Gå till innehåll

Tiden rinner ut - söker prao/APU inom filmbranschen


Winghen

Recommended Posts

Hej. Jag är en 17 årig grabb som går andra året på gymnasiet på John Bauer, mediaprogrammet. Nu är det så att vi ska ut på en 4 veckors lång praktik i slutet av januari och jag har ännu ingen praktik fixad. Jag verkligen älskar film, och det är allt jag vill syssla med! Utan filmen så slutar jag leva... Det jag vill ha hjälp med är om ni här på forumet kanske har några kontakter, erfarenheter, tips eller liknande till mig om hur jag ska gå till väga för att hitta en praktikplats inom filmbranschen i uppsalaområdet och milen utanför. Kanske har någon av er praoat på ett ställe inom film som ni vill dela med er av till mig :) Snälla hjälp mig på något sätt! Tacksam för snabba svar :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu har jag i alla fall mailat svensk filmindustri i stockholm. Jag har dock inte en aning om dom överhuvudtaget tar emot praktikanter, men jag får hålla tummarna, fast jag får väl inte hoppas på allt för mycket så att jag blir besviken :) men det är ju värt ett försök!

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag fick för ett tag sedan rådet att gå in på filminstitutets "Film i produktion" sida och leta efter produktioner där. Problemet är att man har svårt att veta i vilket stadium som produktionen ligger i, men man kanske kan försöka iallafall. Man ser ju prodbolaget som står bakom dem så man kan kanske googla fram något utifrån det.

 

http://www.sfi.se/svensk-filmdatabas/Film-i-produktion/

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 2 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...