte att jag inte vill genomföra projektet, bara att det kommer att dröja längre.

Dock uppskattar jag alla som visat intresse och att ni även kommer göra det sedan.

För övrigt är Göteborgsfolken som redan skrivit upp sig här välkomna att använda denna tråden ifall ni vill sätta ihop ett team.

Så tack för mig så länge iallafall.

Postad

Ne det är så att mannen som äger stället har vi i första året haft som gästlärare under en kurs. Skolan hyrde helt enkelt in honom under en termin och vi fick ett projekt att göra som han ledde.

Tyckte att det var väldigt bra och han var väldigt duktig och hade bra saker att komma med. Så nu när skolan börjar ta slut så var det så enkelt att jag bara frågade.

Han sa att han faktiskt hade en plats för en praktikant, men han ville först se och bedöma uppgifter och grejer jag gjort under skoltiden.

Jag lämnade in lite grejer jag jobbat med under årens gång och han var nöjd med mitt arbete.

Men en sak som är viktigt att ta upp var inte att jag fick praktiken för att jag hade lämnat in så grymma filmklipp och målningar att han var helt tagen, utan att han kunde se att jag utvecklats från första till tredje året och att jag främst hade viljan att sätta 110%. Han sa att han kunde se potential i mig och jag vet att han inte skulle lägga ner tid och säkert pengar på mig om han inte verkligen trodde på det.

Postad
Vad kul!

Då får jag önska dig lycka till. Du lär ju knyta till dig en och annan kontakt om inte annat.

Tackar tackar. Jo det lär det ju säkert bli.

Och med det här så hoppas jag att det kan ge folk här lite inspiration att bara fortsätta kämpa för sina drömmar.

Nu är jag ju långt ifrån ''lyckad'' men kan lova att jag aldrig trott detta för 3 månader sedan utan var svettig hur jag skulle fortsätta när skolan snart tar slut.

Så bara att kämpa på folk :D

Postad

Hade tänkt starta en tråd egentligen, men ja e också sugen! Man behöver inte ens vara många, men ja vill verkligen komma igång med något. Jag hoppas detta leder till nåt snart.

• 2 veckor senare...
  • 3 månader senare...
Postad

Tjena allihopa,

Har ett projekt om alla är sugna på något. En sjuk trailer om Jane Eyre, fullspäckad med action som vi kan göra till sensommaren. Det vi behöver är:

Ljudkille

Kameraman

Kostym

Specialeffekter

Musikeditor

Redigerare, helst FCPX och MOTION 5

7 skådespelare varav 3 manliga och 4 kvinnliga. 3 unga kvinnor i 25 års åldern, 2 män i 27-30 års åldern, 1 man i 40-50 års åldern och en asiatisk kvinna i 40-50 år

Utrustning jag har för närvarande är:

Canon XA10, Manfrotto tripod, Merlin Steadicam, Rode NTG-2, GreenScreen, ganska mycket vapen och lite smågrejer när det gäller kläder.

Så de som är på är varmt välkomna

• 2 veckor senare...
Postad

sandrower: Jag bidrar gärna på ljudfronten :-)

Har inte arbetat med filminspelning tidigare, men gjort en del sound replacing/foleyarbete och har stort intresse för filmljud.

Sköter gärna bom/mixning eller vad som helst.

Kommer ha tillgång till en Zoom h4n fr.o.m. sommaren.

Bjuder på ett skolprojekt jag gjorde för ett tag sedan:

Postad

tja är jag i göteborg vid den tiden så kan jag hjälpa till, jag jobbar som Passare och Steadycam operatör mestadels långfilm men gjort mycket reklam, fotar en del och har ev tillgång till Red, har mycket egen utrustning

men somsagt beror lite på om jag är ledig den perioden inspelningen läggs mm

Postad

Förproduktion av pilotfilm

Har ett projekt under uppstart, i tidig pre-production och tar gärna intresseanmälan om man känner sig manad att eventuellt delta i produktionen. Söker då folk till alla möjliga positioner, från inspelningsass till producent och allt därimellan -- Gärna i Göteborgsregionen men är man driven i det man gör så är det klart att SJ's dyra och dåliga trafik inte ska stå i vägen för något.

