Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

600D får en vridbar skärm och en del effekter som fisheye och tiltshift från 60D, auto picture-style, digitalzoom i videoläget (verkar bättre än det låter), Speedlight-sändare. Videosnapshot tar 2s,4s,8s klipp och sätter ihop tillsammans med ljudfil som laddats till kameran dessutom manuella ljudinställningar. Verkar i övrigt vara ganska lik 550D.

1100D får 720p-video och funktioner för att bläddra bilder med TVns fjärrkontroll när den ansluts via HDMI. En enkel instegsmodell.

Båda släpps med en uppdaterad version av kit-objektivet, EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II.

$800 för huset och $900 med kit-objektivet för 600D

$600 för 1100D med kit-objektiv.

Gizmodos artikel

dpreview.com T3i/600D

dpreview.com T3/1100D

Postad

Jag fick hem min Canon 550D idag. Hade precis packat upp den och var jätteglad. 5 min senare får jag läsa detta! Ska man skratta eller gråta? =)

Det här är inte första gången det händer heller. Precis efter jag köpt Canon HV40 kom Canon 550d. Inser att jag ligger i osynk med realeserna!

Postad
Jag fick hem min Canon 550D idag. Hade precis packat upp den och var jätteglad. 5 min senare får jag läsa detta! Ska man skratta eller gråta? =)

Det här är inte första gången det händer heller. Precis efter jag köpt Canon HV40 kom Canon 550d. Inser att jag ligger i osynk med realeserna!

Det är klokt att följa med på canonrumors och andra sajter...

Om du inte har använt din 550D så kan du säkert returnera den. Å andra sidan så vet ingen om 660D går att hacka på samma sätt som 550D...

/Sten

Postad

Nä nu kör jag på 550d. Den har ju trots allt sjunkit ganska mycket i pris, så fick två objektiv för knappt 8000 kr. Men lite sved det ändå =). Sant med hackningen också, de kanske gjort nått för att försvåra det.

Postad

Förutom vinklingsbar skärm och digitalzoomen så verkar det inte vara så mycket som är bättre än 550D med magiclantern installerat så du har nog inte gjort något dåligt köp.

Edit: För stillbildsfotografi är blixtstyrningen trevligt att ha också.

Postad

600D är ju en 60D mixad med en 550D. Nackdelen med den är att den har fortfarande samma jävla bildprocessor sen två år tillbaka. Moore's law någon!? Fördelen med den är väl att man slipper betala 10k för en 60D, vilket gör att 60D känns ju lite magplacerad bland kamerorna.

Sedan angående bildkvalitén. Antagligen inte mycket bättre än 550D.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...