Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej. Jag är en 17 årig grabb som går andra året på gymnasiet på John Bauer, mediaprogrammet. Nu är det så att vi ska ut på en 4 veckors lång praktik i slutet av januari och jag har ännu ingen praktik fixad. Jag verkligen älskar film, och det är allt jag vill syssla med! Utan filmen så slutar jag leva... Det jag vill ha hjälp med är om ni här på forumet kanske har några kontakter, erfarenheter, tips eller liknande till mig om hur jag ska gå till väga för att hitta en praktikplats inom filmbranschen i uppsalaområdet och milen utanför. Kanske har någon av er praoat på ett ställe inom film som ni vill dela med er av till mig :) Snälla hjälp mig på något sätt! Tacksam för snabba svar :)

Posted

Nu har jag i alla fall mailat svensk filmindustri i stockholm. Jag har dock inte en aning om dom överhuvudtaget tar emot praktikanter, men jag får hålla tummarna, fast jag får väl inte hoppas på allt för mycket så att jag blir besviken :) men det är ju värt ett försök!

• 2 weeks later...
Posted

Om det verkligen är brådis skulle jag snarare säga att du borde ringa! Ring svensk filmindustri, memfis, tv4 osv :) då får man ett definitivt svar istället för att behöva sitta och vänta.

Posted
Orkar du pendla till Västerås kan du få praktik hos oss.

/www.shoomedia.se

Oj, det låter intressant! Vad kan man som praktikant få möjlighet till att göra hos er?

Posted

kolla upp alla produktionsbolag som finns i din närhet, och sedan bara mejla och fråga. finns ofta många fler bolag än vad man tror. praktik brukar inte vara så svårt att få, enligt min erfarenhet :)