Gå till innehåll

Tale of a Lonely Soul - Kortfilm


OneManMovieMachine

Recommended Posts

Tale of a Lonely Soul är en 6 minuter lång film som handlar om en ensam och annorlunda kille som letar efter kärlek. Den är filmad med en Nikon D7000 med två olika linser. Det var första gången jag använde en sådan kamera och jag tycker resultatet blev riktigt bra. Den är redigerad i Adobe Premiere Pro och effekterna är gjorda i Adobe After Effects. Hoppas ni tycker om den. Jag tar gärna emot kritik.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Riktigt härligt berättande med enkla och riktigt snygga bilder. Lite skak inledningsvis (någon närmare bild på bron), men inget onödigt störande. 0:20 så förflyttar sig hans ögon i sidled, detta tyckte jag inte riktigt såg ut som det var meningen. Men det kanske det var. I början är "kärlekskorgmannen" också ganska stel och opersonlig vilket jag gillar. Sen när han står otåligt och väntar runt 1:30 så tycker jag att hans kroppsspråk känns mer personligt och så. Jag skulle gilla om det var mer konsekvent och att man fortsatte med det lite stelare och nästan robotiska som fanns i början eftersom det mer kan spegla hur han har något sorts utanförskap.

 

Men det är givetvis bara mina åsikter. Jag tycker att du har gjort en riktigt underhållande liten berättelse!

Länk till kommentar
Share on other sites

Väldigt fin film! Kunde kanske varit en aning kortare. Tänkte bara på några scener som kunde vara nån sekund kortare och så men annars var den väldigt välgjord. Även om man skippar några delar så vill man se hur det går för killen.

Hur har du gjort ansiktet? Var det bara enkel ritning och tracking i AE?

Bra val att använda korg som huvud då det fanns bra punkter att tracka.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...