Gå till innehåll

Visuella effekter, allt från rymdskepp till exploderande bilar


moviepro

Recommended Posts

http://www.youtube.com/user/movieproDOTse?feature=mhum

 

Vår youtubekanal som vi skapat relativt nyligen. Vi har just nu bara lagt upp lite små projekt som vi gjort i 3ds max och after effects. Nu har vi köpt Canon 550d så därför kommer det bli mycket mer filmer. Vi ska även göra en lite kortare film under höstlovet, som för oss är nästa vecka.

 

Om ni tycker om vårt arbete och vill se mer utav de så får ni gärna prenumerera. Ifall ni har åsikter om något som är bra eller dåligt så får ni även säga de, men i sådana fall så vill vi ha seriös kritik. Vi håller också på att skapa en hemsida http://www.moviepro.se där man kommer kunna se alla nya trailers, tutorials, forum, filmtips och mycket mer :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag orkade titta på de översta tre:

  • "3d Ocean"
    Ptja... såg ut som en dataspelstillverkarlogo anno 1997 eller så. Svårt att kritisera utan att veta vad det var ni ville uppnå.
  • "Starship flyby"
    Inte mycket rätt här: dålig färgmatchning mellan X-vingarna och bakgrunden. Dålig perspektivmatching mot bakgrunden. Stel animation - skeppen ser ut som om de går på räls istället för att se ut som om de flyger.
    För övrigt: om ni inte är helt hundra på ett språk, använd stavningskontroll.
  • "Matte painting and car explosion"
    Ganska mycket samma problem här. Hade ljuset och perspektivet matchat mot bakgrunden så hade kanske matten blivit mindre uppenbar, men...

Länk till kommentar
Share on other sites

Håller med kommentarerna ovan, allt känns väldigt tutorialized.

Jag förstår ändå att nuförtiden får man allt serverat, och det finns tutorials för det mesta så det är lätt att man skippar grunderna. Men det syns också, för alla som går efter tutorials högt över sin egentliga nivå fastnar på samma ställe. I din 3d ser jag att du inte är mer en än nybörjare - det finns inget speciellt avancerat där, vilket leder mig till att anta att du inte gjort modellen själv heller. Mitt tips är att börja från grunden - Hitta en Introduktionsguide till 3ds Max och LÄS den, sen jobbar du dig uppåt, utan att skippa steg- Det är då man faktiskt blir bra.

 

Din compositing var inte speciellt avancerad, men greenscreen-delen med bryggan blev jag faktiskt glatt överaskad då jag trodde att ni faktiskt haft en person på en brygga, och sen bara byggt set extension utöver. Där ser jag ju att du haft lite mer 'kött på benen' om man kan säga så. Och det är också viktigt, att inte ta sig vatten över huvudet utan att hålla sig till det man kan. Är man ingen höjdare på att animera bilar, så kan man alltid filma en bilmodell i miniatyr framför greenscreen och arbeta det gamla klassiska sättet - Man blir överaskad över hur pass bra äldre knep faktiskt kan fungera. VCP - Big Dreams

 

Saker som du lärt dig av tutorials imponerar kanske på kompisarna, men det kommer du inte långt med när det väl gäller. Så det är mitt tips - Börja från grunden och arbeta dig uppåt :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Litet tillägg eller vad man ska kalla det på Megas post. Kan rekomendera 3ds max bible varmt och om du vill ha video är lynda.com's träning för max 6 där de går igenom grunderna (de kan ha gjort en nyare fanns dock ingen då jag kollade och använde själv max9)

 

Altt känns som ovanstående sagt väldigt video copilot och ganska nybörjar aktigt. Det värsta var ju att bilen inte hade någon skugga..

 

Fortsätt jobba och ta det som sagt från grunderna!

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...