Gå till innehåll

Parasomnia - kortfilm


andersvideon

Recommended Posts

Rent tekniskt sätt var den ju helt text-book, så bra jobbat där. Annars kändes det Lite platt.

I don't really know if this is art or just weird, but maybe you can decide;)
. Om inte du tror att det är konst så är det inte det- Det är väl där det faller.

Bra gjort rent tekniskt sätt däremot som sagt :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Tackar för kommentaren! Vad jag skriver på min blogg skall man inte ta för seriöst, jag driver bara lite med mig själv;)

Fast hela filmen kändes som ett tråkigt replikat av någons uppfattning av en konstfilm. Allting ser ju bra ut, så jag tvivlar inte på dina kunskaper som filmskapare, men just det här ser jag tyvärr inte som konst. Fast sen o andra sidan är konst helt och hållet subjektivt, så tycker du det här är konst så är det väl konst för dig :) Inte för att jag är helt ointresserad :D Du får gärna berätta mer om tankarna bakom, budskapet och vad du försöker förmedla, så jag kan försöka förstå det bättre.

Länk till kommentar
Share on other sites

Filmen handlar om en man som upplever en night terror. Han hallucinerar/drömmer när han är i läget mellan sömn och vaken. Definitionen i slutet förklarar detta fenomen. Idén fick jag från personliga upplevelser.

 

NIGHT TERROR - PAVOR NOCTURNUS

A disorder of sleep characterized by a dream of terrifying dimensions far worse than a typical nightmare; they occur during NREM sleep.

 

Att diskutera vad som är konst eller icke konst skulle man kunna diskutera en livstid och inte komma fram till ett svar. Vissa säger att film är konst, och eftersom detta är en film borde det ju vara konst. Och vissa säger att det är konst först när det blir "mera djupt", men var skall man dra gränsen? Och som du sa, konst är också subjektivt.

 

Man får tycka att detta är konst eller inte konst, har inte egentligen så stor skillnad. Vill inte sätta in filmer i genrer eftersom det ofta då förväntas något ur filmen som kanske då inte finns där. Detta är i varje fall vad jag gjort, sedan får man tolka och tycka vad som helst;)

 

Orsaken varför jag skrev "art film" var eftersom man skulle göra en konstfilm under masterclassen. Kanske det blev en konstfilm eller sedan inte. Vad jag ville var att förmedla en känsla av mina personliga upplevelser. Om jag lyckades är sedan en annan sak.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vill inte sätta in filmer i genrer eftersom det ofta då förväntas något ur filmen som kanske då inte finns där.

Orsaken varför jag skrev "art film" var eftersom man skulle göra en konstfilm under masterclassen. Kanske det blev en konstfilm eller sedan inte. Vad jag ville var att förmedla en känsla av mina personliga upplevelser. Om jag lyckades är sedan en annan sak.

Det är precis det jag försöker säga :D Tycker det är dåligt att man ger som uppgift just att "göra en konstfilm", för det går inte att definera.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...