Projektet, väldigt stilren Svensk sci-fi (Karaktärsdriven snarare än effektsdriven), kan ses som en nytappning på zombiegenren som vi ser den. Syftet är att skapa en pilotfilm för eventuell långfilm eller TV-serie. Just nu befinner vi oss i tidig förproduktionsfas, det är manusnedbrytning och lite lätt location scouting som gäller tillsammans med intressekoll -- Därmed är eventuella intresseanmälningar självklart ej bindande, men är man uppskriven så sitter man närmare de "fasta" positionerna när vi väl kommer till det skedet.

För mer info är det bara att maila

tobias@indigonative.com

Övrigt kontaktnäts-hallå'ande är också välkommet! :bire

• 2 veckor senare...
Postad

@affe-affe

Tjena, sorry att det har tagit tid att svara, man tycker ju att voodoofilm borde ge en notifikation när det blir ett inlägg på en tråd man har skrivit.

Det skulle vara grymt om du var med på ljudet i denna produktion, jag har införskaffat en ZOOM H4n, så det du har att jobba med är Röde NTG-2, ZOOM H4n, Röde mikbom (3 meter) och ett par helisolerande hörlurar.

Har även ett projekt jag tänkte köra med i sommar som skall vara som en fejk reklamfilm till djungelvrål i sommar under arbetsnamnet "bulten och vesslan"

Om du är sugen så skulle det vara kul att dra igång projekten.

Jag antar att du bor i Göteborg?

Postad
@affe-affe

Tjena, sorry att det har tagit tid att svara, man tycker ju att voodoofilm borde ge en notifikation när det blir ett inlägg på en tråd man har skrivit.

Ämnesverktyg -> Prenumerera på det här ämnet...

alternativt

Inställningar -> Generella inställningar -> Standardalternativ för ämnesprenumeration

Postad

@mirage

Det skulle vara roligt om du vill vara kameraman till projektet, har en Canon XA10, Merlin SteadiCam och ett Manfrotto stativ. Tänkte att projektet skulle dra igång i aug/sep någongång när man får det lite mer höstiga vädret. Har även ett projekt jag tänkte dra igång med i sommar som skall vara en fejkreklam till Djjungelvrål under arbetsnamnet "Bulten och Vesslan"

Om du är sugen och är i Göteborg i sommar så är du välkommen.

Postad
Ämnesverktyg -> Prenumerera på det här ämnet...

alternativt

Inställningar -> Generella inställningar -> Standardalternativ för ämnesprenumeration

Jaha ok :) Najs!

Postad
Hey sandrower. Har du skådisar? hur har det gått med allt? Är mycket intresserad av produktionen. :)

mvh

Vidar

Tjena,

Allting ligger ju än så länge på ritbordet, har inte fått ihop allt än men det är på G, var det något du funderade på? Jag är ju i behov av skådisar men de hittar man ju along the way ändå så det borde ju lösa sig.

Känner du att du vill vara delaktig i något?

/Alexander

Postad
Bor inte i Göteborg, men bidrar gärna med manus till ett sådant här projekt om det är något som behövs.

Tjena,

Om du vill skriva manus så skulle det vara helt ok för mig då jag inte är mycket av en skribent själv, det kommer ju som sagt vara som en trailer för Jane Eyre då hon går bärsärk. Nu vet inte jag om du har sett orginalet men denna kommer väl bli som Steven Seagal hade gjort den :)

Hur lägger vi upp detta? Skall jag i stora drag berätta för dig vad som händer och så skriver du ner allt till ett manus eller??

/Alexander

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...