Gå till innehåll

Arbetsflöde med tunga effekter?


Jensamannen

Recommended Posts

Tänkte bara lyssna hur ni jobbar när ni lägger på tyngre effekter. Har skaffat "Flickerfree" då vi i jobbet filmar mycket i ledbelysta miljöer som är svåra att få bukt med på plats. Flickerfree-pluggen är dock så pass tung att det rekommenderas att man lägger på den på dom obearbetade klippen för att det inte skall bli för tungjobbat. Hur jobbar ni sen. Exporterar nu ut dom och sparar ner för att sen plocka in i det tänkta projektet eller "nestar" ni dom i det befintliga projektet för att sen lägga på färgkorrigering och annat. Jag sitter på en Mac Book Pro 2019 i Premiere Pro.

Jens

Länk till kommentar
Share on other sites

Jo. Det låter klokt det du säger och när det gäller flicker så har vi försökt och tänkte gå på djupet en gång till och se hur man kan lösa problemet på plats. Men det ser ut som vi kommer gå bet där. Jobbar som fotograf på en museemyndighet och i utställningarna är det ju uteslutande led-belysning och där är många gånger som vi skall filma där så vi kommer behöva borttas med flicker i postproduktionen och behöver en lösning vi jämt kan ta till när vi inte löser det på plats.

 

Länk till kommentar
Share on other sites

Om du omöjligen kan bli kvitt flimret så kanske du drabbats av belysning som är på 60 Hz. Just det, du kanske drabbats av belysning som följer USA-standard. Prova i så fall att spela in NTSC.

Men å andra sidan missuppfattar jag kanske problemet.

Jag är osäker på vad din mjukvara klarar, men kanske följande går. Spela in i slowmo, jag menar spela in färre än 25 bilder per sekund, och använd sedan mjukvaran för att det ska bli normalt antal bilder per sekund. Men visst, då får du andra problem. Kanske rentav värre problem. Beror på situationen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vi har testat NTSC, PAL olika slutartider och olika FPS. Vi kan få ner mängden Flimmer men inte få bort det helt. Så då är det postproduction som gäller  och hittade Flicker Free. Så nu är jag ute efter ett bra arbetsflöde när man jobbar med riktigt tunga pluggar som Flicker Free.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...